Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. simu_l

    simu_l Gearhead


    Kutsutaan meilläpäin offiporukassa hyötyliikunnaksi :lol: :poff:
     
  2. HRTP

    HRTP Gearhead

    kyllä kajaanin pojilla on kuulemma aina nelikko päällä kun noilla nissun nassuneilla työnsä puolesta ajelee :lol: mutta onhan se nyt ihan totta että ei tuolla omalla autolla tee kyllä mieli lähteä mitään hakemaan umpihangen keskeltä,toki ei muuten tehnyt sitä temppua lähteä edes kokeillamaan sillä aiemmalla nelikko duallyllakaan(ei mahtunut takapyörien takia sille pikku kinttupolulle) :poff: ja silläkin mä ajoin talvisin aina takaveto päällä,nelikkoa tuli käytettyä ainoastaan silloin kun oli pakko :odroll:
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    noh... täällä sen vaan normi päivä...
     
  4. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Totke meni ekalla katastuksesta läpi :rotfl: . Paitsi renkaita ei saanu otteeseen, ei kellään ois jyväskylän seudulla lainata orkkis kokosia kumeja, pitäs kuulemma käyttää vielä näytillä niillä ni sais otteesta merkinnän pois :x
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Taas mä olen kateellinen teille nelivetomiehille.

    Tuolla tuo takatuuppari on tammikuusta hangessa seisonut ja nyt sillä pitäisi lähteä keikkaa heittämään.

    Lapioin äsken pari kuutiota edestä lumia pois. Jos se pienellä vaihdilla sieltä tielle asti tulisi.

    Vai olisiko Petura Hertsikan nurkilla Dodgeineen ja kiskoisi minut tuolta hangesta, kun joskus sun auto täällä aina vilahtaa.
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Mulla tuli dodgen mukana leimarenkaat, tuu hakemaan lainaan, jos ei muualta löydy.
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

    No joo, tossa oikeastaan kuskin hölmöys aiheutti sutimista, siinä pakittaessa kun kaasua survoin reilumminkin. Sitten kun tökkäsi jäiseen hankeen, niin siinähän ne kuopat oli pyörien alla valmiina.

    Oikeastaan onroad-koulu olisi mun alaa, tielle mä olen ton aina saanut jumiin. Jos mä tolla lähtisin metsään, niin sehän tarttis käydä jollain helvetin isolla helikopterilla hakemassa pois :rotfl:

    No joo, onhan se totta että viisi paaria painetta ja katurenkaat ei ole kaikkein etenevin yhdistelmä lumessa, mutta vois toi vähän paremmin varmaan parkkiruudusta lähteä

    Voin mä tulla kiskomaan, mutta jos mun auto jää jumiin niin joudut lapioimaan senkin irti :rotfl: Soittele jos on tarvetta, kolmen nurkilla käyn Pasilassa ja sen jälkeen on vapaampaa
     
  8. Akimbo

    Akimbo 3rd gear

    Ei kellään sattuis löytyyn varalaturia pk seudulta tai lähimaastosta? Pitäis käydä hakeen mörkö Oulusta tänne suolasohjoon eikä ois yhtään aikaa alkaa tutkimaan mikä sitä vaivaa, sit kerkeän ku oon takas etelässä. Haen ja tuon laturin ja voin antaa jotain korvaustakin(nestemäisenä tai kahisevana).
    Mikä siitä yleensä menee jos hetken aikaa näyttää lataavan käynnistyksen jälkeen, sit tippuu johonni 10volttiin ja hetken päästä nollille ja valo syttyy?
    Tosiaan tarvis laturin vain n.600km verran
     
  9. persus

    persus 3rd gear


    mul olis myydä vanin alta yhet renkaat vanteineen!tai ne on oikeastaan velipojan mut lähtis 120 eurolla!
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Kiitos; Sain reissun heitettyä mutta loppu meni vähän ojasta allikkoon.

