Dodge ram 2500 vm 2003 Perä jollottaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja josu, 22.10.2010.

  1. josu

    josu Gearhead

    Ramin perä jollottaa ilkeästi 60-100km/h vauhdissa kevyellä pintakaasulla ajaessa,tuon nopueden alle/yli ei mitään ääntä,perä on jollottanut pitemmän aikaa nyt vaihdoin öljyt+laitoin kitkalukon lisäaineet(kendall three staarit),jollotus pysyi ennallaa,öljynvaihdon yhteyssä perän magneetissa oli pikkaisen metallia ei pahasti,mitään väljyksiä en ole mittaillut,mitään isompaa väljystä ei mistään ole havaittavissa.Isommalla kuormalla jollotus häviää noissa vauhdeissa.
    Mitä tehdä ja miten tehdä?
    t-kiitos etukäteen
     
  2. mätkä

    mätkä Gearhead

    2003 Ramissa ei ole lukkoperää eikä se tarvitse peräöljyyn lisäainetta. 80%-todennäköisyydellä vika on kardaaninkannatinlaakerissa jos autossa sellainen on. lyhytlavaisessa ei ole, pitkälavaisessa on
     
  3. josu

    josu Gearhead

    Ei ole kannatilaakeria paketti on takavetoinen ja jarrutettu 542hv +1200nm olisiko tuolla jotain tekemistä ko asian kanssa,kun höllään kaasun esim alamäessä jolloin kuorma häviää niin jollotus häviää kokonaan
    t-tietämätön
     
  4. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Tarkista lautaspyörän poskilaakerien kunto,pariin Dodgeen olen laittanut laakerit saman vian takia ja molemmissa kuskin puolen laakeri väljä/loppu ja lautanen pääsee vinoon.Takakoppa auki,sorkkarautaa kuoren ja carrierin väliin ja tarkistaa ettei liiku sivusuunnassa,jos on ulissut pitkään voi hampaat olla kuluneet niin ettei saa enää äänettömäksi.T:Makke www.gearman.fi
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Missä, koska ja millä tehopenkillä noi luvut on mitattu?

    Mä oon yrittäny dynottaa omaa Ramia kanssa, mutta oikeella tapaa kuormittavaa penkkiä en oo vielä Suomesta löytäny. Tieto olis tervetullutta aiheeseen.
     
  6. american cars

    american cars 3rd gear

    Ramin perä

    perän jollotus ,uliseva ääni se yleisesti kyllä esiintyy juuri noissa maintsemissasi nopeksissa kevyellä vedolla tai moottori jarrutus ( jalka pois kaasulta) tilanteessa johtuu vetopyöräparista joko sen kuluneisuudesta tai hammasväljyydestä se pitää mitata mittakellolla ammatti mies pystyy jo kädellä väljyyttä koettamalla päättelemään asentaako mittakellon mittausta varten kohteeseen samalla näkee myös lautas pyörän hampaan pinnan kunnon . jos on vain vähän kuluneisuutta sitä on erittäin vaikea silmämääräisesti todeta jos lautaspyörä on perässä paikoillaan. purettuna ja pestynä tulevat osien kuluneisuudet paremmin esille. tämäntyyppiset ääntelyt jotka reagoivat kaasun kyttöön eivät johdu laakereista eikä kannatinlaakerista. Ramissa voi olla lukko tai avoin tasauspyörästö GL-5 lukkoperä öljy. voi käyttää molemmissa. ota yhteys HELSINKI AUTOMATIC CENTER oy siellä tietävät ja osaavat nämä perä ja vaihteisto asiat p. 050 3305780 saat yhdellä kertaa oikeat vastaukset
     
  7. WEBERMAN

    WEBERMAN 1st gear

    Re: Ramin perä

    Niin kyllä Husson Jaska varmaan sanoo saman :rotfl: , ei siellä muuta vikaa ole, kuin nämä poskilaakerit vetoakseleissa, sama homma kaikissa näissä, kun rakenne ei ole uiva. Pinionissa ja lautaspyörässä ei ole vikaa. Jos ääni ei pahemmin häiritse, niin sen kanssa ajaa 100000km huoletta. Se ei ole vika, vaan ominaisuus kaikissa näissä akseleissa. Ehkä näitä ei tulisi, jos ne öljyt vaihdettaisiin säännöllisesti edes joka toinen vuosi, tai edes kolmas :mad: vaikka huoltokirjassa ei näin kerrotakkaan.

    JK: Mitään mittakelloja tässä ei tarvita. :D
     
  8. Hepe

    Hepe 1st gear

    Itse painin saman jollotuksen kanssa. Onko tuo vetoakselin poskilaakeri paha itse vaihtaa? Löytyisköhän YouTubesta videoo sen vaihdosta? Millä hakusanoilla kannattais etsiä?
     

Kerro tästä muillekin!