Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jakolaatikko saatu näkyille, mutta ei vielä irti. Tutkittava vähän korjausmanuaalia et irrottaa oikeat pultit, ettei ole koko jakolaatikko levällään. :D
    0.6l on tilavuus ja ulos tuli ehkä max 2dl??? Pitää huomenna mitata paljon oli.
    Hieman oli hilettä öljyn joukossa. Tekis mieli aukasta toi jakolaatikko ja kurkata sisään, mitä sinne kuuluu.
    Mutta senhän tietää, kaikki on kunnossa, kunnes katsot sitä. Vähän sama kuin nokkalaakerit lohkossa. Ne on ihan hyvät, kunnes katsot niitä ja ne ei enää olekaan :p
    Tarkistus proppu ei lähteny auki, vaan kuusiokolo pyöreeksi. Pitää kattoa jaksaako sitä edes aukoa, kun täyttö ja tyhjennys aukes. Tietysti jos sinne hakkais sisään ZXN avaimen, niin se voisi auetakin.
    Ja noi käänteiset torx pultit on kyllä sellasia, että ei uskalla yhtään voimalla vääntää räikällä. Vaan suoraan pulttipyssyä, et se naputtaa sen auki.
    Ja sit jakolaatikon kyljessä on joku helevetin 5kg valurautamöykky kiinni kumikiinnityksellä. Taitaa lähteä vitikkoon koko möykky. Näistä väännettiin kättä aikoinaan VAG foorumeilla. Niissä on etuapurungossa yms kiinni noita valurautakumimöykkyjä. Osa jätti ne pois, osa taas sitä mieltä et koko auto ravistaa itsensä palasiksi, jos se on pois. Sit oli kiva kysyä, mutta kun Vr6 syncrossa ei moista ole ollenkaan tehtaalta tullessa.....
    [​IMG]
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kai se jokin itsesuojeluvaisto tullut näin 50 iässä :eek::D
    Auto ollu pukeilla pari viikkoa, vanerit pukkien alla. Ja katselin tarkemmin noita pukkeja, niin aika takanojassa olevat. Joten päätin kun konetta ja laatikkoa yms joutuu tunkkailee ja temuaa, että jokin varmenpi ratkaisu tehtävä. Paskatin pari rengasta etuapurungon alle luulisi hoitavan homman. Tosin kun tonne alle ahtautuu, välillä tulee mieleen, oisko sen kebabranskalaisilla pekonin kera sittenkin ottaa kanasalaatti tai saunaolut korvata isolla lasilla vettä yms... :p:D
    [​IMG]
     
    Ilel83 tykkää tästä.
  3. Ilel83

    Ilel83 1st gear

    Turhaa spekulointia :D
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jo on pieni tilavuus jakolaatikossa, ei oo jätetty paljoa toleranssia amerikkalaiselle öljyntiivistykselle..

    edit: asiaan löyhästi liittyen blazerin jakis täytettiin gm ohjeilla alunperin täyttöproppua myöten, menee melkein 4 litraa. Myöhemmin ohjeistus muuttui että 1.6l riittää. en tiedä missä vaiheessa tulee ongelmia jos vuotaa, mutta toi 4l saa tiputella aika paljon kauemmin kuin tuo 1.6 että ollaan ongelmissa. Varmaan pienellä öljymäärällä pyörii herkemmin, kulutus ja päästöjuttu siis ainakin toi pieni öljymäärä.
     
