Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jos suuntanumero 1, 2, tai 3 alkunen niin Sternecar vois varmaan auttaa.

    Mulle tuonu parikin autoa joten luottoa löytyy. (ei toki noin isoa)

    Kato kuuklella niin löytyy numero.
     
  2. turbod

    turbod Gearhead

    Ram 5,9 4x4 -97 sähkökysymys

    Ken voisi valaista? Sammutussolenoidi jää säännöllisen epäsäännöllisesti päälle, joten ei käynnisty.
    Miten virrat kulkevat? Ilmeisesti startilta tulee joku signaali jne. Tuleeko releen kautta? Missä rele? Virtalukko toimii, ja johdotukset tsekattu. Solenoidille tulee kolme johtoa, musta, pun ja valkoinen. Mikä mistäkin? Solenoidin toiminta? Veto, pito, millä logiikalla.
    Ja jos se solenoidi on nyt sitten paska, niin mistä saa todella hyvän naurettavan halvalla?
    Ja mihinkään vaijerijuttuihin en halua lähteä...
    Tana ku saa hävetä joskus silmät päästään...
    Kiitos etukäteen
     
  3. bikerer

    bikerer Gearhead

    Re: Ram 5,9 4x4 -97 sähkökysymys

    Startatessa vetää solenoidin päälle eli heräte tulee startilta. Kun virrat päällä, niin silloin solkulla pitovirta.

    Relettä epäilisin syypääksi. Se on 70 A rele tulipellissä. Tunnistaa isommasta koosta. Venttiilikopasta hieman vasemmalle.

    Solenoidin voi nostaa myös käsin ylös virrat päällä. Jos pysyy ylhäällä, niin pitovirta ok.

    Johtojen värejä en tähän hätään muista.

    Edit: Tietty sen releen voi pientä väkivaltaa käyttäen avata. Jos kärjet huonon näköiset, niin vika on todennäköisesti siinä.
     
  4. Onhan täällä suomessakin nahoilla varustettu myynnissä ja vielä 12v koneella sekä neljällä ovella :D http://www.nettiauto.com/dodge/ram/4303773
     
  5. turbod

    turbod Gearhead

    Re: Ram 5,9 4x4 -97 sähkökysymys


    KIITOS!!!
     
  6. tonska

    tonska Gearhead


    Juu kyllä se päältäkin parani aikalailla, väri ei kuvissa niin hyvin erotu. Ei pitäisi ruostuakkaan enää. Hiottu oven listoja myöden pellille ja pistetty kaikenmaailman epoksit ja happomaalit päälle. 8)
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Noniiiin...

    Nyt olis pientä päivitystä ja kunnostusta suoritettu. Ei taida taas muutama kymmenen tuntia riittää...

    Eli mitä edellisen updaten jälkeen on tapahtunut W-250:seeni.

    - KDP blokattu
    -Kampuran etustefa vaihdettu vaikkei vuotanutkaan. Olis muuten ylimääräisenä se kampiakselin päälle tuleva holkki jos kampiakseli naarmuilla. :wink:

    -Korin/rungon kaikki kumityynyt vaihdettu. Rupes taustapeilistäkin näkemään tyhjäkäynnillä.

    -Body lift

    -Borgeson shaft vaihdettu, tuloksena mikroautomainen ohjaus :D

    - Asennettu mek öljynpainemittari, Glowshiftin 3-1 boost,egt ja fuel psi gauge. Sekä ISSPROn 4k rpm kierroslukumittari.

    -Termostaatti vaihdettu sekä ruostevedet vihreeseen jäähdytinnesteeseen.

    -Rekisterikilven leditalmu asennettu.

    -HX 35 vaihdettu H1C:n tilalle.

    -Alusta loppuun 4" rosteriputkisto.


    -600x300x76 3" lähdöillä oleva välijäähdytin asennettu ja ahtoputkisto alumiinia+ klemmarit rosteria(4 klemmaria vielä uupuu).

    -Intake manifold Freeriden kakkoskopasta.

    -Bilteman sininen sähköpumppu vaihdettu mekaaniseen low pressure mäntämalliseen siirtopumppuun. Lohkossa roikkunut org. kalvopumppu heitetty roskiin.

    -½" Polttoainelinjat asennettu tankista pumpulle.

    -Maskiin asennettu Cummins Logo. :rotfl:

    Jotain vielä varmasti unohtu mutta kuitenkin.

    Vielä uupuu ilmansuodattimen letku ja 2 pientä naftavuotoa korjattavana...

    Sekä johtoja niputeltava siistimmin.


    -Kasa VE pumpun rojua odottamassa asennusta.

    -Säädettävä Draglink yhdessä steering stabilizer iskarin kanssa odottamassa asennusta....

    -Vetokoukku täytyy pudottaa alemmaksi.

    Lähitulevaisuudessa tulevaa:
    - Uusi Np205 jakoaski auton alle odottamassa asennusta.

    -265/75 R16 nastarenkaat ostoslistalla yhdessä 38x14.5-16 suvikumien kanssa.

    -Talveksi hytin korkuinen lavakuomu.

