Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Olen todennut että katsureilla ei aina ole koneet säädöissä/käyttöohjeet luettu. Olen yleensä käynyt ensin ottamassa pakokaasutestin korjaamolta ja sitten katsastukseen.
    ABS: it ei oikein taida tykätä tästä lumen määrästä. Minulla on Tötsissä toiminut hyvin, mutta pojilla oli Chryslerissä ongelmia kun lumivallit (luultavasti) olivat tunkeneet anturit ja anturien töpselit täyteen lunta. Vikaa korjattiin sulattelemalla ja laittamalla kontaktisprayta. ABSvalo ei kuitenkaan sammunut vaikka ABSit toimii. Kaverin Subbessa on kanssa ongelmia aina talvisin ABSeissa.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Koneethan täytyy olla "säädöissä", käy vaikka kysyyn koska on viimeksi kalibroitu, pitäs löytyä tarrat ja mittauspöytäkirjat.

    Tollasen K-arvon joka on lähempänä neljää, näkee jo silmälläkin, helppo kokeilla kotona vaikka survaisemalla kaasun pohjaan ja suuntaamalla pakoputki kohti lumihankea. 8)
     
  3. dodge 4x4

    dodge 4x4 1st gear

    Minkähän lainen vika on yhdessä myytävässä ramissa kun "alennusvaihde" pysyy päällä vain kepistä vetämällä? voiko olla säätö hommia jotka onnistuu helposti? Tai jos joutuu tekeen isompaa remonttia niin missä hinnoissa liikutaan silloin?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Haarukkavika, tai liukupalat haarukassa (ajettu kuivana) tai jos korotettu koria rungolta, keppi ottaa koriin kiinni, ennenkuin pykälä päällä!!
     
  5. dodge 4x4

    dodge 4x4 1st gear

    Saisko vielä suomeksi? :) kalliskin vika jos ammattilaisella korjaa?
     
  6. elmer

    elmer 3rd gear

    nyt ei tule kuin höyry pöllähdys kun veti säädöt toiseen ääriasentoon...

    mutta jossain mittarissa pakko olla mätää kun heittää arvot 3-4 pykälää. katsuri sano että otti kuitin "löysemmillä" kierroksilla ettei tarvinnu laittaa ajokieltoon kun kovin lukema oli melkein 5...

    korjaamolla saatiin aikaisemmin se 0.71 kun tukittiin toinen putki. muuten ei tullu yli 0.2 lukemia. mutta jostain syystä ei saanu nousu aikaa...

    abs rupes pelaa kun otti akut hetkeksi irti....
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    öö..siis mitattiinko sulla konttorilla päästöt uudestaan,vaikka sulla oli 0,71 lappu kädessä?mitä vittua?vai eiks sulla ollu lappua?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitä mä suomennan, ajettu kuivana, siis ilman öljyjä, siiroholkki sorvannut haarukan nailonit pois ja ehkä siirtohaarukasta myös siivua pois, silloin ei holkki mene tarpeeksi pitkälle ja voima pakottaa vaihteen pois!!

    Korjaushinta muodostuu siitä, mitä muuta siihen tehdään ja mikä sen vian oikeati aiheuttaa, eli mitä kaikkea sinne laitetaan samalla uutta, etukäteen vaikea mitään sanoa...
     
  9. Joskus ne mittaa vaikka ois lappukin mukana ku eivät usko että lappu on kyseisestä ajoneuvosta otettu. Mittaus on toki ilmainen. Mulla on noiden bensa vehkeitten kanssa muutaman kerran noin tapahtunu. On toki ollu aina viiminen kerta ku olen kyseistä konttoria käyttäny. Nyt olenki käyny yhdellä ja samalla konttorilla ja samalla inssillä aina niin homma toimii niin kuin kuuluu.
     
  10. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Kannattaakohan etes yrittää leimalle nuilla 315/75 16 pylpyröillä? Onko moni saanu niitä otteeseen?
     
  11. dodge 4x4

    dodge 4x4 1st gear

    Jos nyt ajatellaan että jakolaatikko pitäis remontoida kunnolla niin semmoinen yläraja hinnalle? Ei varmaan samoihin hintoihin kuitenkaan mene ku ite vaihteisto remppa?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ylärajaa vaikea antaa, mutta viimeks kun tehtiin tarkistus ja vaihdettiin stefat, laahaimet (ne nailonit), asennettiin saver-kit, öljypumpun kuori (vanha oli halki), hännän hela ja irroitus ja kiinnitys ja avaus/kasaus, niin silloin maksoi asiakkaalle öljyineen 871.00, mutta niinkuin kirjoitin, riippuu ihan siitä, mitä sieltä löytyy, lisäksi saattaa mennä haarukka tai molemmat haarukat, ketju, kuoria (jos halki), öljypumppu (jos ajettu kuivana), siirtoholkki, ym osaa, ei pitäis maksaa millään vaihteistonremontin verran!! Ja säästöä saa, jos irroittaa ja kiinnittää itse...
     
