Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. captainpera

    captainpera 2nd gear

    valot

    Huvittavia nuo DDR-Suomen valosäännöt. Ruotsin valtio anoi EU:lta vapaampia kansallisia valosääntöjä erityisesti kuorma-autoihin. Perustelut: Ruotsissa on pitkät pimeät talvet, talvella liukkaat tiet, pitkät välimatkat ja pimeässä tiellä voi olla isoja eläimiä, kuten hirviä ja poroja. EU tietysti myönsi kansalliset valosäännöt ruotsille. Tämä on helppo havaita, kun katselee esim. ruotsalaisia rekkoja. Henkilöautoissakin saa olla vaikka kolme isoa lisäpitkää. Niin monella onkin esim. Pohjois-Ruotsissa.

    Suomellakin taitaa olla kansalliset valosääntönsä: TIUKEMMMAT, kuin mitä esim. EU antaisi myöden. Hölmöläisten hommaa. Tulee mieleen lisäjarruvaloepisodi muinoin. "Vain kuolleen ruumiini yli!!" Oli joku virkamies mesonnut, kun joku oli ehdottanut lisäjarruvalon sallimista ja perustellut sitä liikenneturvallisuutta parantavana lisävarusteena!!

    Näin meillä :poff:
     
  2. bilstein

    bilstein 1st gear

    MORO!

    Tätäkin asiaa on kysytty sen miljoona kertaa, mutta jos joku viitsii näin pikaisesti vastata.. auto on -95 vuoden ja siinä on fuel plate #5 niin kumpaan reunaan ootte platen asentanu? entä sen kannen?

    onko vielä jotain pikku viritystä mitä vois tehdä?

    -putkisto on 3,5" alusta loppuun, ilman mitää ylimääräisiä palikoita
    -ilmanputsarina toimii k&n
    -vakio turbo
    -fuel plate #5
    -potikka säädetty 1,8

    laatikko ja turbiini on vahvistettu ja tehty jotain muutakin pikku kivaa ennen tuontia suomeen...

    sekä millä ahtopaineilla ootte ajellu vakio turbolla? "voimasavuakin" sais tulla vielä enemmän :D
     
  3. villeri

    villeri 2nd gear

    plate eteen ja kansi eteen ja tähtipyörä eteen niin rupee voimasavua löytyyn :D mulla on 2.4bar/35psi ahtoja vakio turbolla. vähä suutinta ja dv:tä vois isontaa ja sitte turboo suurentaa ja pinnapulttia kanteen ja tuplaturboo ja mynäpumppua ja isompaa suutinta ja 4krpm jouset pumppuun ja... mitäs vielä? :lol:
     
  4. bilstein

    bilstein 1st gear

    plate eteen ja kansi eteen ja tähtipyörä eteen niin rupee voimasavua löytyyn :D mulla on 2.4bar/35psi ahtoja vakio turbolla. vähä suutinta ja dv:tä vois isontaa ja sitte turboo suurentaa ja pinnapulttia kanteen ja tuplaturboo ja mynäpumppua ja isompaa suutinta ja 4krpm jouset pumppuun ja... mitäs vielä? :lol:[/quote]

    eteen eli tarkoitatko etuvaloihin päi vai kuskiin päin (sori tyhmä kysymys)?? ja jälleen uusi tyhmä kysymys, mitä tarkotat tähti pyörällä?
     
  5. bilstein

    bilstein 1st gear

  6. rötkö

    rötkö Gearhead

    Vakio turbon paineiden nosto ei hirveitä auta, joillain taitaa nousta melki kolmeen baariin. Menee kyllä jo kartalta noilla paineilla, eli olisko joku 2,5 järkevä. Kannentilkekkään vakio hiluilla kestä juuri kolmea pidemmässä käytössä.

    Mutta palikoita. Taviit melkein suuttimet ja\tai deliveryvalvet isommat ennenkö voimaa tuloo lisää. Sitten ei paljon hukkaportit auta kun ahdot karkailee korkialle.

    Ja kierrosrajotinjousisetti on kiva kans..

    Eikö se ollu että se afc housing lykätään kans nokkaa kohti niinkuin platekin. Enempi hyötyä sillä platen siirrolla on.

    Mun mielestä se kotelon siirto ei aihetua kuin sen että menee pois säädöistä ahdonalaisen syötön säätö ja aiheuttaa joutavaa savutusta ennenkö ahdot nousee. Vaikuta kuitenkaa max syöttöön.. Tai kai sitä vähä liikerataa saa sinne mutta joutuu säätämään kyllä uusiks.
     
