1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Kuvassa noi perät on samanlaisia, 60:nen on vaan isompi! Mittaa sen ristikon kupin halkaisija, se kertoo kumpi sopii... D44 on 30mm kuppi ja D60 on isompi (en ulkoa muista paljonko, mutta on selkeästi isompi)!!
     
    Cumminski tykkää tästä.
  2. tappokinnas

    tappokinnas 2nd gear

    35mm näyttäs olevan ja sellaset pistin tilaukseen. :)
     
  3. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Made In Austria noissa lukee. Liekö sitte alkuperäiset dot-valot miten paljoa paremmat.
     
  4. Ck

    Ck 3rd gear

    Onko siellä sellaiset pyöreät E-hyväksytyt "traktori"umpiot sovitettu alkuperäisiin kuoriin?
    Kuva helpottais.

    Vaikee sanoo nykyisestä valotehosta mutta kyllä uudet alkuperäiset ihan ok on.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Eli Dana 60 sulla sitten, muistelinkin että 35mm olis kupin halkaisija siinä isommassa, mutten ollu varma ja en sitten koskaan kerenny käydä varastossa mittaamassa...
     
  6. kiljunen

    kiljunen 1st gear

    Kuinka nopeasti pitäisi lämmöt nousta tuonne 190f tuntumaan? 5km ajo näillä keleillä ei edes näy lämpömittaris ja hyttiin puhaltaa haleaa...
     
  7. musta pässi

    musta pässi 2nd gear

    semmonen 20-30km kun ajelet. Se on sen verran iso möykky se moottori ettei se het vällein lämpiä.
     
    Cumminski ja Poni -69 tykkäävät tästä.
  8. Ck

    Ck 3rd gear

    tänä aamuna 22km ajolla ei ihan lämpimäksi asti vielä saanut. 3gen. +2astetta näytti mittari. Ja termostaatti toimii.
     
  9. hzemax

    hzemax 3rd gear

    Kaverin -96 neliveto ramista porsi perä, vissiin dana 70. Mistäs ehjä tilalle? Banjon laakeripukitki on ottaneet osumaa, et tarttis koko soittimen.
     
  10. bikerer

    bikerer 3rd gear

    Pitäisi tuulilasi vaihtaa. Onko kokemusta mistä mahtaisi saada ja mihin hintaan? Auto on Ram 2500 1996
     
  11. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    Näytät olevan täältä suunnalta, niin itse vaihdatin raision autokeskuksella.. hintaa en muista kun oli vakuutus.
     
  12. bikerer

    bikerer 3rd gear

    Tosiaan Varsinais-Suomen alueelta saisi olla. Yhdestä paikasta sainkin jo tarjouksen ja 500 eur olis asennettuna. Saattaa hyvinkin olla, että ei halvemalla saa mistään. Pitää vielä koittaa Kuttilan autolasi soittaa jahka arki taas saapuu.
     
  13. simu_l

    simu_l 3rd gear

    Vieläkö pertura lla on 22.5"??

    Kerro toki mielipide jne?

    Rupesin miettiin kans moisia.....
     
  14. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Kuvaa en osaa tänne laittaa, mutta tarkemmin tarkasteltuna siellähän todellakin on jotkut Hellan umpiot soviteltuna alkuperäisiin kuoriin. Vaihtoehdot siis jälkiasennus xenonit ja toivoa edes jonkinmoista valokuviota tai hankkia jostain OEM umpiot?
     
  15. 66monaco

    66monaco 3rd gear

    aapuuva ! ei kuukautta ilman tonnin vahinkoo! :D noin 2000km ajoin lootalla ja nyt porsi kunnolla overdrive clutch pack! kolmosella pakkolukko päällä kiihdytys n. 90kmh ja siittä napista nelonen päällä, vaihtoi aika "jysähtäen".. joku 30 sec ajoin 120 kmh ja hiljensin.. sit hävis turbiinilukko, muutamien kilsojen pääst nelonen ja siittä muutaman kilsan päästä kaikki vaihteet. hetken kun oli sammuksissa toimi noin puol minuuttia ja ei taaskaan yhtään vaihdetta... viimeks oli aika samat oireet ja askissa olevat levyt oli suht ok...mietin että tarviisko aski tällä kertaa irroittaa... ? ylivaihteen kitkalevyt syöneet ittensä kuoreen...ja ylivaihteen kytkimen mäntäkin "sulanut" paskaks... mikäköhän tollasen aiheuttaa? onko tossa cluth packissa kummassakin päädyssä paksummat "reaction platet" mulla ei nimittäin oo ku vain alin paksu.. muuten kyllä oikee määrä levyjä...kasasin sen sillee miten se purkautukin, oiskoha joltai edellisellä kerralla vaihtunu vahingossa paksulevy ohkasee... voiko noi aiheuttaa moisen tuhon? vaiko eiko noi oikeesti vaan kestä 3-4 vaihtoa lukko päällä? mutta mistäs nyt toi ylivaihteen kuori, ei kellää ois? ja mäntää?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.10.2017 klo 21:18
  16. Ck

