Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Jebu

    Jebu 1st gear

    no us partsilla hiukan kalliimmat vakaajantangot .. mistäs tohon hintaan löytyy?

    toi delvac 1400 15w40 on aika sopivan hintasta 60e 20 litraa

    :eek:
     
  2. Dotke

    Dotke 1st gear

    rockautosta ite tilailin, muistaakseni maksovat suomessa jotain 70e/kpl
     
  3. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tänään sain hitsattua kasaan muutaman DSS:n. Enään tarvis pintaan maalia ja muttereihin tehdä avainväli.

    Muuten homma meni ok. Mutta ensimmäiseksi, kun kallistuksenvakaaja piti irrottaa rungosta. Siinä meni enemmän aikaa, kun jollain neropatilla ilmeisesti joskus irronnu mutterit sieltä rungosta, niin oli toisen puolen kallistuksenvakaajan pannan hitsannu kiinni. Vi**u, että meinas olla kyrpä otsassa. Mut viisaampi nöyrty, lähti panta irti. Porasin reiät 16mm ja pari M10 mutteria rälläkällä hioin sopiviksi ja hitsasin mutterit reikiin.
     
  4. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Et uskalla maalata DSS:iä pinkeiksi!
    Mikäpä sopiskan paremmin Ramiin ku pinkki DSS. :D
     
  5. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Et Frösä maalaa pinkiksi. Minä en halua pinkkiä DSS:sää
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Pinkki olis aika porno :pinup:

    Mutta itse ajattelin mustaa tai punaista. Väri riippuu vähän siitä, että mitä väriä maalari töissä ruiskuttelee.

    Tai jos ei onnistu töissä maalarin vetää väriä pintaan, niin täytyy yhdeltä tutulta kysyä. Sillon väriksi saattaa tulla volvon tai scanian runkoharmaa.

    Ai niin laakeritkin pitäs vielä... Tällä viikolla kävin hakemassa yhden laakerin, jotta pääsee kasaamaan DSS:t.
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

  8. captainpera

    captainpera 2nd gear

    rotkepelleilyä

    Pikku testailuja tehnyt tässä tuolla rikkinäisellä luistavalla lootalla.

    Vaihdoin palaneet ja haisevat atf +4 ölpät TB:n Wetol W rattorin märkäjarru/vaihteistoöljyihin tai siis sen mitä tuolta ulos sai eli ei aivan kaikkea. Laatikon toiminta parani, mutta tietty luistaa silti kun rikki on. Muuten toimii jotenkin pehmeämmin ja mukavammin. Rikkinäinen paska pitääkin vähän paremmin. Kovalla pakkasella laatikon "herääminen" on vähän hitaampaa, kuin atf +4:llä muttei haittaa sillä taaskin toiminta on pehmeätä ja mukavaa.

    Potikan pistin viimein vaikka TPS onkin pelannut ihan ookoo. Taas lootan toiminta meni askeleen parempaan suuntaan. Turbiinilukkokin pitää paremmin potikalla vaikka tossa rikkinäisessä lootassa luistaa sekin. Joskus ei juuri ollenkaan ja joskus enemmän, kun rankoo menemään.

    Pintakaasulla loota käyttäytyy suht normaalisti. Puolikaasulla ja vähän reippaammin kiihdyttäessä rasittava kuminauha. Kuski kiihtyy ennemmin kuin auto. Lappu lattiaan niin on hauska ilmiö: Kierrokset nousee heti tappiin ja heti ei liiku juuri mihinkään. Sitten kuuluu lootasta "vonkaisu" ja sitten mennään! Kiihtyy suht ookoo kun kierrättää täydet :poff: Huippua!! Ons tää se "launch mode," joka löytyy esim. uuden Lambon ja Challengerin lootasta?!

    No jos ens viikon jälkeen ehtis alkaan tuota purkamaan, että sais joskus kuntoonkin! Rotke on hyvä auto. Vaikka on rikki niin kyllä se silti joka päivä töihin kuljettaa. 8)
     
  9. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Onko Tipussa näin porno dss? Itse tehtynä?
     
  10. Pertura

    Pertura Gearhead

    Hukkiksen tekemä pulikka, mä en ole muuta tehnyt kuin värin roiskinut pintaan
     
  11. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Aikani odottelin ett yks elvistelijä olisi noita tehnyt, vaan eipä tainnut puhetta pidemmälle edetä se homma. Tein sitten itselleni ja muutamalle muullekkin noita tukia. Taisi Tipu olla testipenkkinä ekalle versiolle, toka mitotus levis sitt useampaan autoon :D

    Taitaa viell jigi löytyä tuolle raudalle.

