Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei kestä pitkään, kun ei ole tarkoitettu ajettavaksi etuvetona!! Sinua on varoitettu :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  2. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Vesipumpusta joristiin.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oliskos sille Boshin VESIpumpulle varaosanumeroa, siis Boschin numeroa, vois katsoa, onko tukkurilla tarjolla...
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    se oli ok, samoin pinionin kosketuspinta. tossa päällä vaan toi halkeemat. no nyt on vaan pakko ajaa niin kauan että saa palikat, muistin et onneks tulee veron palautuksia :D niihän mä ropaan, oon ropannu tähänki asti... alkaa kyllä käymään aika pahasti talouden päälle tää ramilla ajelu...
     
    Cumminski ja JAMANT tykkäävät tästä.
  5. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla löytyy tallissa boschin vesipumppu, voin kattoo numeron.
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    97083 on mulla hyllyssä odottamassa alkuperäisen laukeamista. Mutta eikö Boschin varaosanumerot ole kymmenennumeroisia? Tuo on varmaan vähän sama homma kuin kiinalaisia sähkötökaluja myydään esim. Ford-merkkisinä. Samaa skeidaa luultavasti kuin muutkin pumput, Laatikossa lukee made in China.
     
    Muokattu: 26.9.2017
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, ei yksikään mun tukkuri tuota numeroa tunne...
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Viittiks??
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Epäilen ettei muuta numeroa löydy ja myöskin epäilen että tuolla olisi mitään tekemistä oikean Boschin kanssa. Nyt kun tuolla kertomallani numerolla googlaa, niin löytyy maailmalta muutamasta paikasta, mutta "not available" tai"currently sold out".
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikai näihin kohta enää mitään osia saa, laadukkaita ainakaan.

    Piru ku olis itelläki massia nii saisit multa vakiohilut omaas, on jo pitkään haaveena ollut vaihtaa tilalle hitaammat 3.73 välitykset mutta mutta :oops:
     
    66monaco tykkää tästä.
  11. Rannis

    Rannis 3rd gear

  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Toivottavasti näkyy.
     
  13. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla pitäis olla 3.54 välitys ehkä tallessa, jos en ole nakannut vielä romulavalle. Samoin shimmejäkin taisi jäädä yli nippu kun omaani välitystä asentelin. Noi ei ole ihan miljoonan hintaisia, jos ovat tallessa vaan. Ja täältä Helsingin maalaiskunnasta löytyvät jos ovat löytyäkseen, voi huomenna vilkaista tallista.
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Näkyy, kasattu USA:ssa :p
     
  15. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Vaikee uskoo että olisi kasattu Mericassa, mutta kiinassa varmaan osat valmistettu.

    Uskaltaakohan ton vielä asentaa ku on siellä hyllyllä maannu jo 3-4v vuotta :D
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    No vide, ilmoittele jos löytyy ja ovat ehjät. vaikka gmika ät hotmail.com
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Näkyi... Tutkitaas..

    Joo, ei oo missään enään tuota Boschin pumppuu tarjolla...
     
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mikä niistä yleensä hajoo? Arvatenkin laakerit? Pitäs hajottaa atomeiksi yks ja kokeilla vaihtaa uudet laakerit. Jos onnistuus nii hylly täyteen uusia laakereita.. siis jos enää löytyy laatulaakereita moiseen.. niihän noita arvatenkin tehdään nykyään, remanufactured
     
  19. simu_l

    simu_l Gearhead

    Yleensähän se menee laakeri väljäksi ja sitten hieroo tiivisteen vinoon ja rikki. Toki on käynyt myös niin että tiiviste on kuivunut rikki, mutta se vaatii jo vuosikymmeniä aikaa.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on alkanut 2 stefaa vuotamaan eikä käsin huomannu laakereissa ääntä eikä välystä. Toinen oli alkuperäinen pumppu ja toinen gates. Nyt paikalla halvin kiinalainen ja pitänyt jo kohta 30tkm. (gates toimi 40tkm)
     

Kerro tästä muillekin!