Dodge Lancer -62 ohjauskulmat...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Petteri L, 6.9.2013.

  1. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Käytin Lanceria lähikorjaamolla ohjauskulmien tarkistuksessa (kun näytti olevan toisen puolen rengas aika lailla kuluneempi varsinkin ulkosyrjältään).

    No siinähän ilmeni sitten (korjaamon kertoman mukaan), että oikean puoleinen raidetangon pää oli korvattu joskus (aika vähän aikaa sitten, näytti kuulemma tuoreelta) väkisin vääräkierteisellä. Eli nyt on siis molemmissa päissä "oikean käden kierteellä" raidepäät, ja epäily oli ettei välitangon jengatkaan ole oikein operaatiosta tykänneet. Eli tangon pituus ei muutu, vaan säätötanko vain siirtyy puolelta toiselle.

    Minulla kun ei ole tässä duunissa mitään englanti-suomi -autosanastoa, niin kyselenpä nyt alkuun, että ovatko osat joita tarvitsisi (eli vähintään ulompi raidetangon pää + välitanko, jossa vissiin kärsineet kierteet):

    - tie rod end
    - tie rod end adjusting sleeve

    Noita ainakin tuntui (kun vertailin Rockauton koodeja ja US Partsin osahakua) löytyvän US Partsilta.

    Nyt on ohjauskulmia sitten säädetty toiselta puolelta ja ratti enemmän vinossa kun ennen säätöä. :lol:

    Kuulemma oli tuollakin säätökelvottomalla (kuskin) puolella tilanne kumminkin ollut se, että rengas oli varsin tasaisesti kulunut, ja kulmat niin päin, että olisi pitänyt kulua enemmän sisäsyrjältä. :odroll: On vissiin ollut renkaassa vaan väärät paineet tai mistäs minä edes tiedän ovatko renkaat saman kuntoisena auton alle laitettu. nämä eturenkaat ovat jotkut Debicat (14"), takana on jotkut muut (15").
     
  2. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Nuohan ne osat juurikin ovat... Mut ei kannata luottaa siihen että tangot on siellä niin päin kuin tehdas on tarkottanut. Eli alunperin ulkopääksi tarkotettu voi ollakin sisäpuolella. Varmista että saat sen vasurijengalla olevan...
     
  3. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Eli ostamalla molemmat päät + välitangon oltaisiin aika lailla varmemmalla pohjalla... edellyttäen toki, että ko. tankohässäköitä ei ole kovin montaa mallia?!
     
  4. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    halpaa hupia se välintanko, mikäli samanlainen kuin '62 chrysy... Mutta mikäli tarkoitetaan vain niitä pelkkiä säätö "holkkeja" jotka halki niin eri asia
     
  5. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Eiköhän se pitäisi olla se holkki vaan...pitäisi olla vähän reilu 20 US Partsilla. Täytyy käydä.
     
  6. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    No nyt on sitten oikealle puolelle vaihdettu raidetangonpäät + väliholkki, ja vasemmalle raidetangonpää (korjaamo ei ollut viimeksi huomannut tuollakin olevan vähän väljää, mutta olivat käyttäneet oikealta puretun raidetangonpään...ja ohjauskulmat säädetty.

    Nyt on ratti suorassa! :)
     

Kerro tästä muillekin!