    Muokattu: 15.9.2023
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joo ei siellä paljon vuotovaraa ole.
    Ja eihän sitä jakolaatikkoa saa irti, ylimmät pultit on niin vittumaisessa välissä, että niitä ei saa auki. Tietenkään sinne ei mahdu mikään hylsy, jatko yms kombinaatio, vaan pitäs saa lenkki väliin. Mutta kun laatikon häntää ei saa pihassa tiputettua tarpeeksi alas, että pääsis väliin. Olkoot prkle. Pistetään litra öljyä sisään ja katotaan ens kesänä paljon on hävinny
    Eipähän pääse laatikon ulostulon ja jakolaatikon sisäänmenoakselin hammastus ruostumaan olemattomiin, kun on tuoreöljyvoitelu... :eek::D
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Moottorikannattimien vaihto. Saa nähdä kumpi menee ensin, maksa vai mielenterveys...
    Ja ne SRT pakosarjat...
    Jos joku luulee että esim A-body Dart yms konehuone on ahdas... ei ole. LX/C konehuone Hemillä on ahdas...
    Onneksi korjausmanuaalista on paljon apua. Ota koneenkannattimet irti, ota pakosarjat irti. Juu ja hauki on kala prkle...
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän sai temuta. Hieman hankalissa paikoissa noi AWD version pultit :D
    Pitäs käsissä olla 2 metriä pituutta ja pari ylimääräistä niveltä.
    2 tuntia neljän pultin ja kahden mutterin irrotuksessa....
    Pistetääns toi koneen korvallisen mutteri tollaseen poteroon, mihin ei pääse kuin lenkillä ja sitäkin voi aukasta sen 1/16 kierrosta kerrallaan.... :(
    Onneksi huomenna tulee vettä, niin voi keskittyä ihan muuhun.
    Sunnuntaina jos sais korvalliset irti ja ihmettelemään, missä vit*** ne pakosarjojen pultit ja mutterit on....
    [​IMG]
     
    pe-le tykkää tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Matkailu avartaa.... Osa: Sotkamo on paskapaikka.
    Ex:ä katsellut koko kesän, että Dodge ois saatava. Noh sain sen kulmuriksi, että 300C on paremmat varusteet. Diesel vero liikaa vs km määrät. Eli bensa ja oltava myös farkku.
    Noh Sotkamossa ollut yksi Hemi myytävänä, hinta vaan oli vähän liikaa. 9800€.
    Eilen bongasin, ei prkle. Hintaa tiputettu, nyt se ois 7500€.
    2200 tyhjentämään Mikkelin pikapankit.
    Skodillacin öljyt yms tarkistus.
    Läppäri, lukupalikka yms reppuun mukaan.
    0400 pirteänä ylös (nukkunu silmäystäkään). Sit vielä ahaa, elämys, Skodan valoilla näe mitään. ABC:ilta uudet polttimot. No ei niillä nähny siltikään mitään.
    0500 nokka kohti Sotkamoa. Kuopion motarilla kuuntelin, ihan kuin sellanen pieni sirpitys/kitkutus kuuluisi. Radiosta äänet pois ja ikkuna auki. "TAKAPYÖRÄN LAAKERILTA TERVE". Äkkiä ikkuna kiinni ja pari napsua radio kovemmalleen. Ja vahva luotto, että kyllä se kestää.
