Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. johu

    johu Gearhead

  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep harvemmin törmää noihin Mopar Perf tavaroihin.
    Tilasin TransZformer boxin, saa nähdä miten toimii yms.
    Pitäs tutkia E85 käytettävyyttä näissä. Pitääkö vaihtaa isommat suuttimet ja mistä saisi Diabloon E85 ohjelman. Muutos Flex-fuelille voi olla jo liian hankalaa.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Police mallin takajarru päivitystä. Vakio 320x22, police 350x26. Police mallin jarrupalat seikkailee vielä maailmalla. Turha maksaa EBC jarrupaloista 150-180€, kun Police mallin paloilla saa saman tehon ja maksaa vain 20-40$.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa laitoin vin koodin nettiin, niin tässähän on lohko, vetopaketti yms Tosin 110v lohko ei välttämättä tykkää 240v.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jarrupalatkin saapui. Yritin etsiä tärinän syytä paikaltaa lähtiessä. Testasin sit jarrua vasten lähtöä. Jarru pohjaan, 2000rpm, tallapohjaan ja menoksi... jumankeuta että loikkaa, vaikka toi ei mikään tehohirmu olekaan :D :D
    Ai löytykö tärinän syy? Ei, mutta hauskaa oli.
    [​IMG]
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muokattu: 20.3.2021
    isalmela tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eli voiko Gen1 AWD polttaa kumia? Kyllä voi. :D:D:D Lukkoperä ois kyllä kiva.... :(
    Siis tarkotan, ettei ole 700-900hp, että joka rengas jaksas sutia. :rolleyes:
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ääneen pohdintaa. 2005-2008 AWD Hemissä on pikkunen 195mm perä. Johon ei saa lukkoa.
    Takaveto R/T olisi 210mm perä ja SRT8 215mm Getrag perä. Mutta näihin ei saa AWD:n 3.07 välitystä. 3.06 välitys olisi.
    Mutta, 2015-> V6 AWD malleissa olisi 230mm perä lukolla ja 3.07 välitys. Samaa perää on käytössä 2015-> Fleet mallin Hemi AWD ja lukolla.
    Se että minkälainen homma on vaihtaa 195mm perän tilalle 230mm perä, vaatii lisää tutkimusta. Kardaani, vetarit... yms.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    ZF:n perä ei käy vanhempaan kehtoon, eli kannattaa ostaa täydellinen taka-akselisto kehtoineen.
    Lisäksi koska 2015-> on ZF:n askilla ja ainakaan 2-vetoiseen ei sovi mikään tehtaan kardaani tuohon väliin, niin sopiikohan 4-vetoiseenkaan?
    2-vetoisiin saa valmiita kardaaneja eri laatikko/perä sekoituksille mm. DriveshaftShopista, mutta 4-vetoisen kardaaneita ei ole tullut ainakaan sattumalta vastaan.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Fleet malleissa on ollu 15->20 NAG1 laatikoita vielä käytössä.
    Mutta voihan tuosta sellanen tillkutäkki tulla, että ihmeissään vielä. Varsinkin kun budjetilla tehdä ja tietoa ei löydy jenkeistäkään.
    Kun noi 3.07 välityksellä olevat perät ei ole mitään kalliita, kun kukaan ei oikein niitä halua.
    2015-2018 Chrysler 300 Differential Carrier Rear AWD 3.07 Ratio | eBay
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Lisää ääneen pohdintaa. Toisaalta 09-14 AWD malleissa on ollut 3.07 etuvälitys ja takaperä 3.06 välityksellä.... Mutta 09-14 AWD ei ole jatkuva, vaan kytkeytyy lämpötilan, luistamisen yms mukaan.
     
