Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Onko tietoo vieläkö tekee noita? vois tilata jenkeistäki ku löytys joku hyvä pulju mistä sais valot vaikka samalla :odroll:
     
  2. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Re: Öljyvuoto alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä

    Juu moottoriöljyä vuotaa.
    Mikä välikappale? Jos sais tarkemman kuvauksen tai kuvan niin tietää mitä etsii huomenna.

    Mistäpäin se öljyletku tulee?
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja muistaakseni on jostakin päin suomenniemee, kummankohan rajan sisällä se on, etelä-savon vain etelä-karjalan...
     
  4. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Re: Öljyvuoto alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä

    Eli tuo 3 on se välikappale.

    Punppu

    Öljyletku tulee alakautta pumppuun ja menee lohkoon siihen punpun viereen.

    EDIT: öljyletkun nippa on tuossa kuvassa pumpun alapuolella.
     
  5. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    "hullu hitsari" tekee noita edelleen. Omani pulttasin kiinni pariviikkoa sitten. Nyt pysyy jo helpommin omalla kaistalla.
     
  6. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mulla on kanssa hullun hitsarin tekemä rauta. Hommasin joskus 3v sitten, jos sen vaikka kohta sais kiinni. :rotfl: Mun ensimmäiseen rotkeen se ei ehtiny :poff:
     
  7. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Re: Öljyvuoto alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä

    Punppu tosiaan oli kädessä viikko sitten ja vaikutti ehjältä.
    Edellisen omistajan mukaan pumppu on uusi eli tuskin siinä vikaa.

    MUTTA pitää irroittaa tuo öljyletku ja tarkistaa, että onko se kunnossa.
     
  8. Manfred

    Manfred 1st gear

    totta,mulla hajos seetirenkaan takia moottori 166tuhannes mailis :wc:
    mut rahalla siitä selviää ja vitutuksesta pullolla viinaa,mulla se oli wiskiä :rotfl:
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eilen tehtiin Perturan autoon lämmitettävän vaihteiston pohjan prototyypin asennus. Jonkun verran joutui valua viilaamaan, mutta sinnehän se meni.
    [​IMG]
    Lisää kuvia tuosta eteenpäin:
    http://kuvablogi.com/nayta/3437696/
     
  10. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Öljypohja näyttää hyvälle. Koska saadaan isompi erä? :D

    Nyt on ohjaustehostimen pumppu irti ja epäilenpä, että öljyvuoto johtuu pumpun akselista. Kuva täällä.

    Tietääkö kukaan sopiiko vanhemmasta ramista tehostin uuteen kuinka helposti?
    Saisiko tuota pumppua purettua niin, että vain akselin saisi vaihdettua vanhemmasta?
     
  11. persus

    persus 3rd gear


    onko mitään tietoa kuinka pitäikäisiö nuo vastukset on kun niillä lämmittää öljyä?eli "palaako" öljy vastuksen pintaan kiinni?
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Vastus ei ole öljyn kanssa tekemisissä...sillä on oma suljettu kolonen....
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Ja onko siinä kolosessa nestettä? nimittäin ainakin noissa lämppärien asennuksissa kielletään kokeilemasta vastusta ilman nestettä koska se palaa hetkessä puhki lämmettyään liikaa?
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Vastus valittu sen mukaan et pelaa kyllä ilman nestettä
    8)
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vastuksena käytetään Defan 3853 säteilylämmitintä.
    http://www.defa.com/file/737520ed0d0/3853.pdf
    Se on tarkoitettu alkujaan Dodge Nitroon. Näissä uudemmissa autoissa on usein näitä säteilylämmittimiä mitkä eivät ole missään kosketuksessa nesteisiin. (ei jähdytysnesteeseen tai öljyyn) Vastus vain valellaan piitahnalla parhaan lämmönsiirtymän aikaansaamiseksi.
    Pohjan rakenne selviää tästä kuvasta eteenpäin.
    http://kuvablogi.com/nayta/3374252/
    Lämmityskokeissa pohja + 5L ATF:fää saatiin seuraavat tulokset.
    Ympäristön lämpötila koko mittauksen ajan: +10 astetta
    Lähtölämpötila: +10 astetta
    1h 45min öljynlämpötila +100 astetta.
    Täytyy muistaa, että:
    -Oikeissa olosuhteissa lähtölämpötila on kylmempi.
    -Kylmässä lämpö "karkaa" hanakammin ulos.
    -Lämpöä johdetaan monta kertaa suurempaan massaan.
    Kaikesta huolimatta vaikuttaa siltä, että tällä lämmityksellä saadaan normaalin moottorin lämmityksen ajassa vaihteistollekkin mukavammat liikkeellelähtö olosuhteet.
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

    Luulin että nää manuaalit on toimivampia kun automaatit mutta väärässä olin! Jäi vaihdekeppi käteen! Ja sekin omasta jatkohitsisaumasta... :poff:
     
  17. persus

    persus 3rd gear


    no kyllä sä sit olet miettinyt ton ihan loppuun asti! :)
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Tommosia noi on noi niin "manuskaeisähkönsähköömekaaninendiisselitoimiivarmasti" vermeet :rotfl:
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

    ja sää kun ajat ja vaihdat vielä niin rauhallisesti.. :poff: :lol:
     
  20. Pikku Poika

    Pikku Poika 1st gear

    Eläkää ny pojat kiusakko toista :soosoo: Soon vain ollu normaalia isompi lumipenkka mikä on pitäny saaja liikkeelle :wink:
     

Kerro tästä muillekin!