Dodge Ram 2500 vm. 2004 ja jumalaton ratin ravistaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja anviko, 22.2.2015.

  1. anviko

    anviko 1st gear

    vois oikeestaan mitata et onko tuo akseli keskellä autoo.....
    juu tosiaan nyt vaikuttaa et ongelma korjaantu tolla säätämisellä. Pitää vielä käydä ajamassa ne pari "mukavaa" paikkaa läpi et tietää varmuudella :D

    Menee muuten offtopic hommaksi mut oisko tietoo et miten tai siis mistä kautta saa vaihdettua taka-akseliin sen kardaanin laakerin? katsastus ukko sattu nosteleen taka kardaania nii meinas et on välystä. Eli tarkotan että saako sen ulkopuolelta vaihdettua vai pitääkö purkaa koko perä? Nii ja oisko siellä kartiolaakeri? voisko sitä vaan kiristää?
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Siellä on kartiolaakeri ja krymppirengas. Sen vuoksi se pitää kiristää oikeaan momenttiin ettei laakeri ahdista. Jos ei oo pahasti väljä niin en varmaan kiristäisi ollenkaan. Tarkistitko ettei ristikosta tuu välystä.
     
  3. anviko

    anviko 1st gear

    nooh henkilökohtaisesti en oo sitä tarkistanu mut mut tosiaan se insinööri nitkutteli sitä.... pitänee ite tunnustella sitä. ettei vaan ois pelkästään ristikossa vika..
     
  4. amatimees

    amatimees 1st gear

    Itellä rupee joskus ravistamaan kun ajaa monttuun ja sit joskus kiihdyttäessä...vakiokokosilla renkailla ei oo ikinä ravistanu mut nyt on 40 tuumaset alla ja sillon tällön ravistaa
    ..autoo on korotettu että mikähä on vikana ? Renkaissa on tasapainotus hiekkä säkit että voisko ne aiheuttaa tuon ravistamisen ?
     
  5. anviko

    anviko 1st gear

    Nyt en osaa neuvvoo tohon amatimee:hen onkelmaan mut veikkaisin jotain samaa ku itelläki, toki noin julumat renkaatki voi rueta ravisteleen.... mut en oo varma...

    Mutta päivittelempä tänne omia kokemuksia / löytöjä josko niistä ois apua sullekki..
    Eli vika on mulla vieläki. ei suuntaus auttanut vaikka tosin vähän helpotti :D
    Nyt löysin track barista revenneen puslan jonka vahvasti luulen nyt tän mun vian aiheuttavan.. ja löysin sen sitte vasta ku otin irti koko tangon.. käsin repimällä tai vääntelemällä ei löytyny mitää välystä kyseisestä tangosta... uus puslasarja on tulossa ja ilmotan kyllä kuinkas juriskon käy... samalla laitan kallistuksen vakaajan puslat uudet ku on vähän välijät neki..
    Nii ohjausiskarinki tekstasin ja piru ehyt se o.. (olin kyllä hivenen yllättynyt) :D

    Samalla nyt hoksasin et totta tosiaan tuo track bar on kyllä käyny lyhyeksi nykysillä korotuksilla.... sais olla se säädettävä tanko mut aika pirun suolasen hintanen jopa rapakontakanaki eli todennäkösesti laitan sen track bar relocation raudan jossaki välissä.

    Ps mielipiteet on aina tervetulleirta :D
     
  6. anviko

    anviko 1st gear

    Ja Jälleen pikku päivittelyä..... :D

    Doddii trackbarin puslat on vaihdettu sekä ne kallistuksen vakaajan puslat myös. Ei piru taho vieläkään loppua kokonaan toi vatkaaminen...... Mutta joka kerta ku jotain uutta tonne työntää nii paranee :D

    Seuraava askel on just toi track bar relocation bracket ja se ohjaus simpukan lisätuki hässäkkä..... Eli palaaan taas asiaan jahka saan osat itelle :D
     
  7. anviko

    anviko 1st gear

    Jaahas laitampa taas päivitystä tänne....
    ny o uutta kalikkaa survottu keulaan että pitäs rueta woblaukset asettuun :D
    track bar relocation bracket laitettu..... autto ainaki siihen et ei enää nitkauta rattia kun montusta hurauttaa, mut woblaus ei loppunu....

    Simpukan lisätuki laitettu.... Rauhotti ja terävöitti ohjausta, mut ei vieläkää woblaus loppunu.....

    Simpukan tuen ku laitoin , nii löysin samalla pari uutta väljää paikkaa raidetangoista...... No perhana otin ja investoin kokonaan uudet raidetangot ja vielä sen paremman ja vahvemman mallin (T- mallin tangot).... ylläri ylläri woblaus ei loppunu.... :D :D

    Tärräytin vielä tupla ohjausiskarit nii elähän mitään näyttää rauhottuvan woblailut... :D

    Vielä laitan paikolleen säädettävät control armit nii jo on kumma jos ei hemmetin vatkaukset lopu !!! :D Ps jos joku muu meinaa ne control armit vaihtaa nii kannattaa melkeen hommata uudet casterin säätö pultit (alempien tukivarsien epäkesko pultit) On meinaa aika saakelin hyvin ruostunut kii tohon puslan sisäholkkiin...... kuhan uudet pultit saapuu nii vaihdan ne tukivarret ja sit vielä säädätän (taas) auraukset.....

    Jos ei sittekään asetu nii myyn auton ja rupeen ryyppään :D :D
     
  8. kumminki

    kumminki 1st gear

    morjesta! meikäläisellä oli kans ravistus ongelmia joskus. lähinnä jarruttaessa ilmaantu ravistusta. korjaantu kun otin jarrusatulat irti ja rasvailin kaikki liukutapit hyvin niin ravistelut loppui kuin seinään.
    kävin myös kaikki nivelet ja puslat läpi eikä ollut välystä missään ja simpukan tuki oli myös mun rotkessa.

    olin vaihtanut uudet etujarrusatulat niin oli jäänyt rasvat laittamatta niin hapettumaahan sielä oli tapeissa. vissiin kanitti satuloita jotenki niin pääsi ravisteleen
     
  9. anviko

    anviko 1st gear

    juu jarruthan saattaa kyl aiheuttaa jos vaikka minkälaisia ravistuksia..... mut ei passaa oikeen mun ongelmiin se vika, koska mulla auto vaatii sen terävän montun että rupee ravistaan..... Itseasiassa just kuukaus sitte laitoin keulaan uudet levyt ja palat ku pyöränlaakeri soi levyn kieroon.
     

Kerro tästä muillekin!