Dodge Lancer -62 jarrut palauttavat huonosti...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Petteri L, 25.9.2013.

  1. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Puolitoista kuukautta sitten hankkimassani Lancerissa on jokusen kerran (kun on vähän pidempään ajellut - 10 km tms.) kulku "tahmaantunut".

    Eilen taas rupesi kulkemaan tahmeammin, eikä yhtään ryöminyt liikennevaloissa. Kun sitten varpailla koitin nostaa jarrupoljinta, niin kulki taas kuten pitikin.

    Näitä vekottimia paremmin tajuava kaverikin (itsellä ei ole harrastepeliä ennen ollut, "perusauton" (kaasutin jne.) kanssa puljannut viimeksi 90-luvulla) oli jo aiemmin sitä mieltä, että jarrupolkimen tuntuma ei ole ihan sellainen kuin asiallista olisi.

    Lanceriin on v. 1990 laitettu kutosen ja manuaalin tilalle V8 (273) ja automaatti (904), ja varmaankin samalla (?) eteen levyt + tehostin, tehostin kuulemma -73 Dartista.

    Mistäs kannattaisi ruveta palauttamattomuusongelmaa perkaamaan? Pääsylinteri?

    Täytyy vissiin ajella vielä "jumi päälle", ja kokeilla mitkä vanteet silloin lämpiävät...
     
  2. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Voidaan Petteri jutella tästä huomenna lisää, mutta kertomasi perusteella vois kuvitella, että pääsylinteri jumittaa. En oo koskaan kuullu moisesta pedaalin temppuilusta. Jaa, mutta Sullahan oli j-spedun kytkimen kanssa jo aiemmin "pari erää painia". Oisko jääny jotain sinne ihan sitä vartta nahnittamaan..?

    Sen opin jo 80 -luvulla, että "jos jotain remontoi ja tulee uusia vikoja, niin kandee zekkaa ne edelliset remontit..."
     
  3. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    ^Tomppa kun tota vähän kokeili, niin sanoi myös, että jarrutuntuma on niin omituinen, että epäili pääsylinterin temppuilevan.

    En usko, että se olisi poljinvarren jumia, vaan eihän sitä koskaan tiedä...pitää suhtautua avoimin mielin. :)
     
  4. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Uusi sylinteri lienee tällainen (jos pitää kutinsa että on -73 ja vielä levyille tarkoitettukin):

    http://dodge.autoparts-usa.com/dodge-au ... 87182.html

    Tuota on US partsissa hyllyssä reilulla satasella.

    On se ainakin koko lailla saman näköinen. Tutkitaan onko syytä vaihtaa...
     
  5. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    No perkkule kumminkin - käytinhän mä polkimen palautusjousen irti (että sain tilaa pujotella katkaisimen paikalleen), olisiko vähän antautunut siinä irrotellessa ja kiinnitellessä - tsekkaanpa ton, ja otan vähän mahdollisia löysiä pois. :odroll: Ei se tilannetta ainakaan huononna.
     
  6. onre

    onre 3rd gear

    Kokeiles piruuttas irrottaa jarrutehostimen alipaineletku, ja katso saatko vikaa päälle jos tehostin on poissa pelistä.

    Oli '84 Buickissa vastaavat oireet, ja syyllinen oli jarrutehostin. Sen olisi voinut "korjata" laittamalla lisää palautusjousia, mutta päätin kuitenkin korjata sen vaihtamalla tehostimen.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jarruletkut tukossa, sisäpuolelta vaurioitunut. Noit on käynyt ja oireet on tuonkaltaiset, vähän epämääränen painettaessa ja jättää painetta päälle levyille joissa ei oo "omaa palautusta".
     

Kerro tästä muillekin!