  13. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    JAMANTTI, taidan tavoittaa sut tätä kautta nopeiten. Eli laitakko sen mun Rotken etukartaanin ja yoken postilla suoraan duallyyn, härmään sitte ku saat kaikki osat. Laskun voit laittaa mulle jos mun osoote on vielä tallella. thänks.
     
  14. dodge 4x4

    dodge 4x4 1st gear

    Kiitoksia vastauksista! sais nyt viimein jo sen auton hommattua ku monta vuotta mielessä jo ollut :)
     
  15. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Ompa hävyttömän liukkaita nää ruuhkasuomen kehätiet :mad: suorastaan pelottaa nuo törpöt kanssa-autoilijat :mad:
     
  16. Pertura

    Pertura Gearhead

    Liukasta on joo, ite meinasin olla pari kertaa törpön roolissa kun bussi oli pysäkiltä lähdössä ja minä aloittelin normaalisti jarruttelemaan. Ei sitten pysähtynyt, ekalla kerralla alkoi autokin kampeamaan poikittain. Onneksi dösäkuskit olivat sen verran hereillä että odottelivat pysäkillä ja säästyttiin pienellä pulssin nousulla.

    Ja liipasinpahan tänään lentokentän parkkialueeltakin yhden puomin aivan tuhannen päreiksi. Passia menin poliisilta anomaan, parkkipaikkoja ei muualla ollut niin jätin auton terminaalin eteen lyhytaikaiseen pysäköintiin. Passianomus kun oli pienen jumpan jälkeen saatu pakettiin, ei muuta kuin maksuautomaatin kautta autolle ja suunnistamaan kohti ulosajoporttia. Eka portti ei lippua huolinut sisäänsä, eikä siis puomiakaan avannut, joten pyöräytin viereiselle portille. Sen paremmin ei toiminut sekään, joten napista painelemaan yhteyttä valvomoon. Valvomon pojat sanoivat että auto on ilmeisesti niin korkea että induktiosilmukka ei sitä huomaa, sanoivat avaavansa puomin sieltä valvomosta käsin.

    No, hyppäsin autoon ja lähdin liikkeelle kun puomi aukesi, oikealta tuli bussi joten sekunniksi pysähdyin portin kohdille katsomaan mihin oli dösä matkalla. Siinä kun auton nytkäytin eteenpäin, laski tämä puomi alas kolahtaen hytin takakulmaan, siitä hytin ja lavakaaren väliin ja mukaanhan se lankunpätkä siitä sitten lähti. Puominpätkä putosi samoin tein kyydistä ja mulla alkoi vitutus olemaan jo melkoisissa sfääreissä, enpä jaksanut jäädä siihen sen kummempia ihmettelemään. Hoitakoon ite vehkeensä kuntoon jos niiden toiminta on noinkin jouhevaa. Vähän jo odottelin että soittelevat tuosta puomista, pääsisin pari valikoitua sanaa sanomaan ehkä vastaankin.

    Tiedänpähän jatkossa ajaa suoraan sen puomin läpi sen kummempia ihmettelemättä. On se kumma kun ei saada portteja sellaisiin säätöihin että jos autolla pääsee sisään, pääsee sillä myös pois alueelta.
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    jostain syytä ei saatu nousu aikaa lappuun niin ei kelpaa. korjaamon mittarissa kiepit magneetilla. konttorilla mikrofonilla kierrokset ottava mittari.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sorry, mutta laskua et saa, kuitin saat, tulee jälkivaatimuksella ja suostuuko ne lunastamaan paketin?? Ja nopeiten mut tavoittaa kyllä ihan puhelimella, se on päällä koko ajan :wink: :wink:
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On mullakin olu se mielessä, enkä nyt puhu autosta :rotfl: :rotfl:
     
  20. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mä olen kirjaillu kynällä kierrokset savulappuun kun ei tuossa mein savukoneessa toimi tuo kierroslukuanturointi (kaapelit akkuun ja siitä pitäis mitata), ja aina on kelvannu. Eihän niitä kierroksia oteta raskaassa kalustossakaan, vaan on opasitiohjattu, eli kun kone on mittannu tietyn aikaa pakokaasuja ni se käskee lopettaa kierrättämisen. Uudessa kalustossa välillä ongelmallista kun sieltä putkesta ei tule mitään.

    Siksi kai ne on vaatinu nousuajallisen lapun kun jos polkee liian hitaasti niin sitä savuakaan ei tule samaan tyyliin kuin että jos runttaa pedaalin lattiaan ja rajoitinta vasten, pöllähtää ihan eri tavalla.
     

Kerro tästä muillekin!