Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Re: Ratti kierossa

    Raidetangosta mä olen ratin suoraan kääntäny. Musta se on helpompi ku ruveta ratti akselia irrottamaan. Tietty jos se raidetangon säätö siellä ennen pitman armia on umpi ruosteessa niin sit voi olla vaikeaa sieltä säätää.
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    Re: Ratti kierossa


    Kannattaa tietty koittaa et katot renkaat suoraan ja pistät ratin asennon mieleen, sitte käännätä täydet molempiin suuntiin laskien kierrokset... Tutulla oli aikonaan golfissa ratti pahasti kierossa rattia pyöriteltiin aikasa niin tultiin siihen tulokseen että se kääntyy oikealle ja kaartaa vasemmalle, toinen raidetangon pää oli enään 2 kierrosta kierteellä... :lol:
     
  3. villeri

    villeri 2nd gear

    tuohon ratinkääntämiseen että ainoot paikat mistä ratin saa käännettyä suoraan on pirman arm irrotus ja siirto ja se ohjaustanko.. rattiakselihan ei mene kuin yhteen asentoon simpukalle ja sinne yläpäähän.. rattikaan ei mene ku yhteen asentoon. siinä ratissahan on yks leveempi lovi...
     
  4. dustez

    dustez Gearhead

    ei se pitman armikaan ainkaa -03 sessa meekun yhteen asentoon kyllä se niillä raidetangon säädöillä kääntyy kivasti puoli kierrosta kuhan ei vaan veivaa väärään suuntaan ettei katkee se töötin johto vai mikä piuha sie on kierteellä.
     
  5. jamiko

    jamiko 1st gear

    Re: abs palaa

    Eipä sinne helpolla näe ja jollei anturit ole paikallaan niin siellä on suora reikä laakerin sisälle (joten todennäköisesti laakerit vaihdettu tavallisiin johon anturit ei sovi).
    Uuden laakerin kanssa tulee uudet anturit ja useasti uudet pyörän pultitkin.
    Rockautosta tulee uudet alta viikon tänne jos tarvii, mutta muuten voi mennä kokeileen onneaan konttorille jollei absien toimimattomuus häiritse. :D
     
  6. saku76

    saku76 2nd gear

    Re: abs palaa

    Mun oli pakko saada varmistus, joten tossa äsken pari tuntisen jumppasin ton etunavan kanssa, ja ei siellä mitään paikkaa absi anturille ollut. vittu jos korjataan niin vois korjata kunnolla kun kerran yhtä paljon hommaa joutuu korjauksen eteen tekemään. purin koko kokkareen että pääsin kiinni sen sielun elämään :mad: näihin onkin hiukan jännempää vaihdella noita jarrulevyjä :D noh, ittepähän halusin ramin :lol:

    Juu, rockautoa itsekin selailin, että siellähän niitä olisi. rahdit ja tullin alvit, vellit niin 530 pari. jätetääs taas rapakaljat kauppaan vähäksi aikaa ja jos joku tekee kimppatilausta niin oon todellakin mukana :eek:
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Köh... Ykköskoppasessa kaikki pyöränlaakereista jarrulevyihin on yksittäin vaihdettavissa.... Harakiriliikkeestä saa kaikki muut paitsi levyn... :poff:
     
  8. Re: abs palaa

    Toi abs systeemi vaihtu just 98 erillaiseksi. 94-97 on tunnistimen hammastus vetoakseleissa ja kääntöpäässä kiinni itse tunnistin.
     
