Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    ei se manuaalitoosa mitään autuutta tuo..siinä vaiheessa kun vakiokonseptista aletaan poikkeen,niin samanlailla ne manuaalit porsii.onhan niitä tääläkin hajoillu,mut ei vaan ole pahemmin huudeltu.isompaa pyörää alle ja viritystä koneeseen,niin alkaa kytkintä,akseleita ja rattaita paukkuun ihan samanlailla ku automaateista.
     
  2. captainpera

    captainpera 2nd gear

    anturi

    Kiinnostais kans, kun p-a mittari näyttää kans sekavia korjausyrityksistä huolimatta ja kaikenlisäksi hajotin imuputken "nipan" mikä lahtee tankilta. Toimii kyllä, mutta tekemäni "los patentos" hirvittää vähän.

    US-parts ja vastaavat putkat noita osia suomessa myy. En ole jaksanut soitella... vielä. Myyntiartikkelina anturi on varmasti hyvä, sillä järjestäänhän sekin näistä leviää eli tyyppivika.
     
  3. villeri

    villeri 2nd gear

    no kyllä sitä ny ollaan niin pirun virallisia taas :lol:
     
  4. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Näistä toosista tuli mieleen et ihmeen hyvin tuntunu kestävän vakio tomaatti kun nollan ja satasen väliin rälläköin platen. Pitänee koputtaa amerikan honkaa. Salaa oon kyllä vähän toivonu jos porsis niin sais aikaseks pajalle. :lol: Potikka ja pakkolukko nappi jatkuvassa käytössä ja possua saa omasta mielestä ihan tarpeeks kun on vähänki reilummat kiihdytykset pakko tehä kaasu pohjassa et saa kick downilla paineet kohalleen ko muuten lipee hetkessä :odroll: Sillä varman kestääki kum en luistata varsin uhallani paskaks ja planeetoiltaan ja akseleiltaanhan kai pitäs kestääkkin.
    Tai sitten pellin alla lymyää erikoisen laiska cummitus joka ei tuota muuta kuin savua ja pakolämpöö. Paljokohan 0-platella eteen säädettynä pitäs irrota..? jotai 250 tai sinne päin..?
     
  5. Salem

    Salem 1st gear

    On vähän laiskasti tullu otettua kuvia, vois joskus napata jonku kuvan. Ja en minä oo muuta tehnyt kun asunu valojen kans ja laittanu 35" alle.

    Mutta vahvasti alako amerikanautoilu. Perjantaina kilvet ja lauantai-aamuna ei lähtenykkään enää käyntiin. Tuli puukolle käyttöä..:rotfl:
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Pelkällä platella ei paljoo iloo saa... toki jos vertaa vakioon niin kyllä sillä vaikutusta on mutta kun muut komponentit on tehty pleitin kanssa samalle tasolle niin sitten alkaa hymy irtoomaan.

    Mulla on vehkeet kestäny hyvin. TPS:n joutunu kerran vaihtamaan takuuseen, kun uus kikkula meni sekasin noin kuukauden käytön jälkeen. Sit tein naftalämppärille huollon; purku, putsaus ja kasaus. Muuten mennään 75 psi:n voimalla melkein joka päivä. Vakiopahvilla edelleenkin, kun liekkirengaskansi ei oo vielä valmis. Mutta eipä tässä mikään kiire ole, hyvin se kestää ARPpien voimalla toi vakiolätsä paikoillaan sekä pahvi myös. Syynä kestävyyteen kai se että käyttää tolkkuu kun polkee.

    Lootakin on toiminut kuin ajatus. Ei mitään vikaa. Vaihtakoon muut manuaaleja alle jos haluaa, mä en. Rasia oli tyyris mutta kyllä se on ollut sen arvoinenkin.
     
  7. rami2500

    rami2500 1st gear

    Onko näin? Mitenkäs on mahdollista että molemmat renkaat jauhaa kun polkasee? Ettei ois kuitenkin joku kitkalukko.
    Meinasin vaan nuo peräöljyt vaihtaa, tarviiko se sen lisäaineen vai ei?
    75w-90 ois suositus, 80w-90 hypoidia ois ollut kotonakin se ei vissiin käy?
     