    -2nd genin etupenkit yhdessä keskikonsolin kanssa.

    -Edellisen omistajan patenttivanneakut vaihdettava yhdeksi isoksi kunnon kiinnityksellä.

    Sellasta... Alkaa kohta tulemaan taas kiinnostuskiintiö tän kanssa täyteen. Jos taas kohta pääsis ajelemaan... Kuulostaa hyvältä ainakin kun eilen vähän poljin sitä :D

    Ja tässä niitä kuvia:

    Ahtoputkistoa askeettisessa ympäristössä :D

    Kuva1:
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270099.jpg

    Kuva2:
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270100.jpg

    Kuva3:
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270101.jpg

    Kuva 4, teknillinen huippuympäristö:D
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270102.jpg

    Itse mörkö:
    [​IMG]

    Mörkö kuva2:
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270104.jpg

    Kiitos.

    Edit: mittarit:
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3270192.jpg
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    On se ruma. :wink:
     
  9. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    nonii kertokaas nyt viisaammat ku alkaa ideat loppuu! :(
    dodge rupee pintakaasul nykimään (pöpöttää) 1000-1250 kierroksen kohilla loppuu ku höllää kaasua tai painaa vähän reilummin, korostuu lämmetessään. vaihoin isommat suuttimet ni tuntu lisääntyvän ja fuel plate ois 100. pumpun ajoituksen kattelin ja jos oikein kattelin ni ois 6 millii nousua ykk. eli eiks se pitäis olla ainekin sinne päin? siirtopaineen mittasin ja on kohillaa mut vaihoin silti uuden pumpun ku vanha kusi alleen (traktori malli) eikä mitään vaikutusta!
    pitäis päästä nyt täst ongelmast yli et voi ruveta virittelee lisää ongelmia :poff:
     
  10. kytis

    kytis 3rd gear

    Tee traction barit taka-akselille jos jöpötys loppuu niin hyvä jos ei niin voipi olla turbiini mikä jumputtaa. Oletan siis että tekee tota lukko päällä. Olis muuten yhenlaiset traction barit tossa hallin lattialla kun tein itelle vähän järeemmät.
     
  11. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    jos sä aiot noi saada leimaan, niin kerro mullekin asema.. sitten turkulainen tulee poriin tukka hulmuten! :rotfl:
     
  12. rötkö

    rötkö Gearhead

    Mulla tuo ilmiö tuli vasta isompien suutinten jälkeen, ikäänkuin rökeltää jos yrittää nostaa äkkiä kierroksia..

    Korjaantui kun vaihtoi tuotteliaammat deliveryvalvet :rotfl:
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Joo kattoo nyt hommaanko niitä vai laitanko 195/30R16 kumit alle mitä tää suomen lainsäädätö sallii. Ja tuskinpa saa. Eiköhän noi laiteta vaan metsään mennessä metsässä alle :)
     
  14. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    noi traction barit on kyl tekeilä mutten oikee usko et tää siitä vois johtuu! mut toi turbiini käyny itelkii mieles, mut nykii kyllä ihan liikkeelle lähdössäkin et ei pelkästään lukko päällä :eek:
    rötkön vinkki noist deliveryistä vois olla seuraava investointi ku näytti olevan noi 131 paikallaa (eiks ne oo vakiot?).
    saaks noit suomesta jostain vai tartteeko laittaa isosta maailmasta tulee?
     
  15. kippo86

    kippo86 1st gear

    Eilen illalla laitoin omaan Dötsii 3200 gov springin, ja uuden fuel pinin.
    Siinä samassa räpellyksessä katos tyhjäkäynti johonki. Tai oikeestaa muuttu seilaavaks... Välillä hutaa jotai 1000rpm, ja varsinki ku lähtee liikkeelle ja painaa kytkimen pohjaa, ni tyhjäkäynti varmaa 500rpm luokkaa??
    Perussyöttö on liki maksimi, ja tyhjäkäynti ruuvi on aika minimi...

    Mikä menny pielee, tai miten ton voi säätää?
     
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Millasella kuviolla meinasit? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen... 8)
     
  17. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Apuva. Miksi laatikko öljyt menee mustaksi? punasta näkyy jos oikein alkaa kattomaan... Ei varmaan ole normaalia. Kertokaa viisaammat ja lukeneemmat?
     
  18. dustez

    dustez Gearhead

    kyllä ne ajan kanssa vähän mustuu, mutta jos tikussa ihan mustaa ja just vaihdettu uudet öljyt niin sitten loota luistaa ja on paskana 8)
     
  19. rötkö

    rötkö Gearhead

    Jostain luin että atf4+ ölkät ei pidäkkään punaista väriä pakosti ja eivät silti ole pilalla, niin kuin taas vanhemmat öljyt pitää Palaneesta hajusta sen sijaan kannattaa huolestua..

    Mut tietty jos heti menee mustaks

    :-?
     
  20. Erska

    Erska Gearhead

    Joku swamppereista seuraava :D Ei hienostella kuvion kanssa. Meteli on sivuseikka! Kunhan helmoihin lentää kivisuihku niin asiat on hyvin! 8)
     

Kerro tästä muillekin!