Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Swoop

    Swoop 3rd gear

  2. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Joo tuntus tekevän ehkä kumpaakin, sit huomasin semmosen ku laittaa pakille ja pois ni kuuluu semmonen suhina jostain tuolta laatikon nurkilta. mites jos otan öljypohjan pois ja tarkistan nuo pantojen kireydet niin voiko nähä onko tuo pakka lopussa?
     
  3. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Nyt kiristin pannat siitä ja kasasin ni vähän aikaa toimi pakki ihan normaalisti mut sit kun lämpes ni rupes taas luistamaan eikä jaksa liikkua, mites tuo pakan vaihto onko minkälainen homma vai rupeenko ehtiin uutta laatikkoo? (Onko kellään myydä?) :cry: Pitäs saaha mahollisimman nopeasti takas ajoon...
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Kannattaa samalla korjauttaa samalla koko aski eikä vaan sitä etummaista pakkaa. Samalla vaivalla tarkistaa muutenkin kun joutuu ottaan alas.
     
  5. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Missäs ois hyvä paikka korjuuttaa tuo laatikko? Jyväskylän lähimaastossa ei taida olla mitään?
     
  6. tnorola

    tnorola 1st gear

    kauno koskinen hartolassa
     
  7. järsijä

    järsijä 3rd gear

    onko tullu minkähinteseks tollanen täys laatikko remppa teillä(noin suurinpiirtein) jos sit laittaa kaikki kerralla kuntoon?
     
  8. Dotke

    Dotke 1st gear


    Eikös se Kauno Koskinen korjannut v*tuiksi yhden "entisen Dodgemiehen" laatikon? Muutenkin taitaa olla mitä sattuu meininkiä, rahat pois osaa kyllä ottaa.
    Kyllä ne laatikon laitot maksaa, otat lootan alas sieltä niin kulkee trukkilavan päällä mihin vain eikä transpointti kovin paljoa ota.
     
  9. järsijä

    järsijä 3rd gear

    No onko muita kun toi koskinen sit missä ootte käyttäny?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi olla, mutta todellisuudessa kaikki automaattilaatikkokorjaajat on joskus korjannu jonkun laatikon vituiksi!! Ihmisiä ne on ne korjaajatkin ja virheitä sattuu tai ei kaikkea voi huomata!! Ja mulla ei oo sitten mitään sidoksia Hartolaan, Karin olen kerran tavannut, Tero sen mulle esitteli jossain swapissa , ei muita yhteyksiä (ihan vaan tiedoksi, en puolustele, kerron vain faktat)!!

    Ja hyvähän se on jos pitkänlinjan laatikkokorjaaja on sanut VAIN yhden laatikon korjattua vituiksi :rotfl: :rotfl:
     
  11. jallu80

    jallu80 1st gear

    Pahaa sanottavaa ei ole ainakaan mulla Kiuruvedellä olevasta Carmaticista. Kaikkosen Hannu on mulle pari laatikkoo Chevyihin korjannu ja palvelu on pelannut. Ja ei oo edes pahan kaukana sinusta.
     
  12. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Itte oon vakavasti harkinnu konehuolto Siekkistä maaningalta, jonkinmoinen RAMi harrastaja itsekkin ja tuntus tekevän sellasen kun haluaa ja tarvii eikä vaan vähä-painetta-lisää-virityksiä.
     
  13. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Ajeleeko täällä muuten porukka ilman platea kuinka paljo? Ainakin dodge ram pystyputkilla taitaa olla ilman, ainakin allekirjoituksen perusteella.
    Itellä vakio plate joka "sattu siirtymään" vähä eteen päin ja olen ollut huomaavinani et jos lähtee vedättämään aivan tyhjäkäyntikierroksilta alkaen kaasu pohjassa, kone ikäänkuin puutuu kun mennään lähemmäs 1500 kierrosta. Vaivaaan auttaa kun käyttää kaasun ylhäällä, ja arvelin et voiko governor arm tavallaan takertua vakio platen profiiliin kun lähtee alhaalta vedättämään. Tuskin se platen alle kuitenkaan pääsee. Ja kaasussa tuntuu liikeradan puolessa välin alakierrokslilta lähdettäessä pieni vaste samalla tavalla kuin romun ollessa sammuksissa. Niin mietin jos nakkais koko platen pois. juttuahan siitä on että ei missään nimessä ja joku taas sitä mieltä et mikä ettei.

    Ahtaa muuten 2 kiloo jossain 2400 kiekan tienoolla, mut eikö vakio hukkaportti turbon pitäs laskee läpi jo pienemmillä ahdoilla?
     
  14. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Voihan video! Iso peukalo, on siinä manuskissa vaan se oma viehätys, ei tartte arvella et mikä pykälä on ja pysyykö vaan on just se minkä ite haluaa. 8) Oli kyllä aika nopsa projekti toi.
     
  15. Otat pois ja kokeilet mitä vaikuttaa. Ja kyllä vaikuttaa ja paljon vakio plateen nähden. Tai sit teet vakiosta 0 platen hyvin helposti.
     
  16. Aarne

    Aarne 3rd gear

    No kyllä ihan saletisti vaikuttaa, mietin vaan sitä kun lueskelin et saattaa rynnätä holtittomasti et onko siinä nyt perää vai ei. Ahistaa sitte kahtoo kun ainoo mikä rajottaa cummelia on mäntään tirisevä venttiili.. :rotfl:
    Tekisinki nolla platen mut mielellään pitäsin vakion tallessa, siks onki aihio haussa tuolla osa swappi puolella. Mitens jos nolla platen siirtää ihan taakse, ootko testannu, saako yhtään "rajoitettua cumminsin tarjoamia valtavia tehomääriä"..? :D
     
  17. En usko tohon mutta kaikkihan on mahdollista Plate pois vaan ja testiä. Kaiken näköistä kannattaa kokeilla ku se on niin helppoa sitä platea hiota ja siirtää eteen ja taakse. Laita afc kansi myös ihan eteen niin tulee sauhua lisää. Mun testi platet on ollu kaikki niin edessä kun vaan voi.
     
  18. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Joo on afc viritetty niin tiukaks kun vaan saa ja prikkaki hiottu ja vartta modattu et varmasti pääsee perille asti liukumaan. :rotfl: Ja joo, kyllä se jo terävämmin kaasuun reagoi.
     
  19. villeri

    villeri 2nd gear

    joo kyllähän toi nopeesti oli laitettuna kun valmiita osia. riittää että vanhan irrottaa ja heittää mäkeen ja uutta tilalle :lol:

    mulla ois -95 automaatin vakio plate irrallaan hyllyssä. tuskin oon laittamassa sitä takasi :lol:

    mulla on kutosen plate ihan edessä, AFC jousi niin löysällä että juuri reijästä näkee sen tähtipyörän. hyvin tuuppaa pilvee putkesta kun manuskalla kiihdyttelee 8)
     
  20. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Hyvin tuppaa itelläki joo jos turbiinin pakkolukolla rankasee..:oops: Automaagilla kiihdyttäessä se on se yks törähdys ja sitte ootellaan niinku pyöräkoneella ajas. :)
    Laitan yv:ä
     

Kerro tästä muillekin!