Dodge Ram 1500 ja autovero????

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jussa79, 10.6.2009.

  1. jussa79

    jussa79 1st gear

    Varmasti jostain löytyy jo aiheesta juttua mutta en löytänyt.. :oops:

    Eli kysymys on 1500 sarjan Ramista, jota ei ilmeisesti kuulopuheiden mukaan saa kuorma-autoksi rekisteröityä.
    Miten tuollaisen sitten saapi kilpiin ilman autoveroa?

    Tuota kun selaa Dodgeen asti, niin sieltä löytyy 1500 Hemi Ram ja autovero 0e.
    http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... _fi_se.pdf

    Auttakaa nyt amatööriä kun tollanen Rami tekisi mieli hommata, mutta entä verot ja nopeudenrajoittimet ja jne.......

    Kiitos jo etukäteen.
     
  2. v80

    v80 Gearhead

    Ramin pitää painaa yli 3500 kg, että sen saa rekisteröityä kuorma-autoksi, 1500 ei taida painaa niin paljoa.
     
  3. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Pääseekö muuttoautot tuolle listalle? Muuten ei kyllä ilman paku veroa selviä mielestäni.
     
  4. 3516

    3516 1st gear

    dodge

    Tullin sivut ei toimi, ainakaan tossa linkissä
     
  5. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Ei auton paino vaan kokonais paino pitää olla vähintään 3500 kg että menee kuormaautoksi.Vuosi sitten verotin Dodge Ram Rumble Bee 5,7 hemi 1500 vm.-04 sillon vero oli n.5000e käsittääkseni verokäytäntö on muuttunut vuoden alussa ja varmaan huonompaan suuntaan. 1500 ei saa kuorma-autoksi,paketti tai henkilö-autoksi menee.2500 menee kuorma-autoksi ja bensakonella ei tarvi rajotinta.
     
  6. jussa79

    jussa79 1st gear

    Re: dodge

    eilen toimi kun vielä homman testasin...
    Katoppa syyskuu 2008 ja autot tullin sivuilta niin pitäis löytymään.

    Juuri tämän pienen "omituisuuden" takia asiaa kyselinkin kun toiset sanoo että ei saa kuormuriksi, mutta sitten taas toiset "näyttää" saavan auton kilpiin ilman veroja....
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Ram

    tossa keväällä kaveri leimas pakuksi ja pelkät verot oli noin 4t€.
     
  8. jussa79

    jussa79 1st gear

    Onko nyt siis näin että kukaan ei osaa kertoa miksi jossakin 1500 ramissa vero on 0€ ja toisissa tonneja?

    Maanantaina soitellaan sitten tulliin ja kun en sieltä kuitenkaan saa vastausta nii kyselen sitten tiistaina taas täältä!
     
  9. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Mitäs päivitystä tähän on tullu? Kiinnostaisi 2002-2005 bensa 1500 rekata henkilöautoksi tai pakettiautoksi.
    Mutta en löydä tullinsivuilta mitään mistä saisi suuntaa noihin veroihin?
    En haluaisi rekata kuorma autoksi , koska tossa muutaman vuoden semmoisella ajelin kaheksaakymppiä. Pitäs päästä vähintään satasta.
    Onko tohon jotain laskukaavaa ,veroihin? En semmostakaan löytänyt tullinsivuilta.
    Paketti autoksi oli lokakuussa 2010 dodge 1500 -97 rekattu. Mutta siitä ei taida oikein suuntaa saada.

    -Esa
     
  10. Mac

    Mac 3rd gear

    http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri3.php

    Tuohon laskuriin kun isket RAMin kokonaispainon ja verotusarvon (nettiautosta pyyntihinnat), niin suuntaa saa aika hyvin
     
  11. mopar72

    mopar72 Gearhead

    nettiautosta en löydä kun jotain hemikoneellisia, otetaanko niiden pyyntihinnat verotuksessa verrokeiksi?
    pikkusen on ulkomaillakin hinnan eroo 4,7 v8 tai srt-10.
    -Esa
     
  12. Mac

    Mac 3rd gear

    Otetaan vaikkapa nuo kaksi nyt verrokeiksi

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram/4169544

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram/3680491

    Ja otetaan siitä nytten hintojen keskiarvo 28t€ keskipyyntihinnaksi ja sijoitetaan se tuohon laskuriin tuon 2881kg kokonaismassan kansa, niin saadaan veroprosentiksi hilpeät 43.1% ja autoveroksi 12068€.
    Eli ei siis ihme, jos kuitenkin ihmiset suostuvat köröttelemään sitä 80km/h
     
  13. Forwardlook

    Forwardlook 3rd gear

    Kannattaa myös huomioida EU:n 25% ryöstötulli....

    Ram Tradesman:ista on näköjään pudotettu vakio 390hp Hemi pois ja tilalla 310hp 4.7 mutta houkuttelevan halpa paketti silti. Jos ottaa tuohon lukkoperän, kromipaketin, keskuslukituksen ja sähköikkunat jää hinnaksi huimat 21975 taalaa eli noin 16500 euroa....sisältäen media centerin CD ja MP3 soittimella, 17 tuuman pyörät, 6-vaihteisen automaatin ja trailerinvetopaketin...

    16.500 Euroa. Viisaat päättäjät Suomessa sitten katsovat että tuo kerrassaan mainio monitoimiauto on niin halveksittava kapistus että sen hinnan pitää olla jossain 80.000 euron tietämissä ja kansan pitää ostaa mieluummin Nippon Micro ja peräkärry lähes Ram:in hinnalla....

    www.ramtrucks.com
     
  14. westfalia

    westfalia 3rd gear

    Nostetaas tätä aihetta, kun uusia RAMeja saa kuorma-autoiksi:

    www.is.fi/autot/art-2000005869616.html

    Mutta, miksi diesel ei ole tarjolla Euroopan markkinoille? Entä tarviiko tuo jotain muutoksia tai muutoskatsastusta, että saa painot noin korkealle? Muuten voisin tuoda tollaisen muuttoautona, mutta pelottaa jos siihen joutuu tekemään muutoksia ja jonkun hassun tyypikatsastuksen, joista rahastetaan (kymppi)tonnitolkulla
     

Kerro tästä muillekin!