    Muokattu: 27.3.2021
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jaahans, vikakoodia pukkaa. P0404. Toivottavasti selviää pelkällä EGR venttiilin vaihdolla.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kokemuksia Tranzformerista noin kuukauden jälkeen. Ekaksi olemassa oloa ei edes huomaa. Kaikkea kivaa tolla voi säätää ja kikkailla, mutta jaksanut perehtyä niihin. Viime viikolla rupes vaihdot olemaan sen verran rajuja D:llä, et luulin, että laatikko on hajoamassa, öljyt vähissä yms.
    Testasin auto stick modia, vaihtaa jämäkästi mutta silti sivistyneesti.
    Noh tzr pois päältä ja aikun mennään nätisti. tzr takasin päälle, menee nätisti. Mutta viikkoa myöhemmin alkaa taas vaihdon olemaan sen verran rajut, että tuntuu koko voimansiirto irtoaa autosta :D :D
    Noh, tässähän oli sit autooppimistsäätöhässäkkä päällä. Ja tollanen levoton taajama-ajo opettaa laatikon vähän liian rajuksi omaan makuun. Pitääpäs perehtyä tarkemmin tohon boksiin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tarratuninkia, nyt on ainakin 100hp lisää :D
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jaahans, sit löyty alustasta kipupiste. Välillä suoraan ajaessa kuluu kiuh kiuh kiuh kiuh, hiljenee kun kanttaa toiseen suuntaan, mutta pysyy samana kun kanttaa toiseen suuntaan....
    Ja eikä toi Pursuit takajarrupäivitys nyt mennyt niin kuin piti. Oletin etä BR8 ja BR9 takajarrut on samat, koska 350mm levy. Mutta ei. BR8 on yks mäntänen satula ja BR9 on 2mäntänen satula.
    Sit on vielä paremmat, eli 4 mäntäntäset Brembot, tosin entiedä onko niissä 350mm takalevy.
     
    Muokattu: 1.5.2021
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jaahas Fuselage. Tunnut perehtyneen ko asiaan melko pieteetillä.

    Vaimoni (tunnettu lyijyjalka) omistaa semmosen fordin kyttä crown victorin VM 2004.

    Kävi ajamassa (pyynnöstäni) tollasta 4wd chargeria ja ilmotti mulle ettei ikinä halua olla tekemisissä moisen "tekeleen" kanssa.

    Itse olen kyllä mopar mies, toki harrastan early 60s siipi mopareita.
    Rakastan vaimoani enkä ikinä haluaisi vaikuttaa hänen käyttis,,, päätökseeseesensä. Jumalauta mikä sana.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä paha tapa kun jokin on, niin siitä sit kaivetaan tikulla kaikki tieto esiin.
    Ja olin yllättynyt miten vähän tosta Gen 1 AWD löytyy tietoa. Ja enemmän huhuja, ei voi tehdä burnout yms..
    Tosin itsekin opin samalla, että hajoaako toi planeetta nelikko vai ei. Kun aina peloteltu, että oli sit perä yms jos toinen vaan pyörii miljoonaa, niin jotain ketuttaa...
    Mutta tossa kostealla tuli vedettyä 1-2-3 vaihteilla sutia, eikä mikään räjähtänyt. Mutta kuivalla ei kuulema saa päästää etupäätä sutimaan (nousemaan ylös) ja sit pitoja, sit kuulema hajoaa toi Gen 1 AWD.
    Itse VW syncro, torsen ja apuneliveto haldex ajaneena, sijottasin ton Gen 1 AWD johonkin syncron ja torsenin väliin.
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No pakko tuohon burnout hommaan sen verran kommentoida, että minun mielestä sitä ei koskaan lasketa ku puolisuoritukseksi jos sen takavetosellakin tekee 1 renkaalla, saatikka jos 4 nurkasta kaapivalla sen tekee 1 renkaalla, mutta nämähän on näitä mielipiteitä, jokaisella on semmonen niinkö persereikäkin :D

    Yhen rattaan burnishan onnistuu kaikilla autoilla, eiköhän ne kommentit luultavimmin viittaa siihen että pitäs vähä useammalla renkaalla pystyä ko. toimenpide suorittamaan :)
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Olet aivan oikeassa :D Tosin jos joku sponssaisi pari turboa, että saa 900-1100hp, niin ehkä nähtäisiin maailman eka Magnum,300,Charger,Challenger AWD 4 veto burnis. :D Trackhawk ei lasketa mukaan. :)
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei valitettavasti pysty ainakaan tuolla mun 66 vuoden toyotalla Jos oikein tosissaan yrittää niin kytkimestä saattaa savua tulla.
     
    stratusdriver tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!