  9. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Käytin auton konttorilla, mutta hylätty tuli. Kehui että on teknisesti hyvässä kunnossa, mutta korissa olikin reilusti hapanta. Tiesin kyllä että lattiassa on reikä, mutta oli jäänyt huomaamatta että keskimmäinen korin kannakekotelo oli repeytynyt kahtia. No, peltiä on tallissa ja se tottelee rälläkkää ja miggiä 8)
     
  10. dustez

    dustez Gearhead

    joo voi olla yllättävän mätä kun ottaa lattia maton pois, kannattaa kylä purkaa matto ja penkit pois ja vetää kunnon suti primerit hitsin jälkeen koko lattiaan niin ei tarvii heti ens vuonna taas hitsailla. 8)
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Maton mä oon repiny irti penkkien edestä jo kesällä. Amerikan Jimi oli laittanu kumimaton minkä alla pelti happanee aikas hyvin. Neljä vuotta sitten hitsasin lähes koko kuljettajan lattian uusiksi, nyt se mätänee paikkojen vierestä. Kunhan nyt saan lattian kokonaan hitsattua, niin taidan vetää jonkun sopivan PU-massan siihen ja jätän maton kokonaan pois, ainoastaan vaihteiston kohouman kohdalle tulee äänieriste (huomasin kesällä että sen poistaminen vaikutti eniten meluun).

    Ei muuten ole koskaan ollut yhdenkään auton katsastusraportissa yhtä komeita lukemia jarrujen kohdalla, molempien akselien käyttöjarrun ja seisontajarrun ero nolla prosenttia. Kaks vuotta sitten laitoin eteen uudet palat, ja takaset on ollu auki nelisen vuotta sitten. Muuten on vaan ajettu.
     
  12. captainpera

    captainpera 2nd gear

    potikkaviritys

    Jos viimein tekisin lootaan se potikkavirityksen. Tuntuu, että TPS renkkaa tai sitten kuvittelen taas... :oops:

    Netin syövereistä tuota potikkaa etsin. Mitään en noista sähköhommista käsitä. Kertokaa onko se esim. tämmöinen:

    http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=2206

    tai sitten jos joku ystävällisesti laittais linkin mikä kävis? Elektroniikkakauppakin Treen tuppukylästä ehkä löytyy mistä moista vois kysyä?

    Toivottavasti homma ei mene tyyliin Jakke&Sepi :rotfl:

    http://www.youtube.com/watch?v=_nnbYbTew1o

    eli savun hälvettyä tarkistamme kytkennät... :poff:
     
  13. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

  14. captainpera

    captainpera 2nd gear

  15. chevy van G20

    chevy van G20 1st gear

    Jarrujen ilmaus

    Jos löysää jarruputket pääjarrusylinteriltä niin onnistuuko ilmaus siitä viereisestä hässäkästä johon menee sähköjäkin ,joka on ylimpänä vai mennäänkö pyörälle asti?

    Onko jollain ylimääräistä hydroboostia tallissa/tiedossa , siltä varalta ettei tosta tuu kalua... Kun ei niitä tiivistesarjoja kuulemma oo olemassa.
     
  16. villeri

    villeri 2nd gear

    ei muuta ku pera töräytät ramilla sinne mm... finleissonille... sielä on se bebekki.. sieltä mä ainaki hain potikan tohon tarkotukseen. täytyiski koittaa että pysyykö vakkari päällä jos irrotan kokonaan sen potikan kun muutenhan se on turha tällähetkellä. ainakaan vakkaria ei tunnu häirittevän vaikka PCM herjaa kokoajan vikakoodilla ylivaihteen ja lukon solenoideja :lol:
     
  17. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla kun oli ohjelmaa potikan kanssa, cruise kiihdytti koko ajan. Ei kyllä mitään hajua että miksi se noin toimi
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    mullahan teki juuri samoin silloin.. huomasin jälkeenpäin että potikan arvo oli alle 1.6volttia. teki muutaman kerran pienen ajansisällä noin että rupes vaan yhtäkkiä kiihdyttään. potikan säätö ja taas toimi hyvin. en oo vielä kerinny koittaan ton manuaalin kanssa että jos otan koko potikan irti että miten se toimii..
     
  19. jusky

    jusky Gearhead

    Re: Jarrujen ilmaus

    Kannattaa ilmata pyörältä, niin vaihtuu samalla nesteetkin.
    Mikä vika hydroboostissa?
     
  20. chevy van G20

    chevy van G20 1st gear

    vuotaa se hydroboosti, taitaa vuotaa vielä kahdestakin kohtaa
     

Kerro tästä muillekin!