    Kuopiosta Nurmeksen kautta Sotkamoon. Tämä oli virhe, siellä oli matkalla pari komeata koskea yms mihin olisi voinut pysähtyä katsomaan. Olisi pitänyt mennä Kajaanin kautta ja tulla Nurmeksen kautta takasin.
    0930 Sotkamossa ihmettelemässä autoa. Vähän pintaruostetta siellä ja täällä, ei mitään vakavaa. Peräkärryn aisa peruutettu puskurista läpi [​IMG] mutta mukaan tulisi toinen puskuri. Ei vikakoodeja. Konehuoneen ihmettelyä, toinen pakosarja vuoti vähän, mutta muuten ei ihmeellistä. Paitsi, auto piti olla 2007, mutta se olikin 2005. Tällä ei mitään väliä.
    Liikkeessä toinen auto pesussa. Eli eka koeajolle. Mikään kermaperse ole, mutta tollaset todella ohuet kumit on aika kovat. Ei ihmeellisiä koeajossa, vähän koiraanluut tai vakaajan puslat kolahteli hidasteissa ja kaivonkansissa.
    Takasin liikkeelle, et tunkataas auto ylös, et saa vilkasta helmat yms. Tunkki taaimmaisen nostokohdan kohdalle, siinä on tehtaalla laitettu valmiiksi hieno kumitalla, mistä nostaa.
    Voi vit.... rutina vaan kuulu, kun nostokohta painu takarunkopalkin sisään.
    Samantien "Kiitos ei ja hyvät päivän jatkot"
    Nokka kohti Kajaania ja Motonettiä, jos tarvii Skodaa huoltaa. Höpsis mitään tarvii.
    Vähän ennen Kajaania nenään tuoksahti vähän sähkö.
    Noh VAGgilaiset aina vähän tuoksuu....
    Motonetin pihassa tuli kunnon savut ratin juuresta... Voe paska, palaako se... Äkkiä virrat pois. Ei ole tulessa. Virrat takasin. Ei savuta enää. Öljyt, nesteet yms oli ok.
    Eikun nokka kohti Iisalmea ja Kuopiota.
    Ei muuten toimi vilkut. Varmaan viiksi kärähti. Saapahan leikkiä BMW/Audi/MB omistajaa.
    Ei muuten toimi valotkaan....
    Ei muuten toimi pyyhkijät eikä pissapoika...
    Eikä tuuletin...
    Tässä vaiheessa oli helpompi luetella mitä toimi. Parkit ja radio...
    Iisalmessa Motonetin pihaan ihmettelemään, onko sulakkeet menny. Kaikki ok... huoh, eli jotain on sulanut akun-virtalukon-sulakerasian väliltä. Ostaakko johtoa, katkasija yms, että saa suorat virrat pyyhkijöille. Ja vatut, ei siellä enää sada.
    Noh n. 5 stoppia Kuopio-Juva välillä sateen takia ja vihdoin 1600 Mikkelissä.
    Valitettavasti taisi jäädä yhteinen aika Skodan kanssa lyhyeksi, vaikka eihän sillä hintaa paljoa ollutkaan. Mutta kun just uusi jarrut ja iskarit/jouset siihen.
    Niin joku voi miettiä, että miten yksi henkilö hakee auton Sotkamosta. Kuningasidea oli, et Skoda jää sinne ja sit vaikka pe/la junalla/bussilla takasin hakemaan Skoda... Siinä ois ollu perse kovilla.
     
