Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Paljoa ei ole tapahtunut. Ajossa ollut joka päivä. Jarrut rupes kevään myötä vähän laahaamaan ja karmea meteli, koska Police mallin palat.
    Jarrut osiksi, alatapit vähän jumissa, puhdistus ja rasvaus.
    Autto hetkeksi, mutta silti vonku. Suljetulle alueelle ja reilu vauhti ja jarrut pohjaan. Loppu vinkumiset ja vonkumiset :D:D
    Konepelti sai myös nyt värin niskaan, jonka johdosta muu auto sit näyttää kulahtaneelle. Noh viimekesänä ostin jo varusteet koneelliseen kiillotukseen..... Saa nähdä mitä tulee, ei siitä huonompi ainakaan voi tulla.
    Ja pitäs fixata tota etupuskuria, kitata noi vanhat parkkiledi reiät umpeen yms.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    SK-, SauliK, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olikos sulla Diablosport kapula?

    Sitähän vois mielenkiinnosta säätää etänä. Otat lokia, laitat sen sähköpostilla tulemaan ja kokeillaan pikkumuutoksi ihan vaan ajankuluksi.

    Tämä tietysti edellyttäen että sun kapula on sellainen jota voi muokata Diablon omalla PC-softalla.

    Jokin mielikuva on, että joskus vuosia sitten olisin sellaista kokeillut GM:n autossa, mutta en nyt enää muista 10 vuoden takaisia juttuja.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On Diablon kapula ja ottanut myös logeja talteen ja katsellut niitä tolla lukuohjelmalla. Mutta ymmärtänyt mitään siitä :D
    Mutta jos haluat kokeilla ja auttaa, niin kysäse nimimerkki marko84, hän voi tarvita säätöä enemmän kuin minä. Kun vaihto nokan yms.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Dodgessa ollut aina pieni tärinä paikaltaan lähdettäessä. Vaihtelin kardaanin tukikumilaakerin ja kumilimput, ei ollut vaikutusta.
    Kuvasin Goprolla myös liikkuuko perä tai taka-apurunko epäilyttävän paljon. Yleinen ongelma takavetosissa. Nope.
    Madalluksen jälkeen homma paheni potenssiin 20, tuntuu kesällä että joku yrittää tulla kardaanitunnelin läpi hyttiin :eek:
    Eli pakko uskoa, että koneen ja laatikon tukikumit on todennäköisesti ihan riekaleina.
    Joten Gopro taas alustaan, että näkyykö mitään. Kyllähän toi paketti liikkuu, varsinkin kun epätasaisuuksiin ajaa, niin näkee kun koko kone, laatikko, jakolaatikko ja etuperä liikkuu jonkun verran.
    Mutta eihän toi ikivanha Gopro 3 osaa tuota valotusta, kun ulkona kirkkaampaa kuin alla. Myöskään konehuoneessa ei näe mitään.
    Joten nettiselain kohti Kiinaa ja sieltä löyty magneettijalusta. Ainakin äkkiseltään magneetti on vahvempi kuin Puuilon 76mm pyöreämagneetti. Myöskin tuota saa säädettyä. Valoksi joskus ostanut jonkin 10€ led valon, missä 1/8 kamerakierre. Niin pitäs nähdä. Kunhan saa kumit saapuu ja saa vaihdettua, niin kuvailla lisää mitä siellä tapahtuu :D
    Tuossa pätkä miltä nyt näyttää.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Eihän madallus vaikuta voimalinjaan. Ettei vetarit täristäs
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uudet vetarit ja kardaaneissa ei ole välyksiä.
    Ainut mikä on mielessä, että madalluksen myötä vetareiden kulmat muuttunut jyrkimmiksi ja ne painaa ja vääntää koko pakettia enemmän. Ja ajossa tai rullatessa ei ole enää minkäänlaisia tärinöitä, tärinä on vain aina liikkeelle lähdettäessä ja kestää 25-30km/h vauhtiin saakka. Ja kaasunasento, ulkolämpötila ja pito vaikuttaa tärinän voimakkuuteen.
    Ja luulis jos vika ois jakolaatikossa, perissä yms.. niin jotain olisi tullut jo ulos, kun kummiskin 3 vuotta jo tolla ajellut :eek::cool:
     
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Eikös tuo itsekantavassa korissa vaikuta, kun moottori/vaihteisto tulee alemmaksi, mutta tasauspyörästön korkeus pysyy samana.
    Eli pinionkulma muuttuu... ts. kardaanikulma.
     
    Muokattu: 3.6.2023 klo 16:26
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei LX/LC korisissa, kun perä/t on kiinteästi korissa kiinni. Tietysti puslat välissä. Eli ei ole jäykkiä akseleita vaan irs.
     

Kerro tästä muillekin!