Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on th-matikin 3 levynen ja sama tilanne. Ihan samanlainen ajaa ku vakio turbiini. Oppirahat on maksettu suomi tuotteista. Seuraavaksi jenkkien turbiini tai kepillä määrättävä laatikko
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei taida avainsysteemi toimia enää noin uudessa, ainakaan 2005-> Jeep Grand Cherokeet ei enää toimi, vaatii testerin... Ei kyllä aina toimi avainsysteemi vanhemmissakaan...

    Jos puhutaan samasta kaasupolkimesta, jonka löysin ilman valmistenumeroa, niin 175.00/kpl mun tiskiltä noudettuna, tukkurilla on yksi, maanantaiksi tänne, jos nopiaan tilataan...

    Laitas e-maililla rekkari tai VIN kahdeksan viimeistä numeroa, niin tarkistan...
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu se o vähän että jos ei ota ku ylhäältä nii vaaditaan sitä alaspäin mutta sitten vaikee kuulemma pitää paikallaan. Ehkä kärsii sen vatkaamisen ja huudattamisen tai sitten kärsii liikennevaloissa vapaalle puottelemisen. Ja jakolootan pikkupuolella matalalta ottavalla jarrut ei välttämättä pidä ollenkaan.

    Hauska toisaalta, eräs maajussi osti pari vuotta sitten uudemman valametin mehulingolla. Ei menny paljon aikaa ku tuli taas raktorin vaihto. Niin suivaantunu koneen huudattamiseen (jopa pellolla) hän oli :D

    Nekö sitten suomipajat on jämähtäneet sinne jenkkiaikaan jollon kaikilla oli isolohko-V8:it. Ne saanee vissiin toimimaan kun tyhjäkäynnin ja wot:in välillä kierroseroa on monta tonnia..? Diisselit sitten ei onnistukkaan.. ainakaan nää isot.
     
    Muokattu: 20.9.2017
  4. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Pistin mailia..
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja selvitetty ja puhelimitse pähkäilty ja 2009 mallia se auto oikeasti on ja siihen se oli kalliimpi se poljin ja tukkurilla ei yhtään....
     
  6. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Laaaaaaatikkoasiaaa....
    Eli 95 vuoden Cummarin perässä 47rh, 80kmh vauhtia, painaa kaasua reippaammin, kierrokset nousee vaikka 1500--->1650, eli noin sadalla kierroksella, kaasu ylös ja putoaa takasin siihen 1500.Luistaako tuossa 3 ?
    Tekee samaa ylivaihde päällä/pois...
    Ja laatikko on aivan vakio, ja moottoriltaankin.
    Tehnyt sitä kylläkin jo koko olemassaolon ajan, 5kk .. luulisi jos luistaa, niin olisi itsensä sutinut jo paskaksi? Laatikkiöljyt olen vaihtanut, punaiset on n.10 000 km jälkeenkin.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minulla luisti turbiini ja teki juuri noin, kaasua lisättäessä ylämäkeen tai tasaisella reilummin niin kierrokset nousi muttei vauhti. Löysättäessä kaasua luisto loppui ja kierrokset laski mittarissa. Jos tekee myös kolmosella ettei ole lukko päällä niin oletan että luistaa myös pakka. Saatan olla väärässäkin, viisaammat oikokoot mutta 2-3 tonnia kun laitat ja tervetuloa samaan kerhoon. Sillä saa vahvistetun lootan ja turbiinin. Saa siihen enemmänkin menemään......

    Enhän minä ymmärtäny itsekään lukemaani ja kirjoittamaani.....

    Eli turbiininlukko minulla luisti ja jos sinulla luistaa niin ettei lukko ole päällä niin oletan pakan luistavan myös.
     
    Muokattu: 20.9.2017
    Cumminski tykkää tästä.
  8. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Milläs konsteilla ja kaluilla tota 2gen ramin ohjausta/etupään tuentoja korjataan ja parannellaan? Autossa 285/75/16 kumit. Vai kuuluuko näissä olla ratissa tyhjää aluetta? :D

    Saako ohjaussimpukkaan korjaussarjoja vai pitääkö ostaa uusi kun siinä tota väljää tuntuu olevan. Simpukan tukilaakeri on suunnitteilla.

    Mitä raati suosittelee tukivarsiin ja pusliin?
     
  9. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    2009 ja silti 5,9l??
     
  10. Axxxu

    Axxxu 1st gear

    Onko kenelläkään jäänyt nurkkiin 3gen Ramin 18" orkkis kromivanteita?
     
  11. S.L

    S.L Double Gearhead

    Oliko noissa LED-polttimot vai normaalit H1:set?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, tehtaan varaosaohjelmasta katsoin ja kyllä, edelleen 2009 ja 5.9 Cummins. Haluatko varaosasivuista tai Sales Codesta kuvakaappauksen??
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    vaihtaa kaikki parempiin niin paranee.... itsellä on borgesonin ohjausakseli sekä simpukka, simpukan lisätukilaakeri ja t-mallin ohjauspalikat. On siinä silti pieni klappi,kun simpukkaohjauksessa kuuluu ollakin, kun ei voi täysin välyksettömäksi kiristää.

    Ootko kokeillut säätää sitä nykyistä simpukkaa? se tukilaakeri kannattaa joka tapauksessa laittaa.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  14. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Enpä mä niillä mitään varmaan tee. :D
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No en mä olis näköjään osannutkaan liittää sitä tähän, yritin kyllä, mutta kun en ole ATK-mies....
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    H1 polttimot ja valot releistetty. Pitää säätää ne vaan osoittamaan paremmin, mutta nyt näkee mun mielestä ajovaloilla oikeen hyvin verrattuna vanhoihin, jotka oli ihan myrskylyhdyt.
     
  17. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    En ole säätänyt. Ei auto vetele mihinkään, mutta tyhjää on ratissa paljon ja etupäässä paikat kolisee.

    Mitä tarkoittaa T mallin ohjauspalikat?
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    [​IMG]
    orginaalina 2koppaisessa tuollainen y-ohjaus, huono kun ei mene suoraan tankoa renkaasta renkaaseen, sekä aurauskulmat muuttuu jousituksen mukaan.
    Sekä noi t-mallin heavy duty osat on muutenkin paljon järeemmät kuin orggikset.
     
    Saetkae ja Taavit tykkäävät tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin. Siitä ohjausvaihteesta juurikin säädetään ns. tyhjät pois jolloin ei olisi sitä klappia elikäs tyhjää niin paljon. En osaa neuvoa hyvin kun perstuntumalta olen säätänyt. Siihen asti kiinni kun ottaa "sopivasti" kiinni eikä liian tiukalle tai ohjaus palauttaa huonommin.

    Vähän sama kuin bensakoneen kaasuttimen seoksen säätö. Vaikea selittää. Korvakuulolta ja perstuntumalta säädetty ja läpi menee katsastuksesta ja kulkee eikä pala mäntään reikä. Kymmenien vuosien kokemus auttaa vähän......
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vanhassa ohjaussimpukassa tulee monesti ongelmaksi sen kuluneisuus, ovat yleensä keskeltä eniten kuluneita jolloin kiristettäessä keskellä sopivaksi, on välys "liian" tiukka reunoilla. Se voi hajottaa myös boksin.
     

Kerro tästä muillekin!