    Bukero, fenix, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kun ei tunnu järkevän hintasia/kuntosia 300C farkku tai Magnum Hemejä löytyvän. Ja jaksa tolla Skodalla lähtee huomenna vesisateessa ilman pyyhkimiä ja puhallinta katsoo paria V6 mallia, niin nokka paikalliseen autoliikkeeseen ja sieltä sit kottero tilalle... ai mikä? :eek::p:D
    https://www.tiktok.com/@bumbbaa_/video/7146184634953485574
     
    ossa250 ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    No joko nyt kelpaa farkku diesel ? Täältä löytyis hyvä mesen 3.0 crd vm.2010 eikä ole ruostevaurioita. Ollut itsellä toista vuotta ja olen kyllä ollut tyytyväinen. pukkaa yv jos kiinostaa.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tällä mennään nyt. Tosin omistaja horisi, että jos tulee sopiva Hemi vastaan, niin Skodaa vaihdossa tai myyntiin :odeek:
    [​IMG]
     
  12. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ei muuta kuin toivotaan että sait hyvän yksilön, itselläkin kävi Octavia pari vuotta sitten, oli ihan hyvä ajolleen ja vankan oloinen peli.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän noi on kelpo perustylsiä pelejä. Töissä saanu suhata noilla paljonkin.
    Tosta oli jakopää tehty ja muutenkin vaikutti siistille versiolle. Eihän toi 1.2 bensa :lol: :rotfl: mikään raketti ole, mutta eipä toi näytä paljon kuluttavankaan.
    Jenkeistä katellu tän päivää R/T Magnumeita, mutta tuntuu, että sielläkin on hinnat hienoisessa nousussa. Haarukka on tosi laaja 500$ romusta 40-45k $ vähän ajettuihin SRT8 malleihin.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tässä pikku wiski ja kalja päissään todettua. Kaupiteltiin 590€ lisäturvaa, jos kone yms laukee, niin se kattaa sen. Totesin, et jos viikon päästä toi oksentaa kampiakselin tohon Prisman eteen, niin siihen ei tarvita lisäturvia yms. Vittu, et myyjä oli happaman näkönen. Toivottavasti tai ei myyjä lukee tätä. Helvetti, kädenpuristus on muutakin kuin kättelis mädäntynyttä kalaa. Uskaltanu puristaa kun luulin et sen käsi hajoaa. Muuten ihan perus automyyjä.
    Hintaa kun tingittiin, niin myyjä et mitens se vanha Skoda, hän voisi tarjota 500€ talvirenkaineen. Se ei tule vaihdossa. 700€ voisin tarjota maksimissaan talvirenkaineen, jos katsastettu yms. SE EI TULE VAIHDOSSA. Ok. Hitto, vasta vaihtanu siihen iskarit/jouset ja takajarrut. Mittarissakin vasta 370tkm...
    Tässä välissä koeajo. Perus Octavia.
    Hinnasta oli perusvääntö. No kun se on hyvä yms. Mutta nettiauton keskiarvo. Mutta jakopää tehty. Mutta turvavyö linkuttaa, että ei ole kytketty. Noh saatte sen hintaan ja ei toimitus maksuja yms.
    Lopuksi tuli ihan minun mielestä markkinoiden mukainen hinta.
    Se oli yllätys kun löin Ääsmarketin muovipussin pöytään täynnä 50€ seteleitä, että yli 10k autoa ei voi ostaa käteisellä.
    Toisaalta kun rahoja laskettiin, niin jotain hyötyä oli Ford Rangerista, sen takalava toimi työpöytänä. :D:D Ja ettäs se E Mustang on ruma.
    Toisaalta sit oli mielenkiintoista kattoa kun pari n. 18-20v en sano mitä. Ajeli koeajoja isoilla bemareilla yms ja tämä myyjä juoksi niiden perästä aina tarjoten uutta.
    Käytiin n. 20min koeajolekillä ja takasin. Ei päästy edes kahvipöytään, missä oli keksejä yms tarjolla, kun nämä tulevat raketti-insinöörit istu siinä. Sivukorvalla kuultuna "mitens maksu" "Ei ole väliä, se tulee kyllä".... Ja tais siellä kaupat syntyä.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Välillä huollettava muitakin autoja.
    Tyttö valitteli kun K12 Micran valoilla näe mitään.
    Noh varastosta 600, 2000 ja Fareclan tahna. Näillä sumentumat pois. Tietysti hiomapaperia oli niin vähän, et koko umpiota ei saanu hiottua. Ei niistä täydelliset tullu, mutta tarpeeksi hyvät. Mitään lakkaa yms ei ollu, kun en usko että seuraavan 6kk aikana auringon UV säteily kovin kummonen on :D
    Polttimon kannasta mittaus kun valot päällä, 13 volttia. On ihan tarpeeksi, ettei tarvii releitä ruveta asentelee.
    Polttimoiksi jotkut Philipsin +miljoonaziljoona tehopolttimot.
    Pitää vielä laittaa Dodgen ikivanha ledi-paneeli lisäksi, kunhan käy ostaa lisää tarvikkeita.
    Ennen ja jälkeen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kustom STW, teippi-mikko, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Todettava, että on vaan ikää liikaa tehdä Pohjolan tallilla hommia. Ja meni vähän moti noiden koneen korvallisten kanssa kun ei lähteny irti ja pääse vaihtaa pakosarjoja.
    Tää talvi kurvailtu Skodillacilla.
    Mutta kunhan kevät koittaa, niin uusi yritys noiden kanssa.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.2.2024
    Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voi hyvä helevetti... Nyt pitäs sit ettiä Hemi Magnumi. Eikä enää edes 300C kelpaa... Eikun Ruotsin, Saksan yms palstat tutkintaan ja myös jenkkipalstat. Ja ei saa olla musta tai valkoinen, eli Inferno Red tai Steel Blue Metallic yms... huoh..
     
  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^ Äkkiseltään selattuna ei ole kovin järkevää tarjontaa.
     

Kerro tästä muillekin!