Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Siitä vakio keskiakselin kestävyydestä vähän piristettyjen perässä tuntuu olevan montaa eri mieltä, toisilla kestää vaikka kuinka ja toisilla poksuu ne kalleimmatkin. Mutta, riippuu miten ajaa ja mihin autoa käytetään, mehtämörköinä vetojuhtina kauppakassina varttimaileissa.. mihin muuhun näitä voi käyttää? ;)
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    [QUOTE="

    edit: niin joo, mihis se perustuu että vakio akseli kestää paremmin yks levyisellä turbiinilla verraten kolmilevyiseen?[/QUOTE]

    Siihen että se yks levynen antaa vähän periks kytkiessä ja 3 levynen ei, tulee vähemmän iskua yks levysellä. Lukko päällä vaihtoja ei kestä varmaan mikään ikuisesti.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Vakio keskiakseli kestää kai ihan hyvin kovemmissakin laitteissa kun ei tuu kauheita iskuja. Kai se liimaradalla lukko päällä ryskiessä 9s aikoja varmaan jo pätkähtää mutta en olis niin huolissani kun puhutaan vaan 500hp/1500nm laitteista ja katu/metsäajosta
     
  4. sisu

    sisu Gearhead

    Mulla on vakio keskiakseli, kestänyt ihan hyvin turbiini lukko päällä tehtyjä täys kaasu lähtöjä.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Lukko päällä vaihdon aikana?
     
  6. sisu

    sisu Gearhead

    Joo, ja venttiilipöytä on tehty vielä niin että paine on 190pistä heti kun laittaa vaihteen päälle.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Siä menee vaihteet päälle sit ding-ding-ding :D vai ootko saanu sen silti sivistyneeksi
     
  8. sisu

    sisu Gearhead

    Mä oon vähän sitä mieltä että, venttiilipöytä on tärkein osa tehdä kunnolla että muut osat kestää vaihteistossa.
     
  9. sisu

    sisu Gearhead

    Ei mee. En mä ihan turhaan kehu aina goerendia. Itse en ole tehny muuta kuin nostanut paineet
    160->190psihin.
     
    NoSmokeNoPower tykkää tästä.
  10. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mä vaihtelen tässä juuri vaihteistoon öljyä ja suodatinta. Ei ollut mitään ylimääräistä, mutta öljyt oli jo aika ruskeat.

    Tai se oli ylimääräistä, että suodatin ja tiiviste oli väärät?
    Mulla on suodatin 2 pultilla kiinni ja se minkä ostin oli 3 pulttinen.
    Sopivat löytyi silti onneksi tilalle.

    Mulla ei vaihdot näy ollenkaan kierroslukumittarissa ja kelaa tosi äkkiä kaavion tappiin pienelläkin nopeudella. Ja vaihdot on aika karun tiukat. :D
     
  11. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    noi on kyl vähän sellaisia juttuja, että kun hetki/vuosia on mennyt rempasta niin alkaa miettiä että oiskos kuitenkin pitänyt laittaa... mutta sillä hetkellä on tuntunut jo muutenkin niin suurelta menoerältä, että jotain jää aina.

    En mä ainakaan tohon omaan laatikkoon uskokaan, että se kaikkea kestää. kai kaikki kestää tietyn ajan kunnes antautuu, harvat kai heti ekassa kiihdytyksessä hajoaa.

    Joku vetarikin voi kestää 30vuotta kunnes napsahtaa, eikä johdu tehosta vaan pitkän ajan rasituksesta.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mistä saan kampiakselin takapään stefan ns. housingin alle, eli sen laipan alle sen paperitiivisteen? Cummins nro 4947667 ja felpro FP4947667. Ei ainakaan usparts tota felproa tunne, ku katoin niitten sivuilta. Meinasin jos en vedä pois sitä stefaa vaan naputtelen sen tasaista vasten paikalleen, niin sen tiivisteen vois tarvita. Kai se voi sieltä tiivisteen altakin mehiä öljyä niin varuiksi. On meinaan selllainen saatanan jumppaaminen ollu ton lootahomman kanssa että ei viittis toiseen kertaan tehä, ainakaan saman vuoden puolella.
     
  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Machinery?
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Motonet. Arkki tiivistepaperia mistä leikkaat. Tai voi sen varmaan sopivalla massallakin tilkitä.
     
    Ranee tykkää tästä.
  15. Akimbo

    Akimbo 3rd gear

    https://www.instagram.com/p/BYGTR9TFdqx/

    ;)
     
    Cumminski, sisu ja Swoop tykkäävät tästä.
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

  17. Sisulta olisi kiva nähdä video kiihdyttämisestä paikaltaan kierrosten noustessa 1500rpm ja siinä pidettäisi mittaristo kuvattuna.
     
    Muokattu: 14.9.2017
  18. sisu

    sisu Gearhead

    Voin ottaa videon, mutta voi mennä hetki. pitää hommata tai huollattaa suuttimet, ainakin yksi vuotaa oikein kunnolla läpi.
     
    dodge ram pystyputket tykkää tästä.
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    DTechin tuotteita voin suositella. Koneessa olleet nyt muutaman vuoden eikä onkelmia. Ja saa runkoineen samalla hintaa mitä monesta liikkeestä pelkät kärjet.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tuli eilen laitettua tuo 3k gsk kitti tuohon omaan laitteeseen. Pitää kyllä sanoa noin 3 kilsan testilenkin pohjalta ettei tota modia oo turhaan kehuttu. "snappier to drive" kuvaa kyllä hyvin. Oli märkä tie ni ei nyt silleen saanu vielä kuvaa ku ei oikein löytyny pitoja... Mustaa ei tosin vieläkään näkyny, joten seuraavaks pitää alkaa kajoamaan afc:n säätöihin..
     

Kerro tästä muillekin!