Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. bilstein

    bilstein 1st gear


    Tuo on mun auto :D se joka tuli vastaan oli täysin musta.. :D
     
  2. jukka.2

    jukka.2 Gearhead


    Ja jos noillla ajaan viel maastossa , Työ hommissa .. joka toinen viikko saa jotain olla korjaamassa .. Nimi. Ei ikinä amerikkalaista maasturia .. ollu chevy nelikko avolava ja dodgen gummitus nelikko -95 ... Ei ikinä enää ..
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead


    Kyllä mää päästelen kaikki mun ajot tuolla omalla eikä siinä ole ollut yhtään sen enempää remppaa ku vastaavassa ajossa Pajerolla, itse asiassa vähemmän ja kuluttaaki ruoja vähemmän ja ompaha vielä halvempi vakuuttaa ja verottaa vuositasolla.
    Etukardaanin ristikot mulla on semmonen paikka että tiukan mettärevityksen jälkeen ne pitää vaihtaa, muuten kaikki loppu "viat" mitä on tullut on ollu aivan normaalia kulutusosaa.

    Vanhoja autoja joutuu AINA rassaamaan, uusia saa kaupasta rahaa vastaan.
     
  4. captainpera

    captainpera 2nd gear

    viritys

    Viritetyllä koneella näistä ratkeaa vuorotellen kaikki paikat. "Muutaman" vuoden, kun rakentelee ja vaihtelee kaikki osat parhaisiin HD-palikoihin mitä saa ja tekee/teettää itse niin saa ihan hyvän vehkeen. :lol:

    Itsellä ei ainakaan ole paluuta mihinkään hiluksin rimpuloihin puhumattakaan mistään mitsuista tai nissaneista vaikka ne kestäis mitä. Eikä ne vanhemmat paljoa sen kummempia romuja ole kuin nämäkään. Kaikki hajoavat ennemmin tai myöhemmin.

    Noi uudet muoviset sähköihmetykset pelottavat vielä enemmän. Jollain amarokki-volkkarilla en uskaltaisi mettään lähteä. Kiva ajaa kauppaan ja maantiellä, mutta suorastaan pelottavaa katsella pellin alle. Tuo kun hyytyy korpeen niin siellähän on! Ennemmin olen naimisissa tämän romun kanssa. Se alkaakin olla jo ihan hyvä... kai... :poff:

    ...ja kyllä se jenkki vaan on jees!! :pinup:
     
  5. Ohan nämä niin paskoja vaihdetaan kaikki hiluxiin. Ja ei todellakaan ikinä!!!! Mullakin on noin neljän vuoden aikana hajonnu ainoastaan syyläri, laturi, raidetangon pää ja muutama polttimo. Tietenkin vaikuttaa se että kävin melkeen koko auton läpi kun se suomeen tuli. Jos ostaa paskan niin kyllä siitä saa itseään syyttää 8) Ja viritys touhut erikseen Jos virittelee ja isoja renkaita käyttää niin kyllä joku paikka antaa välillä periksi ja se on ihan normaalia.
     
  6. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Mainio peli, perjantaina leimattu ilman sen kummempia huoltamisia. Tai pitihän tuo jälkiasennussumuvalonpolttimo vaihtaa.
     
  7. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  8. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Kyllähän se oli eilenki mahtava veellä raileria perässä ainoa mistä sen huomas niin oli taustapeili ja ahto mittari... Mitä nyt muistelee hiluksi aikoja niin polttoainetta meni varmaan sen 25litraa sataselle ja mäet kuuttakymppiä päälle... ei ikinä enään semmosia!
     
  9. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Pari viikkoa sitten tulit vastaan tuurissa. Mä olin omalla täysin mustalla traileri perässä musta vision kyydissä..
     