  7. bikerer

    bikerer Gearhead

    Mielestäni AFC housingin voi siirtää eteen, jotta ei rajoita täyttä syöttöä. Siihenkin pitää tehdä se jalan modis, jotta ei sekään rajoita.

    Tähtipyörää ei mielestäni kannata löysätä liikaa, koska silloin saa aivan liikaa soppaa aivan liian aikaisin. Ehkä sopiva säätö vois olla, että menee maksimiahdoilla toiseen laitaan. Tai hieman aikaisemmin. Silloin ei savuta turhan paljon, mutta kuitenkin sen verran, että turbo herää mukavasti. Ite säädin rengaspainemittaria apuna käyttäen AFC:n kohdilleen.

    On siellä tietty se savuruuvikin AFC housingin takaosassa, jolla saa säätöä tehtyä. Ite ei ole tarvinnut siihen koskea.

    Jos tähtipyörän löysää kokonaan, niin sitten savuttaa todella herkästi. Ite en ainakaan tykkää, kun mutkaisella tiellä normaali kiihdytyksellä mutkasta lykkää kunnon nokipilven. Tietty jos tykkää isosta savusta, niin sitten :rotfl: Kunhan muistaa, että liika syöttö voi olla pahasta tehon kannalta.

    Mullakin on nuo ahdot vakioturbolla tuossa 2,5 bar tienoilla. Isommasta ahdosta ei ole juurikaan hyötyä.

    Edit: Ohje http://www.dieselram.com/showthread.php ... e&t=184064

    Edit 2: Ei tuo välttämättä kaikilla kokoonpanoilla toimi, jos siirtää AFC housingin ihan eteen. Itselläni se mielestäni toimii aika kivasti ja savuttaa sopivasti kaasu pohjassa. Platesta ei vaan saa kaikkea hyötyä irti, jos AFC:n jalka rajoittaa liikettä eikä kuvernöörin lirpake pääse plateen kiinni.
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Voiko uusi laturi purkaa akut tyhjäksi?
     
  9. Pikku Poika

    Pikku Poika 1st gear

    Olisko kellään postata rotken ohjauskulmien arvoja?
     
  10. villeri

    villeri 2nd gear

  11. Pikku Poika

    Pikku Poika 1st gear

    Kiitos nopeasta toiminnasta
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

  13. Erska

    Erska Gearhead

  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    jeps, tota mäkin kattelin, mutta päädyin pilari mittareihin, en oikein saanut päähän mihkä tollasen ois laittanut siististi.. mutta kätevä muuten kun on kaikki samassa!
     
  15. Mulla on toi setti ollu yli kolme vuotta ja hyvin toimii sekä ovat tarkkoja. Testattu on. Musta hinta laatu suhde todellakin noissa kohtaa.
     
  16. bilstein

    bilstein 1st gear

     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    siis vaikka ois vakio suuttimet, deliveryt yms? ei mulla ainakaan... no pian tullee muutos :)
     
  18. bikerer

    bikerer Gearhead

    Siitä jalasta akselin ympärillä olevan osan pidemmästä päästä sen verran hio pois, että mahtuu se kalvosysteemi liikkumaan laitaan asti. Ohjeessa näyttää olevan luokkaa pari milliä. Toisessa ohjeessa oli enemmän. No sen näkee helposti paljonko pitää ottaa. Samalla vaihtaa tai muokaa kalvon prikan sellaiseksi, että sekään ei rajoita liikettä.
     
  19. bikerer

    bikerer Gearhead

    Ei voi varmaksi sanoa onko mulla vakiosuuttimet ja deliveryt, kun en ole autoa uudesta asti omistanut. :rotfl: Näin olen antanut itseni ymmärtää, että vakiot olisivat. Isommat deliveryt odottaa hyllyssä paikalleen pääsyä. En vaan ole vielä saanut aikaiseksi.

    Tähtipyörä löysällä mulla tuprautti ikävän pilven. Eli kaasua painaessa hieman enemmän tuli oikein kunnon pölläys, joka kylläkin hälveni melko nopeasti turbon herättyä. Nyttenkin pölläyttää, mutta suhteellisen inhimillisen määrän. Pitäis päästä kurkkimaan muidenkin autoja, jotta olisi vertailukohde...
     
  20. Ei muuta kun pidetään pikku miitti. Mä ja hoovee ollaan ainakin teikäläisen melkeen naapurissa :D
     

Kerro tästä muillekin!