    Ck 3rd gear

    Eihän ne ylivaihteen kitkat osu mitenkään kuoreen jos ei joku akseli ole pahasti poikki tai vinossa. Oliko sulla se ohut pyöreästä langasta tehty sokka tossa ylimmässä urassa? Onko hännässä muuta rikki, missä kunnossa overdrive direct kytkimet? Vaikka toi "päälimmäinen" od pakka palais poroks niin kyllä siellä silti 3 vaihdetta toimii, jotain muutakin on rikki.

    Ei kuulu olla siinä päälimmäisenä paksua pressure platea. Vain pohjalla. Paljonko oli ton päälimmäisen od pakan välys mäntään?
     
  17. Ck

    Ck 3rd gear

    Jos se alempi lukkorengas ura on kunnossa eikä noi "hammastukset" oo halki niin viilaa isommat röhnät pois ja kasaat uusilla. Ei sen kytkinlevyn kuulu osua ollenkaan sinne reunaan. Hammastukset pitää teräkset paikoillaan. Jos ylemmästä urasta ei puutu kun toi yks pala mikä tossa kuvassa näkyy(eikä muualta oo haljennut) niin ei mitään merkitystä. Siihen ei kohdistu mitään isoja voimia, se vaan pitää kytkimet irti ettei kolise mäntään.
     
  18. Ck

    Ck 3rd gear

  19. Pertura

    Pertura 3rd gear

    Tottahan mulla ne vielä on, kun pintaakin vielä piisaa :D Vähän kovathan noi on ajoltaan, kun kumi ei jousta ihan samaan malliin kuin LT-renkaissa. Ja liekkö johtuu kulutuspinnan suorasta olka-alueesta vaiko miinus-ET:stä, mutta jonkin verran vetelee urissa. Mutta noin muuten ihan ok ovat olleet, vähän kun leikkelee kuviota avoimemmaksi ja teräviä kulmia kulutuspintaan, niin pitää talvellakin oikein hyvin. Mulla on Bridgen M749, suoraan tehtaalta kuvio on näin kevyeen autoon mun mielestä vähän turhan umpinainen, mutta rengasleikkurilla siitä saa paljon paremman.

    Kulutuskestävyys on ihan kohtuullista luokkaa, varmaan lähemmäs sata tonnia on tullut noilla ajettua, pintaa on öbaut puolet vielä jäljellä. Olen kyllä vähän ulkonäkösyistä alkanut miettiä vaihtamista 16" vanteisiin, mutta mennään nyt toistaiseksi noilla.
     
  20. 66monaco

    66monaco 3rd gear

    sitä mäkin ihmettelen miten ne kitkat on sorvautunut kuoreen... ja pari oli keskelta ihan haljennut, ja osa hitsautunu kiinni teräslevyihi...ja aika kierotkin vielä. lanka sokka oli paikoillaan. en kyllä äkkiseltää muuta vikaa löytäny.. output shaftiakin pyörittelin askissa ja kaikkii liikkuu ok. direct kytkimiä en oo vielä irroittanut. viimeks ku irroitin ne, ne oli melkein ku uudet, vaikka noi kytkin levyt oli silloin kans pasgan...välystä en muuten muista et oltais overdrivest mitattu.....
    mitens ku service manuaali näyttää että ois pressure plate ja reaction plate, ja ne paksummat kuin ite noin teräslevyt kitkojen välis...?
    tallikaveri sano samaa et viilais vaan siistiks....
    mut miks toi mäntä o reunalta iha sulanu, ja ekassa rautalevyssä jäljet, ihanku ne ois pyöriny toisiaan vasten iha perkeleesti ku näyttää et tost männäst ihan sulanu alumiinia....
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!