Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja varsinkin kun noi on ajovalojen takana, mihin kaikki lumi, vesi yms pääsee. Parkit ja vilkut toimi välillä miten sattui. Sit kävi heiluttelemassa johtonippua, niin toimi taas hetken aikaa :D
    Katkasin vaan johdot, kuorinta, rapsutelin Bilteman ikkuna- ja maalikaapimella hapettumat yms pois, että kirkkaat säikeet. Johtojen pyöritys yhteen. Esikuumennus ja äkkiä liitin ylitse ja lisää lämpöä. Täydellisiä noilla ei tule, toi juotosaine ei "imeydy" yhtä hyvin säikeisiin kuin oikeasti juottaminen. Mutta ahdasta, ei ole tilaa, lyhyet johdot yms. Dremelin kaasujuotin oli näppärä.
    Tänään jatkoin etupään projektia, eka jyrsin styroksi törmäyssuojaan kolot, että sen sai takasin paikalleen, lohko ja sisätilan yms töpselit oli vähän tiellä ettei se mahtunut.
    Sit sovittamaan lisävaloa paikalleen. Ajatus oli aluksi laittaa niittimutterit palkkiin, mutta lisävalon kiinnityspultteja ei voikaan pyörittää. Eli porattava vaan reiät palkkiin ja pidemmillä pulteilla ja muttereilla kiinni. Hyvin häviää tonne maskin taakse ja on reilusti tilaa yms.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.7.2024 klo 21:42
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tänään oli laiska päivä, mutta Postiin tuli ilmoitus kamerasta. Ai mikä kamera?
    Dji Osmo Pocket 3. Tässä on opettelua sen suhteen. Mutta ehkä tästä pikku businiksen saa tehtyä. No ei mitään miljoonia, mutta ehkä bensarahat yms.
    Eli mikäs tämä kamera on? Pieni kamera gimbalilla (moottoroitu kameran vakautus).
    Eka on tarkoitus kuvailla perheen autoja, et saa jotain järkevää kuvattua ja oppii. Sit voi pientä korvausta (kymppejä?) vastaan kuvailla muitakin.
    Mutta editointia en tee. 5 min Youtube kuinka teet... editointiohjelma, unohdit jo, takasin youtube... ai niin, minuutti max editointia, takasin youtube yms... Ei tuu mitään... :p
    Niin se kamera, eli tarkotus jos kuvailisi "rollereita". Eli liikkuvalla autolla kuvataan muita autoja.
    Pistän pari esimerkkiä.
    https://youtube.com/shorts/aFZehAbpwYg?si=Jlw-kc8J6vuIL38y
    https://youtube.com/shorts/26-Fn-7dQtc?si=jxBKHNSgBzFeD8lU
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Puuh... ihan kuin Dodgessa ei olisi tarpeeksi, niin piti sit tollanen hakea Exälle.
    Ainakin etujarrut vaihtoon.
    Pakovuoto jossain apparin puolella, toivottavasti joustossa eikä studi/pultti poikki pakosarjasta.
    Takakontin mikrokytkin/kahva vaihtoon.
    Sit perus kaikkien öljyjenvaihto, suodattimet yms.
    Tähän ei mitään virejä kuulema tule. Vain perushuoltoa ja fixailua.
    Niinhän sitä voisi luulla... :D:p
    [​IMG]
     
    pe-le ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämähän alko Syslerin kanssa lupaavasti. Ostaessa konehuoneesta kuului hiljanen stup stup stup ääni, klassinen pakovuoto ääni jossain.
    Mikkeliin päästessä ääni oli muuttunut kovemmaksi TSÄP TSÄP TSÄP.... Edelleen oletus, että kuumuus vaan pahentanut vuotoa. Koska koneessa ja laatikossa öljyn määrät ok. Ei vikakoodeja, paitsi ajovalojen korkeussäätö herjaa. Muutekin auto käyttäytyy ihan normaalisti. Paitsi jarrut tykkää vähän täristää.
    Tänään auto sit rampeille ja pohjamuovit pois, että mistäs vuoto löytyy. Eka löyti pikkunen nestevuoto termarin kopasta.
    Seuraavaksi auto käyntiin..... Äänessä onkin lievä metallinen lisämauste... Saatava auto nosturille, että voi tarkasti paikantaa äänen.
     
    Muokattu: 14.7.2024 klo 19:05
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ääni näyte. Ääni kovenee kun kone on lämmin. Myös se on tollanen laiska kuin yhden pytyn ääni. Ja tihenee kierrosten mukana. Vena koneistossa ei ylimäärästä ääntä, eikä imusarjassakaan kuulunut mitään. Ääni tulee selvästi auton alta jostain moottorikeski-takaosasta. Ohiajaessa ei kuulu mitään ylimäärästä älämölöä. Ääni ei ole perus kiertokangen kolina, sen äänen kun kerran kuullut niin tunnistaa :D
    Eikä ääni tule myöskään apulaitteista.
    Toivoisin että joku pakovuoto.
    Mutta varautunut myös että turbiini, vetolevy... Mutta turbiinilukko ainakin toimii, eikä täristä moottorijarrutuksella että ois turbiinin solenoidi joka jumis lukkoa päällä.
    Tietysti ei ole historiaa tiedossa, onko laatikkoa joskus irrotettu, että turbiinin pultti löysällä?
    Toivottavasti ei kone. Nokka/nostaja en usko, koska ei missfire yms koodeja.
    Torstaina pääsee vasta nosturille.
    https://youtube.com/shorts/7E-bK_Tdm3M?si=0M6hFqDH0dU7krvx
     

Kerro tästä muillekin!