    Nimittäin takaisin tullessa koetin peruuttaa sen vauhdilla sinne samaan reikään, mutta perä haukkasi hankeen ja nyt se on siellä tosi syvällä.

    Elikkäs menen tuolla säälittävällä kotterolla vielä himaan, mutta katsotaan ensiviikolla josko olet maisemissa.
     
  11. captainpera

    captainpera 2nd gear

    lataus

    Nyt sitten (lataus)jännite laski sinne alarajalle eli pykälän alle mittarin puolenvälin ja "check engine" -valo syttyi iloisesti palamaan. Aattelin, että hihna poikki, mutta ei. Sammutin ja käynnistin uudelleen ja taas lataa normaalisti! :eek: Mitä hemmettiä?! :wc:

    Tuokin vielä luistavan laatikon lisäksi... Prkl! :wc:
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Tietokonemurheita. :rotfl:
     
  13. captainpera

    captainpera 2nd gear

    KOMPUUTTERI

    :rotfl: Ysiviis tais olla Amiga-aikaa vai onko tossa vielä kuusnepa?! Pitääkö alkaa metsästään tuonne sopivaa korppua, onks tossa lerppu vai ladataanko ohjelma kuusnepan kasettiasemalla?!

    "Load it" -kasettiasema oli helpompi kun siinä oli ne ledit, jotka näytti signaalin voimakkuuden... :rotfl: Latausmusat oli kivoja. Vartin hinkkaamisen jälkeen vitutti kun ei sitten latautunutkaan.

    Latureita on näköjään kolmenlaisia 117A, 120A ja 136A. Varmaan käyvät kaikki tuohon ysifemmaan. Katsellaan tilannetta jos lataus hyytyy taas niin eiku tilaamaan laturia sitten tällä kertaa... :poff:
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Oot 10 vuotta jäljessä. Kyllä tuolloin oli jo Windows 95:skin! ;)

    Mulla oli joku ryslerin laatikko koetaulun alla. Vissiin joku vois luokitella tietokoneeks, mut se oli kyllä edistynyt piirilevy. Lensi äkkiä työpöydälle. En ainakaan huomaa et joku olis muuttunut autossa. :poff:
     
  15. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Ihan normaalia, että vähintään sen verran jätättää... :wink:

    Miellyttäis kans kyllä tuossa laitteessa, että ei olis tuota vähääkään elektroniikkaa. Seuraava tilataan kyllä vanhempi. Olen jo alustavasti katsellutkin. 8)
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    haista sinä muikku märkä v..... :poff: :poff: :poff: :poff:
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Totanoinniin, kannattaa sit kans kattoo -91,5 vanhempi . meinaan tossa puolikkaassa tuli uus "tosi hyvä" moottorinohjausyksikkö. Huh mikä sana.

    Ittellä korjaantu 91,5 ramissa ATK vika kaatamalla ämpärillinen kylmää vettä suoraan aivoihin. Toimi jotain vuoden kertakäsittelyllä. 4 vuotta toimi mulla tolla vesihommalla.

    Vanhemmissa tosin menettää ton välijäähdyttimen ja "jännittävän" tietokoneen. Onnea etsintään :rotfl:
     
  18. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Mikähän se on kun ajaa o/d offilla ja lukko päällä matalilla noin 1000-1100kierroksilla niin nytkyttää, ei silla lailla että lakkilentää päästä mutta häirittee kuitenki. normaaliako lie? taitaa olla turpiinikin joku aivan muukuin vakio 35 rattaat ja 80km/h kun ajaa niin 1100kiekkaa myllyssä. :eek:
     
  19. saku76

    saku76 2nd gear

    mulla sama homma ja nelivedolla tuntuu vielä voimistuvan. vaimenee kun ottaa vedon pois??
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jos sullon 24 v malli, ni ainaski mulla autto ku heilutti sitä johtonippua ku
    menee ruiskupumpulle. Jos ei ni veikkaan pedaalisensoria.
     

Kerro tästä muillekin!