    Piti aikoinaan viell kehitellä etuakseliston Track Bar:sta joku edullinen kitti myyntiin, vaan en sitt jaksanut alkaa mitoitteleen. Ittelleni tietty tein, uniball/uretaani-tangon ja uuden runkokorvakkeen 8)
    Ei tarvii pelleillä väljien pallonivelten, eikä Lukes-linkkien kaa :rotfl:
     
  12. Yanker

    Yanker 1st gear

    Minkäslaista siirtopumppua täällä popula on käyttäny? mekaanista vaiko sähköstä? Tai siis kumpaa suositellaan?
    Römysin oman tötsin alla ja huomasin mahtavan virityksen! :eek:
    Oli kauniisti laitettu semmonen snadisti tupakkiaskia pienempi palikka etuakseliin nippusiteillä kiinni, ja kyljessä paskan alla luki "fuel delivery pump"

    Vapaalla kun tinttaa polkimen lattiaan niin röpöttää hetken ja savuttaa sinistä, sitten kun muutaman kerran ryntäyttää niin ei röpötä eikä savuta mitään. Mutta ei tarvi kun käydä 2sek tyhjäkäyntiä, ja talla pohjaan, niin sama juttu, röpöttää ja savuttaa sinistä.(edit. Savu haisee kaikelle muulle kuin öljylle)
    Oisko niin ettei pumppu pysy mukana?

    Autosta ei lähde minkäänlaista surinaa kun tuikkaa virrat päälle.
    Onko tuo bosch p7100 pumppu yhtä herkkä kuin tuo vp44?
    Kohta kuitennii pitää mittailla tuleeko sutarille painetta. Eikös sinne 10min ja 20max psi??
     
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    nyt on sitten eilinen päivä rymytty täälläkin auton alla kun piti vaihteiston taka stefa vaihtaa :lol: huomaa hyvin että auto on tehty kunnon raudasta kun kardaanin painon kanssa meinas tulla hivenen ongelmia yksin rassatessa :rotfl: No nyt on yksi vuotopaikka vähemmän mutta vielä pitäis jossain vaiheessa vaihtaa kampiakselin stefa moottorin etupäähän,jos olen oikein ymmärtännyt niin helpottaa sitä hommaa jos purkaa jäähdyttäjän edestä pois että saa vähän lisää tilaa keulaan :-? hihnapyörälle/dampperille täytyy varmaan kanssa hommata joku oma ulosvetäjänsä vai kuinka?
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Ei tarvi ottaa syyläriä pois. mutta kannattaa. Ei tarvi ulosvetäjää. lähtee koputellemalalla kun on eka 4 pulttia irrottanut. tiivisteliimalla jakopään koppa kiinni vaan. 98.5 uudemmissa ei ole edes enää paperitiivaria. Vedetty vaan liimalla vaikka sama kotelo käytännössä.

    Ja samalla kun vaihdat sen stefan niin blokkaat sen pirun KDP:n ihan oikeesti ettei vahinko mee eteenpäin :D

    http://dodgeram.org/tech/dsl/Dowel_Pin/tab.htm

    Tossa ohjeet.

    Ja se etupään stefa on tosiaan vaihdettava kun se jakopään metallikoppa kädessä pöydällä. Stefa on metallirunkoinen ja täysin haista paska asennettava joten kärsivällisyyttä ja oikeita työkaluja mukaan. :)
     
  15. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kiitoksia erskalle tietoa ammentavasta vastauksesta :D Tuo KDP onkin tarkoitus siinä samalla blokata :wink:
     
  16. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tänään sain nuo dss:t maalarilta(työkaveri). Täytyy varmaaa laittaa nyt illalla paikalleen dss, niin pääsee huomenna työmatkalla koittaan miltä tuntuu.

    Täytysköhän mun ottaa noista mun tekemistä raudoista kuvia, niin muutkin näkee kuin rumia ne on.
     
  17. pallo

    Tänään tuli vaihdettua kuskinpuolelle ylä ja ala pallot. Ensin rengas irti sitten vetarin mutteria avaamaan niin sieltähän tuli vetarin kierteet mutterin mukana helvettiin :mad: . Muuten kaikki meni hyvin. Palloniveleiden prässinä toimi pullotunkki ja ntp 10 pikakiinnikelevy konekuskit tietää. Napakin lähti nätisti irti ohjaustehostimella avustaen. Täytyy töissä tehdä uudet kierteet vetoakseliin.
     
  18. Frösä

    Frösä 2nd gear

    http://kuvablogi.com/blog/36056/3/

    Tuolla olis vähän jonkunlaisia kuvia dssistä.
     
  19. mätkä

    mätkä Gearhead

    Nyt kaivattais mielipiteitä. Pitäiskö rotkeen rakentaa ladder barsit vai cal tracksit? Traction bars-tyyppiset tuet saa jäädä pois vaihtoehoista. On niin typerän näköset kun pitäis olla niin pitkät ja loistaa auton alta rumasti. Jos tekee "liian" lyhyet niin jousitus ei pääse toimimaan niinkuin on tarkoitettu. Mielipiteitä ja kokemuksia? :odroll:
     
  20. ajk

    ajk 3rd gear

    Saako tuohon 3500 paripyörä ramiin sopiin 17,5tuumasta vannetta.
    Löytyis talvirenkaita joka rengas kaupasta edullisemmin kuin 17 tuumasta.
    Tai sitten vinkkejä mistä löytyy pellivanteet
     

Kerro tästä muillekin!