Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. sisu

    sisu Gearhead

    6 vuotta sitten noin 60€ prässätyt hydrauliikka liittimet.
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Siis letkut kaikki+liittimet+prässäys yhteensä 60€?
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nonniin ja vetolevy tuli... onko toi ny oikeesti muka paska... huomattavasti ainakin painavempi kuin orkkis, vähemmän noita kolmio reikiä ja pitäis olla melkein millin paksumpaa tavaraa... mietin että hitsaiskohan toho ollenkaa sitä vahviketta, sit tulis meinaan joku 5mm paksu paketti :) räpylätuntumalta ainakin tuntuu ihan laadukkaalta ja jämäkältä.. :) kumma jos toi ny ei mun tehoja kestäis.......
    [​IMG]

    http://www.ebay.com/itm/47RE-47RH-48-RE-12V-24V-SFI-Flexplate-to-fit-Cummins-NEW-Dodge-2500-3500/121814204433?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tällä silmäyksellä melkein sanosin ettet sä enää jäykkäriä ton kanssa tarvii. Sen verran maltillisemmin tuossa noita reikiä mistä ne tuppaa napsahtamaan särki. Isoja lukuja penkittäny amerikan joet tolla millin vahvemmalla pellillä.
     
  6. smgt

    smgt 3rd gear

    oman kakkoskotelon katsastuksessa tuli ongelmia kun asensin akselin ja lehtien väliin kiilan ristikkokulmien takia. inssi tahtoi nähdä mokomasta palasesta todistuksen että on tarkotettu tähän tai vastaavan painoseen autoon. eihän kellään ole vastaavista paloista minkäänlaisia papereita tallessa? ei kehtais joka katastukseen irti ottaa mokomia paloja.
     
  7. sisu

    sisu Gearhead

    Kyllä. Kaksi noin puolitoista metriä pitkää letkua prässätyillä päillä.
     
  8. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minä tein uudet jäähyletkut ihan Etolan kamasta. Teknikumin Mari paineletkua ja messinkiset letkunipat Motonetistä, kiinni niillä leveillä letkuklemmareilla ja korikiinnitykset nippusiteillä. Olisiko ollu pari-kolmekymppiä yhteensä?
    Eihän noissa jäähyletkuissa kuulu olla mitään ihmeellisiä paineita, joku baarin tai kaksi. Jos on enemmän kun 2 bar taitaa olla jotain pielessä. =D
    Näin on nyt ajettu kesättalvet ilman ongelmia pariviisiseitsemän vuotta.
     
    sisu tykkää tästä.
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    Mutta harrastajat tekee aina överit. Puutarhan kastelu letkuki on 300baria kestävää hyde letkua :D ihme ettei ahtoletkut ole kans hyde kamaa kun niihin tulee isomman pintaalan takia reilusti isompi voima :D
     
    sisu tykkää tästä.
  10. sisu

    sisu Gearhead

    Mulla ei ole klemmari liitoksia edes polttoaineen paluulinjassa. Liioittelua, voi olla. :p
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Smgt: eti jostain jenkkiverkkokaupasta vastaavanlaiset kiilat ja sano vaan että sieltä oot ne ostanu. Varaosatiskillä kaveri sano et tommosen pitäs riittää. Ite menin tolla taktiikalla ku oli tie rod drop blockit, mutta multa katsuri ei kyselly mitään.

    Pitäs riittää, jos jollain tapaa autos mainittuna soveltuvien listalla.

    Mulla juu nuo vaihteiston linjat ihan letkukaroilla ja minisiteillä läjässä. Hain kyllä letkut samalla ku teetätin tehostimien letkut, mulla ei ollu mitat tiedossa sillon, ja muutenki tuntu vähä yliampuvalta. Minisiteet ja hyvä letku pitää yllättävän paljon painetta. Itse asiassa ku otin letkun irti letkukaralta ku laitoin mittarin anturin linjaan, ni oli pakko halkasta letku ku ei se tullu karan yli mitenkään kohtuuella..
     
    smgt ja Saetkae tykkäävät tästä.
  12. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko normaalia kun laatikko ei aamulla kytkenyt aluksi turbiinilukkoa? Eilen kun oli 0 astetta ei kytkeny edes ylivaihdetta.
    Laatikko on 4?rh
     
  13. sisu

    sisu Gearhead

    On normaalia.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Saapikos vetolevyjä jostain lähempää ku ameriikasta? Rupesin nyt funteeraamaan ett pitäskö olla senkin vahvempi ku muutenkin on vahvistettu loota. Tietysti olisihan tuota ollu aikaa odotella kun olis tilannu aikanaan......

    Kaverin kaveri oli muuten tilannu dormanin rautaputket öljynjäähdyttimeen ja mitä niitä nyt sinne kaikkiaan menee. 2kk kesti ja liitos irti. Tekee nyt uudet kaikki hydrauliikkaputkesta helmiliitoksilla.

    Itsetekemällä taitaa tulla sittenkin parempi kuin amerikkalaisen insinöörin suunnittelema.
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    jn tradingilla billet levy 480e
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No nyt ymmärrän miksi tilasit sen sfi-levyn ebaysta.....
     
    66monaco tykkää tästä.
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mulla on vielä goerendilta apinoituja flexplate jäykkäreitä pari, jos semmosta haluaa sinne lykätä. Veikkaan kyllä, että 66monacollakin on yks semmonen ylimääräsenä.
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu mulla ois kanssa yks :)
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin että kirkkaat 3926565 ja usa tekstit löytyy platesta. Lienee siis -96 alkuperäinen levy. Luin jostain että alkuperäinen riittää 500hp saakka ja joku kertoo että kestää 100-150hp lisäyksen alkuperäiseen verrattuna. No joku sanoo ettei kestä juur mittään lisäystä ku repiää. Ota noista ny selvää. Ei tuossa kyllä ollut mitään virhettä kun sitä äsken kattelin.

    En mää mittään vahviketta siihen ala laittaa, olen luokattoman huono hitsari, hämäränäkökin huono. Pitää nenä kiinni kappaleessa olla, että näkee hitsata. Olen kyllä traktorin etukuormaajankin joskus osista hitsannut kasaan, lieköhän se kestänyt asiakkaalla? Jos teen jotain niin laitan toisen, rahat vaan alkaa olla loppu ja laatikko alkaa olla kasassa joten se platekin pitäis olla nyt käsissä jos meinaa sen kasata, kun se oottaa pihassa. Toisaalta lumien tuloon on aikaa......

    Mites muuten se takapään stefa kampuralle, sehän olis nyt iisimpi vaihtaa ku romuja on edestä pois. Vuotaako helpolla? Tuossa ei näy tiputtelua kyllä. Nyt jos säästää siinä ni kohta se vuotaa tietysti ku sulhaspojan mulkku......
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mä vaihdoin nyt samalla... 40e maksaa se jäykkäri ja jos viet sel jollekki ammattilais hitsarille niin tuskin hirveesti ottaa... ois se kuitenkin ihan jees varmistus vakio plateen...
    tuossa plate asetettuna vetolevyyn. noista paksummista kohtii, ulkoreunilta, ei reiän kohdalta, hitsuutellen kiinni.
    mä en tota käyttänyt kohta oli "pystyhalkeamiakin" niin päädyin uuteen.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!