  10. Pertura

    Pertura Gearhead

    Nyt on loota irti, mutta syytä vedon loppumiseen ei ihan noin vaan löytynytkään. Inputti ja output-put vaikuttaisivat ehjiltä sen mitä niitä käsin pyörittelin. Öljyn seassa oli jonkin verran metallihilettä ja näytti tuo öljy melko ruskealtakin, tosin väri ei ihan punainen ole ollutkaan kun seassa on rattoriöljyä.

    Viimeksi kun meno loppui samoissa merkeissä syksyllä '08, oli syyllinen turbiini. Silloin kaikki muukin vaikutti samalta kuin nytkin, parkkilukkokin toimii eli syy ei ole jakolootassakaan. Turbiini on Suncoastin kolmelevyinen, eli ei sen kovin kovilla pitäisi mun autossa olla. Ulkoisesti turbiini oli ehjä, kaulassakaan ei mitään ihmeellistä näkynyt

    Mutta mutta, mitäs on raati mieltä, mihin toi rasia ja öljynvatkain kannattaa lähettää laitettavaksi? Samalla tonne pitäis vaihtaa kytkimien levyt ja kai siinä noita muoviosia vaihtuisi alumiinisiin samassa rytäkässä. Lisäksi pitäis varmaan venttiilipöytääkin ihmetellä, 3-4 vaihdossa kun on pientä probleemaa ollut.

    Jotenkin paremmin menisi tajuntaan nämä lootaongelmat jos olisi oikeeta voimaa, mutta että tommoisella melkein vakiolla rasiat vaan paukkuu


    Juu, taidan käydä kaupasta hakemassa uuden Amarokin tai Hiluksin, ripustan siihen ton 8.5 jalkaisen kolan keulille ja jännitän kuinka monta kilsaa menee ennen kuin on runko tai akseli poikki.
     
  11. noki

    noki 1st gear

    Parempia pyöriä talveks.

    Mikähän olisi seuraava sopiva ISOMPI rengaskoko tohon vakiokorkuseen 3500 4x4 Ramiin? Nyt siin on 235 85 16. Mahdollisest samoille vanteille.
     
  12. Salem

    Salem 1st gear

    No sehän olin minä. Perjantaina hain kilvet. Eihän tosta tuukkaan ku vasta ens viikolla vuosi kun ton ostin. :poff: Mutta ei ollu mitään valittamista konttorilla, ja ihan paikallisella leimasin. :D
     
  13. Onkos sulla kuvaa näyttää millasen auton oot rakentanu :D
     
  14. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    loota

    kuule vie tonne kosken markulle turkuun.... taitaa olla ainut kun tietää miten rammin toosa täytyy tehä......
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

  16. On ja voin suositella. Tekee just sellasen vaihteiston ku tarvii. Ja tieto taito on huippu luokkaa.
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    Näin muistelinkin että Gearman olisi näiden rasioiden kanssa touhunnut. Tarttee ottaa huomenna puhelua sinne suuntaan, josko tää vielä iloksi muuttuisi

    edit: tai pitääkin varmaan kysellä Maxduraltakin, sen paja kun olis tossa nurkan takana
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    pistä manuaalilaatikko :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8) :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff: :poff: :pinup: :pinup: :pinup:
     
  19. simu_l

    simu_l Gearhead


    Noh, ei ne ihan harmittomia ole nuo manuaalitkaan, mutta ainakin vaikuttas että huomattavasti lujempi ku vakio automaatti, ehkäpä jopa lujempi ku vähän rakenneltu automaatti...

    Riippuu mitä haluaa tehä, maksimi kiihdytyksessä automaatti on parempi... Mutta kyllähän se tahtoo olla niin että työkoneissa se on manuaali joka määrää.

    8) 8)
     
  20. bilstein

    bilstein 1st gear

    saako suomesta polttoaineen antureita ramiin vai pitääkö rapakon takaa tilata, tein omaani tyyppivika korjauksen, mutta myös anturi oli mennyt rikki sillä näytti ihan sekavia ohmi lukuja tai sitten ääretöntä..

    ja auto -95 diisseli
     

Kerro tästä muillekin!