  8. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Todennäköisesti siinä lukko on, alustanumeron perusteella saa tarkistettua onko lisävarusteeksi otettu "Limited slip rear differential" tms. :) ei tarvi lisäainetta, kun on erityyppinen ku 2nd genin danoissa, näissä on torsen tyyppinen "matoruuvi" lukko.
    [​IMG]
     
  9. dustez

    dustez Gearhead


    missäs ton alustakoodin saa purettua jossain joku sivu tms ?
     
  10. kvt

    kvt Gearhead

    Hanskalokeron kannen sisäpuolella on tarra jossa lukee varusteet. Tosin mulla ainakin tarra oli niin kulunut, että oli vaikeuksia saada selvää teksteistä. Siinä pitäis lukea anti spin differential jos on varustettu lukolla.
     
  11. mätkä

    mätkä Gearhead

    Jos tarra on kateissa niin todennäköisesti asia selviää myös "tyyppikilvestä". Peltiläpyskä on parilla niitillä kiinni radiator support:issa, mitähän on suomeks. Joka tapaukses jäähdyttimien ja hantin ajovalon välistä kun kattelee niin pitäis näkyä eteenpäin. Loppu selviää KVG :rotfl:

    Ja käyttöohje -kirjassa jos sattuu oleen tallessa niin lukee isolla fontilla, että ei tarvitse/ei saa laittaa lukkoperäöljyä. 75W90 kuuluu olla.
     
  12. Lapamies

    Lapamies 1st gear

    Hanskalokerossa mitään lappuja ollut, joten tilasin Chrysleriltä runkonumeron perusteella tiedot. Sieltähän se tulla kolahti ja samalla totesivat, että sullahan on yksi takaisinkutsu tekemättä.
    DSA näkyy muuten olevan tuo koodi anti-spin differintiaalille, siis III koppasissa.
     
  13. J.T

    J.T 1st gear

    Kellään kokemusta noista BFG m/t km2 renkaista?? Saakohan millään tasapainoon ja kuinka nopeesti kuluvat? Onko pitoa talvella?
    Ei oikeen innosta enää noitten irokeitten pompotus.. Ja muutenkin on aika huonot renkaat tiellä.
     
  14. persus

    persus 3rd gear


    ihan ok renkaat ajella...talvella ei kovin hyvin pidä ja kuvio pinta on mielestäni aika kapea verrattuna muihin numeraalisesti saman levysiin renkaisiin!
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    No, kieltämättähän toi on käynyt joskus mielessä. Mutta tohon askiin on käytetty jo sen verran pelimerkkejä, että pakko se on jossain vaiheessa alkaa toimimaan niin kuin kuuluukin. Ja kepin vatkaamista varten on lobstertube.com :rotfl:
     
  16. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Tee itse ja säästä. niin minäkin tein :poff:
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Terve, olen menossa huomenna katsomaan autoa jossa tod näköisesti NV4500 laatikko (5.9 diesel, -91), mutta olis hyvä tietää että miten tuohon laatikkoon nyt sitten saa tarvittaessa osia, kun olen ollut siinä käsityksessä että melkosessa kattelussa ovat? Ei ole käyttöautoksi tulossa mutta eipä sillä harrasteautollakaan tee mitään jos ei osia saa mistään :eek: Minkälainen jakolaatikko noissa mahtaa olla?
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

    eikös ton ikäsessä on vielä g360 ellei sitten ole swapattu,jakis valurautakuorinen np 205,ratasvedolla.kyl noihin toosiin osia aina jostain löytyy,jenkeistä ainakin.
     
  19. juice

    juice 3rd gear

    :argue:
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead


    Rapakon takaa saa osia ja ihan kohtuu hintaan, remppasin oman nv4500hd boksin alle 1ke ja siihen tuli mm. kokonaan uusi sivuakseli.
     

Kerro tästä muillekin!