Tähän menessä ollut alle tonnin VW pommeja käyttöautona. Mutta tänä syksynä iski raaka mielenhäiriö ja iskin silmäni tollaseen Magnumiin. Pari txt-viestiä myyjälle ja katsomaan. Koeajo ja kuuntelu ettei kuulu tikitystä. En edes jaksanu könytä alustaa ruosteen yms takia, vaan rahat siirtona myyjälle ja onnellisesti kohti kotia. Auto on Ruotsin tuonti. Se miten on päätynyt Ruotsiin ei havaintoa. Kun 300C sedania on myyty rapakon molemmin puolin, mutta 300C farkkua vain EUssa. Jenkeissä on myyty sit Dodge Magnum farkkuna. Autoon oli tehty paljon käyttöremppaa. Alusta, jarrut, jäähdytin yms. Kansista ei ole tietoa, vaikka jäähdytin on aikoinaan hajonnut ja kone on varmasti ylikuumentunut. Eli onko seetit tippunut vai ei. Nyt autolla ajettu vajaa 3tkm parissa kuukaudessa. Kulutus pyöriny kesällä motarilla 11.4l ja nyt talvirajotuksilla 9.8-10.8l välillä. Rempat mitä tehty on moniurahihna, rullat, tulpat ja raitisilmasuodatin. Suodatin olikin helppo homma. Luukku auki, vanha ulos ja uusi sisään. Jostain syystä vanhalla miehellä on jotain vinksahtanut päässä, koska muutoksen on enimmäkseen koskenu ulkonäköä... TÄH!!? Tummat etuvalot, led sumarit, tummennetut takavalot, led juomamukivalot yms.... KW alustasarja odottaa asennusta. Tulossa Dankon etulippa, Ram-Air konepelti, 2015-> Charger diffuusori, saa nähdä miten sopii. Ens keväänä ehkä Japan Racing 20" vanteet ja 275/40/20 renkaat joka nurkkaan. No on siihen koneeseenkin jotain tehty K&N ilmanputsari härpäke, äänenvaimennin poistettu ja Diablon ohjelma sisään. Peltisarjat kiinnostas... mutta vain yksi valmistaja ja hinta 1500$.... Tohon hintaa voisi jo harkita turbon asennusta.... mutta sit tulee vastaan jakolaatikon kesto. Joka pitäs etsiä 09-> Jeepistä yms... huoh. Nokka tulee jossain vaiheessa, mutta siitä ei ole kokemuksia et miten päästöt on sit. Rumat RT merkit j SWE tunnus. Merkit pois ja tummat takavalot. Taakse on uusi puna/musta R/T merkki, kuten maskissa. Vanha keula. Uudet tummat led-sumarit ja valot.
Lisäyksiä. Sumareiden yläpuolella olevat led parkit on poistettu ja vilkkujen yhteydessä olevat oranssi parkit on taas käytössä. Ja noi 25€ Kiinan led sumarit on paskat. Noh oli ne paremmat kuin noi hiekkapuhaltuneet oem. Ne näkyy paremmin kuin näyttää. Noh kännipäissäni olin sit tilannu Morimoton led sumarit... en edes halua mainita hintaa....
Tätä on mukava alkaa seuraamaan. Yritin vuosi sitten katsella näitä käyttöharrasteeksi, mutta en saanut vaihtokauppoja onnistumaan. Perheen kakkosauton virkaa hoitaa nyt Ooppeli, sen voisi aivan hyvin vaihtaa joskus johonkin tämmöiseen. Seuraan mielenkiinnolla, miten luotettavaksi osoittautuu ja minkälaista käyttökokemusta alkaa sulla karttua.
K&N ilmanputsaria. Ja hieman lopussa ollut kiristin. Ja olihan toi raitisilmasuodatinkin jo vaihdon tarpeessa. https://aijaa.com/img/b/00682/14920805.mp4
Juu kiintoisa aihe. Kaikissa tän ikäisissä tulee remppaa ja riesaa, mutta oleellisempaa on korjattavuus (omin voimin), huollettavuus ja osasten saatavuus mikä kiinnostaa.
Osia löytyy hyvin, kun suurin osa on 300C ja RWD yhteen sopivia. Ja eikä noi kalliita ole Rockautossakaan. Esim koko vetari 30-40€... Ja kun hieman perehtynyt tohon 3 gen Hemiin, niin ei se niin huono ole kuin väitetään. Kunhan ei ylikuumene ja vaihtaa öljyt tiheesti, niin ei seetit tipu tai nostajat hajoa. EDIT ja mersuhan toi on tekniikaltaan
Ei nyt ihan samanlainen, mut sinnepäin: https://huutokaupat.com/2402403/isolohko-saab-9-7x-2007-52-l-bensiini Sori, ei liittynyt otsikon autoon mitenkään.
Tankki tyhjä ja nyt on 98 täys. Pitää testata Diablon 93 ohjelmaa. Tosin näin talvella aika turhaa puuhaa. Aika vikuri tuntuu olevan toi AWD vs VW/Audi Torseniin ja Viskoon.
Ulkonäkö muutoksia myös tulossa. Etulippa Konepelti Taka diffuusori, saa nähdä miten sopii tohon Magnumiin vai onko myytävä +15 Chargeriin eteenpäin.
Kuka sitä huonoksi 5.7 Hemppaa väittää? Minun ymmärtääkseni ne, jotka ei ole koskaan sellasta omistaneet Se on varsin hyvä ja kestävä pata, tottakai jos on täysin dille niin saa kai sitä mesenkin vanhan 70-luvun 200D motin vaikka rikki :lol:
Laitetaans lohkolämppäri että heilahtaa.... No ei laiteta. Pitäs joko ottaa kansi pois tai purkaa käytännössä kaikki etupään alusta pois...
Sisätilalämppäri ja Defan ylläpitolaturi laitettu. Lohko ois ollu kiva, mutta jospa sitä pärjäisi tän talven ilman. Saapahan ensikesänä tekosyyn ottaa kannet irti ja "tarkastaa nostajat"
5.7 Hemillä: 907kg saa vetää jos on 2 henkeä kyydissä. Jos autossa 5 henkeä ja täys lasti tavaraa kontissa, 454kg. Sit jos on Trailer Tow Package 1724kg max kärryn paino. Tähän tietysti Suomen lait ja säädökset.
En tykännyt edellisen mikin äänimaailmasta, Boya äänitti suoraan. Joten piti tilata Roden Lavalier mikki joka äänittää pallona.. Saa nähdä miten toimii, Rode pitäs myös kestää enemmän äänenpainetta, eli ei pitäs särkeä räpätessä niin helposti.