Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead


    Riippuu vanteista ja kumeista, mettähommissa maasturin rattaat pysyy pääasiassa vanteella vielä 0.2-0.6 bar paineilla, kilolla pysyy varmasti.

    Beadlock vanteilla pysyy vaikka ei ois venttiiliä olemassakaa 8)
     
  2. Akimbo

    Akimbo 3rd gear

    Elikkäs noilla allekirjotuksen palloilla vois huoletta ajella hangessa kilolla?... Liekköhän rengas itessään kovin pitkäikänen tommosen painon alla jos renkaan kyljet kokoajan läjässä..
     
  3. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Osaako joku sanoa tarkoittaako optio BGJS kaikkiin kulmiin vaikuttavia ABSeja vai vaan taka-akseliin vaikuttavia?
    BGJS Pwr Disc/Drum Rr Anti-Lock Brakes
     
  4. kippo86

    kippo86 1st gear

    Riippuu tosiaa renkaista, vanteista ja välillä tähtien asennosta... Mut ite en laittais alle 0,5bar paineita ILMAN lukkovanteita. Eturenkaat varsinki lähtee helposti pois vanteelta, etenki jos(kun) kääntyy. Itellä ei koskaa(kop kop) oo lähteny, mut en ikinä oo pitäny alle ton 0,5bar. Eihän siinä yleensä mitää rikki mee, vaikka lähteekin, mut tuntuu lähtevän aina vittumaisimmissa paikoissa. Esim joku mutaspoori... :D Tuleepahan touhua :rotfl:
     
  5. jontsa

    jontsa Gearhead

    Tietääkseni tuo tarkoittaa vain takanakkeja. Neljän pyörän ABS taitaa olla "BRTS Anti-Lock 4-Wheel Disc Brakes" tjsp.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tulkinta ihan selvä: Tehostetut levyt/rummut taka ABS
     
  7. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Joo, teettää se mutaspooriin tyrkkääminen vähän extrahommaa :D
    www.forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90427
     
  8. jerrylee

    jerrylee 1st gear

    Mistäs juipit on hommannu noita Borgesonin simpukoita kotteroihinsa?
    Tuoko joku maahan suomeen vai onko tilattava itse jenkeistä?
    KLMällä näyttäis olevan tarjouksessa 358$ paljonko tuohon tulee kuluja päälle?
     
  9. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Racersplacen kautta luulis saavan ainaki, kyselin kerran Borgesonin ohjausakselia sieltä, hinta oli silloin 250€ (kevät 2010).
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mitähän suomen katsuri sanois, ku vetäis rälläkällä B-pilarin 2gen ramista poikki ja laittas tilalle kaappariovet? Varmaan tulis piipaa-auto ja veis sedän pois :)
     
  11. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Mulla on maxxisen trepadorit 35x12.5x16 vanteet taitaa olla 9"leveet. ja paineet olen laskenu 0.2b. Ei se leveys vaan se pituus. :rotfl:
     
  12. elmer

    elmer 3rd gear

  13. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ei kai se katsuri mitään sanoisi. Nämä ovat kuorma-autoja ja niissä ei ole kantavaa koria. Koriin saa mielestäni tehdä lähes mitä tahansa muutoksia mitkä palvelevat käyttötarkoitusta, eivätkä aiheuta vaaraa muille tiellä liikkujille.
    Muutoskatsastuksella näihin saa tehdä kippilavan joka on leveämpi ja miksi ei saisi nostaa vaikka Scanian hyttiä rungolle jos haluaa... ;)
    Joistain muutostöistä tarvitaan vaatimuksemukaisuustodistuksia, mutta nehän saa kun tuntee/maksaa jollekin jolla on alan firma.
     
  14. mätkä

    mätkä Gearhead

    Tuolla se on ollu myynnissä. Ei muutakun luuri käteen ja vähän kysellä pankista rahhoo jos ei satu olemaan riittävästi. :poff:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-Dod ... 1e6825a2a9
     
  15. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Tulipa tuosta hankirallista mieleen kun valittelin joskus ramin etupään ravistus ominaisuutta lumessa, niin ohjausiskarin vaihdolla oli suorastaan dramaattinen vaikutus asiaan. Oon miettiny et lukko edessä vois olla myös asiaan vielä lisää auttava tekijä.

    Ramin mittari näytti äsken -22 celsiusta ja tuntuu et kuuluu vaikka mitä häröääniä enempi, kojelauta paukkuu, ilmastoinnin kompura lyö päälle kuin leka, syöttöpumppu säkättää, pinioni huutaa, kuski herpaantuu ja, jakolaatikossaki tuntuu olevan vähintään 32mm sepeliä.. Stanan rytöläjä, tietääpähän taas mitä kevättalvesta harrastaa ja mihin roponsa sijoittaa.

    Noh, kaveri tuumas taannoin toiselle kaverille kun tämä surkutteli ympäriajetun kelkkansa katteita et "Motorsport on paljo muutakin kuin pelkkää ajamista." :poff: Ja näinhän se on. Ei tosin tuolla hetkellä saanut jakamatonta ymmärrystä toi lausahdus.. :rotfl:


    Eedith: http://kokomo-in.americanlisted.com...ve-cummins-diesel-800-mexico-in_21038449.html Siinä ois ainakin yhteen häröääneen lääke.
     
  16. kippo86

    kippo86 1st gear

    Rammaria vaa kovemmalle, ja kesää odotellessa :poff:
     
  17. crane

    crane 1st gear

    Meinaspa alkaa temppuilemaan, sai ajella lähemmäs 15min ennenku rupes kabiini lämpeneen :eek:
    Tarttee ens viikolla ku reissusta kotiutuu,niin käyttään letkut irti ja huuhdella.
    Että tanelim mie tuun lainaan hallia taas :D
     
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Sanotaanko vaikka näin että jos renkaan kylki painuu 1/3-1/2 niin ei pitäs tulla vaurioita kumiin, tietty jos ajelet maantiellä noilla paineilla niin runko ottaa melko varmasti itseensä, mutta hanki ajeluissa ei... Eikä tietty kannata seisottaa autoo tommosilla rengas paineilla kovin kauaa :D
     
  19. elmer

    elmer 3rd gear

    olihan katsastus: konttorin pakokaasutesti paukautti tauluun 3.71 vaikka huollossa ei saatu kuin 0.70 ja sitten abs päätti olla toimimatta tuolla taka-akselilla vaikka ei palanu abs valo eikä brake valo. koti matkalla kun kikkailin niin sitten sytty abs lamppu :mad:

    tekiköhan pakkanen tempun taka-akseni taikalaatikolle....? ja huollos todettiin viime viikol että päästöt ja jarrut on hyvät!

    joopa joo.... :webmaster:
     

Kerro tästä muillekin!