dodge journey kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja caprice305, 7.8.2015.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Elikkäs emännällä olis hinku saada tommonen dodge journey, niin minkälaisia kokemuksia autosta löytyy? Ei tarvii tietää automaatti laatikon ongelmia, manuaali tulee jos tulee.
     
  2. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Itseltä lötyy kokemuksia Journeystä lähinnä työn puolesta.

    Elikkäs 2.0ldiesel+tuplakytkin vaihteisto on se mikä näissä on ollut se ogelma kohde.
    Manuaalli vaihteistolla on paljon parempi ajoltaan/kestoltaan.
    Mutta ehdottomasti paras teksniikka yhdistelmä on 2.7lv6+oikea automaatti.

    Muutamia kuluvia osia/vikakohteita on etu pyöränlaakerit ja raidetangon ulommat päät.
    Takajarrusatulat herkkiä jumittumaan jossei käytetä käsijarrua säänöllisesti.
    Startin heräte johdolla tapana hapettua/löystyä.

    Muutenhan ne ovat toimivia ja mukavia pelejä ajella jossa on tilaakin.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei ollu tota 2.7 yhtään myynnissä netissä. Mites? Onko toi työn puolesta taksi vai? Meinaan et senkö takia oot tutustunut noihin laakeri ja raidetanko ongelmiin? Vai meneekö niitä jotenki todella alhaisilla kilsoilla?
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Lähinnä kiinnostaa bensa ja diesel koneiden erot. Kilsoja tulee se vajaa 20tkm joten bensa kiinnostais enempi, kun muutenki bensa vehkeiden kanssa tapellu. Kaikki uus pelottaa ja näin. Laatikko on manuaali ku ei toi dsg/dct innosta.
     
  5. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Jos näillä merkitystä, niin verojen suuruusluokka.

    2,4 b ajoneuvovero n. 230€/v'
    2,7 b ajoneuvovero n. 315€/v
    2,0 d käyttövoimav.n. 480€/v + ajoneuvovero n. 190€/v

    Katselin satunnaisesti mitä oli korjattu.

    Ne jarrut, niveliä ja startin liitoksia mitä K.Vainio jo mainitsikin.
    2.7 versiosta parista katalysaattorit. Radion vikoja . Parit kampiakselin asentotunnistimet. Ja tosiaan sen dct-laatikon unohtaisin kokonaan.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onhan noilla, kits. Viekö toi 2.7 paljonki enemmän bensaa kuin toi 2.4? Ja kattelin noita osia, niin eihän tohon saa esim. Jarrulevyjä motonetistä tai rockautosta? Eli pitääkö noihin osat ostaa marmori tiskiltä? Vai onko tietoa toimiiko swt ja us-parts vielä noitten osien kanssa?
     
  7. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Viralliset kulutuslukemat.

    Kaupunki, yhdistetty, maantie.

    2,7 A/T 15,0 10,3 7,6
    2,4 man 11,9 8,8 7,0

    Käytäntö yleensä jotain muuta. Mutta saa tästä ainakin keskinäisen vertailun.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No ei noi pahoja lukemia ole. Ja todellisuudessahan noi vie pari litraa vähemmän :D ei vaan, kait se täytyy vaan käydä kokeilee noi bensa ja dieselin erot kun löytää hyvät. Niin ja onkos ketään vetänyt noilla mitn? Omissa chevyissä on kyllä koukut mut ei se haittais tossakin olevan.
     
  9. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Työn puolesta on että olen töissä merkki korjaamossa noita tullut aika paljon nähtyä.

    Aika lailla tuntunut että laakerit noista menee 70 000km välein.
     
  10. kuisma

    kuisma 3rd gear

    Moro mulla tollanen 2.0 CRD . Kävi juuri siinä avaimen vaihto takas kutsussa. Päivä sen jälkeen startaa tosi huonosti.
    Mitä mieltä Vainio johtuisko siitä vai olisko vain sattumalta startti juuri nyt hapettunu.
     
  11. kuisma

    kuisma 3rd gear

    Sitä piti vielä että pääseekö startin johtoon käsiksi lattialla vai pitäskö auto saada nosturille☺
     
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Katso nyt ensin sen akunvaraustila yleismittarilla sammutettuna ja käynnissä ennen kuin teet mitään meillä sama laitos oli caliberissä ja akku kypsyi pätkäajossa jo 5 vuotta vanhana,
    Oli vielä gurujen ylistämä Optiman red ei niin hyviä mitä kehutaan :(
     
    Muokattu: 24.9.2016
  13. kuisma

    kuisma 3rd gear

    Mulla sama akku alle vuoden ikäinen, ei tullut edes mieleen tarkistaa tuota kun edellinen sininen Optima malli kesti 12v kesä autossa. Akku kuitenkin tuli laitettua laturiin yöksi pitää kohta koittaa jospa toimisi
    Nää punaiset ei kyllä taida olla yhtä hyviä, koska kun ostin tän auton niin siellä oli punainen optima ja se oli jo kypsynyt.
    Tosin tarkkaa ikää en tiedä mutta kaipa se alkuperäinen akku kin jokusen vuoden kesti eli se 5v voi olla aika lähellä totuutta edelliselle Optimalle. Auto siis -09.
    Kiitti vinkistä.
     

Kerro tästä muillekin!