Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    joskus kuullut tarinaa että ois syttynyt palamaankin kun hehku jäänyt päälle?
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    jos hehku jää palamaan niin en ihmettelis jos johtosarja kävis kuumana. jossaki välissä heikko kosketus niin aiva varmana alkaa tekee lämpöä aiva hemmetisti.
     
  3. xterror

    xterror 3rd gear

    Onkos kellään sisätilanlämppäriä lohko- ja vaihteiston ö-pohjanlämmittimen kaverina? Riittääköhän noiden defan kaapeleiden virrankesto kahden haaroittimen kanssa kolmelle lämppärille? Vai olisikohan fiksumpaa laittaa suosiolla toinen plugi puskuriin?
     
  4. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Riittää hyvin, meillä moottorilämmitin, iso sisälämppäri ja laturi samassa. Mutta tarvii ehkä 16A sulake.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  5. xterror

    xterror 3rd gear

    Hienoo, sitten eikun lämppärikauppaan.
     
  6. smurgula

    smurgula 1st gear

    Mikähän -04 cumminsin vakionopeuden säätimessä vikana. Toimii niin pitkää normaalisti kunnes ylämäkeen kaasun lisäämisen jälkeen löysää kaasua niin tippuu pois päältä, eikä
    saa uudelleen vakkaria päälle ennen virtojen poiskäyttämistä.
     
  7. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Se laturi ei taida kauheesti virtaa tosin kuluttaa, mutta muistaakseni se laatikon ölppäpohjan lämmitin ku on säteilymalli ni tais olla toista tuhatta wattia mutta kai se voi vielä mennä
     
  8. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Jos on Hain öljypohja niin ei varmaan oo noin tehokas toi lämmitin, veikkaan että alle 400W.
     
  9. xterror

    xterror 3rd gear

    Jep hai mallin pohja kyseessä ja muistaakseni n500w lämmityselementti
     
  10. RotkeDamn

    RotkeDamn 1st gear

    Jos jollain sattus olemaan joku fuelplate ylimääräisenä nurkissa pyörimässä ja olisi halua luopua kohtuu hintaan niin laittasko yv. Ei Ois väliä onko vakio vai mikä.
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla lohkari ???W, 1400W sisätilanlämppäri ja Hai:n öljypohja lämmittimellä. Hallista 50m roikka autokatokseen ja hallissa 16A sulake. Duunissa tolppia pihalla 16A sulake ja tolppia on 5kpl kaksipuolista eli käytännössä 20 töpselipaikkaa. Yleensä kaikki ei ole käytössä, mutta joskus on. Silloin kun melkein kaikki on käytössä, niin otan töpselin sisätilanlämppäristä irti, muuten on kaikkien autot kylminä... :D Aluksi siinä oli 10A sulake mutta se paloi jatkuvasti niin pakotettiin firman sähköheppua vaihtamaan isompi pohja, vaikka se rotestoi että parkkiksen alla olevat piuhat ei riitä.
     
  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Defan cumminslämppäri on 820w. Laatikonlämppäri noin 500w(tietääkö joku osanr.?), sisätilanlämppäri 1400w-2300w riippuen lämppäristä. Vaikka onkin isoin sisälämppäri mikä löytyy niin pitäis 16A sulake riittää. 240v x 16a=3840w.
     
  13. xterror

    xterror 3rd gear

    Noo seinänalli on se pieni paha, lähinnä mulle tuli mieleen se defan panssarijohto ja sen virrankesto. Ettei käy niin että aamulla töihin lähtiessä onkin pässi hiilloksena pihalla..
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Alko aihe mietityttään niin laitoin defalle säpöä, tuotevastaava vastasi että on saatavilla oranssi tolppajohto jossa on 2,5mm2 johtimet 1,5mm2 sijaan, mutta ilmeisesti auton päähän ei ole saatavilla muuta ja se on vakio 1,5mm2. Teoriassa siis auton sarja rajoittaa siihen vähän alle 2,5kw...
    Pistin lisää kysymystä aiheesta että mitä tehdas lupaa tehonkestoa jne. mutta siihen en ole saanut vielä vastausta.
     
  15. Karppas

    Karppas 1st gear

    Minkähän tehonen toi jenkkien lokilämmitin on? Ja mitenkäs sen muuttaminen 230v meni, kun etusivun linkit ei tuntunu toimiva.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    12 tappisiin saa defalta lohkista vesipropun paikalle ja calixilta 24 venttiilisiin ja uudempiin kierrettävää mallia alkuperäisen 110v tilalle.
     
  17. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Hitto niin onkin 1,5mm2 kaapeli, olen aina ollu siinä uskossa että nämä olisi 2,5m2. Ja muutama noita kaha/defan kursseja oon käynny :) . Mutta ainaskin kuormaautossa laitetaan 2 moottorinlämmitintä ja sisälämppäri ja kaikki samaan piuhaan.
     
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kokonaistehostahan se on kiinni, kestäähän 2,5kw (1,5mm2kaapeli) olla huoletta 3kpl 800w (2,4kw), että jos kuorkin moottoriin laitetaan 2x800w ja sisälle 800w niin melko mukavasti taitaa lämmetä :)

    Ja täähän on vaa teorialaskentaa, paljonko todellisuudessa kestää vaikka 10 pakkasella sen tunnin olla, plus paljonko on todelliset ottotehot jne jne.
     
  19. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jepulis, nyt faktaa defalta.

    "
    Kaikki panssarikaapelit ovat 1,5 neliömillin poikkipinta-alalla. Käytetty kaapeli on moni/hienosäikeistä, joten suurin sallittu virta on 16A.

    Kaikki muut komponentit ovat 16A, paitsi sisäpistorasia on 10A
    "

    Aika tyhjentävästi vastattu :p
     
  20. xterror

    xterror 3rd gear

    No nyt se on paripäivää kokeiltu 820w/~500w/1700w termina kestää 10a nallin päässä pakkasvahdin ohjaamana ihan ok.
     

Kerro tästä muillekin!