Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Swoop

    Swoop 3rd gear

    No tossa on sellaistakin ominaisuutta että kun mulla on lämpönuppi täysillä ja lähden ajamaan ni sieltä alkaa jossain vaiheessa tulla sellasta haaleeta. Sit käännät kylmälle ja sieltä takas kuumalle ni sit tulee niin lämmintä kun nyt tulee. Ja sellaisena se sit pysyykin.

    Mutta kun tässä on nyt kaks ongelmaa. Ei ole hallia ja itellä niin paha masennus päällä ettei ole tosikaan. Taitaa mennä kohta vehkeet myyntiin kun ei ole itestä enää pitämään niitä kunnossa ja mitää ei saa aikaiseksi...

    EDIT
    kävin kääntelemässä ja molempiin päätyihin tuntuu toppaavan. Nyt vaan huomasin sellaisenkin että lämppärin moottorin kylkeä pitkin valuu vesi. Muutama tippa muttei minusta glykolilta kuitenkaan maistu enkä tiedä pitäisikö sen tuolta mahdollisesti vuotavasta lämppärin kennosta ulkopuolelle edes tullakkaan. Toivottavasti mä oon vaan eilisen huuhteluiden yhteydessä onnistunut tuokaan vettä jostain sopivasti. Vittujen vittu et mä nyt jaksa tämmöstä...
     
    Muokattu: 19.11.2017
  2. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Ollaan sitten Swoopin kanssa jotakuinkin samassa tilanteessa. Mitään ei tunnu saavan aikaiseksi mitä Dötsiin tulee, menee mielenkiinto lopunkin kun tuntuu että menee laite ja rahat hukkaan. Vielä kun saat kuulla ja lukea tosta päästövähennysaikeista (eli kansanomaisemmin sanottuna verojen nostoaikeista) ja vihreiden noususta ja päälle vielä elon paskin innokkaasta "päästöttömien" sähköautojen tuotannosta (joiden hinta on normaali eli 200t donaa) nii väkisinkin miettii mihin se aika meni jollon kuluttaja itse päätti ajamisestaan ja ajoneuvosta. Saatikka että niille uusille enää mitään teet, et yhtään mitään. Kaikki raha menee perkeleen kapitalistipaskiaisen taskuun. Hienosti sanottuna :D

    Mulla kyllä tuo perheenlisäyski ehkä vähä vaikuttaa.. ja emäntä jo tarjoo mokoma lisää piirakkaa :p
     
  3. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Noniin, Tämä ilta taisteltu läppien kanssa. Vitutuspäissäni ajattelin hajottaa puoli kojetaulua. Noi läpäthän nyt on tossa vielä ihan kohtuu helppo todeta toimiiko vai ei. No toimihan ne sinällään että akselit oli ehjät mutta rajotin tapit jotka on akseleiden ulkopuolella, sähkömoottorin vieressä oli poikki. Ja kun toi on tehty niin hienosti että moottori kääntää rajottimeen asti ja sen jälkeen tietyllä voimalla x aikaa ja sit lopettaa kun vastusta on tarpeeksi. Ja kun se rajotintappi katkee niin rajotin siirtyikin läpän varteen aina siihen asti kunnes sekin katkee. Tohon nyt kerkesin vielä väliin. Onneksi. Sinne tehtiin sitte sellanen RoadKill rajotin ettette uskokkaan. Kuvaa nyt ei tullu kun kamerakin sekos. Testiajon perusteella sikäli parannusta että lämmönsäädin toimii niinkuin kuuluukin ja haaleeta alkaa tulemaan kabiiniin näillä keleillä jo 2-3km ajon jälkeen. Eli heti kun toi saatanan jäteöljyn vatkain vähänkään lämpenee. Normilämmöissä ajossa naamaan tulee kaikkea 42-51 välillä. Riittää mulle nyt tähän hätään. Katellaan uudestaan sit jos tästä hommasta jaksaa vielä joskus innostua.

    Kiitos ja anteeksi kaikille mukana olleille, ja vaikka niillekin jotka ei mukana olleetkaan. Nyt minä lähden lataamoon. :cool::confused:o_O:eek:
     
    Saetkae ja JAMANT tykkäävät tästä.
  4. korpsela

    korpsela 1st gear

    WIF valo. Toista kertaa kk:n sisään. Kummallakin kerralla lorottelin törpön tyhjäksi ja ei ainakaan minun silmään näytä vettä olevan seassa. Muutaman kilsan ajon jälkeen sammuu. Molemmilla kerroilla vaihdoin filtterin. 04.5 5.9. Ootteko käyttäny jotaki dieselin lisäaineita tankissa vai sotkeeko nää kelit ku on toista viikkoa tämmöstä +5 -5 vaihtelua? :eek:
     
  5. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Voihan siellä olla kosteutta liittimessäkin näiden kelien seurauksena? Ootko vaihtanu sudin millon? Ite joka syksy uuden eikä oo ongelmia ollu. Polttoaineen seassa menee Redline RL-2 jo vuosia, tasaa käyntiäänen mukavaksi matalaksi murinaksi, se korkea äänipiikki katoaa kokonaan ja vetää perstuntumalla paremmin, eron huomaa kun joskus kokeeksi jättää laittamatta tankatessa.
     
  6. korpsela

    korpsela 1st gear

    Sori tyhmä kyssäri mutta mikä on sudin? :eek:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Suti, suodatin, sudin...
     
    O.J., Saetkae ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  8. korpsela

    korpsela 1st gear

    Oon joo. Aloin tarkastaan tuota sensorin liitintä niin liitin oli pistokkeesta n. 10cm päässä. Miksi lie jäänyt/revitty irti. Tuota wif valoa varmaan tarjoilee se että töpseli on kostiana? No työnsin täyteen bräkleeniä ja silikonit perään. Toivotaan että tuolla korjautuu.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  9. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Ossaisko joku mainostaa mistä kannattaa takalaakeripaketit tilata autoon? Siis -95 4x4 2500 Danan 70 taka-akseli. Koettelin selata jo rökkiautoa mutta tuntuuvat sekavasti laittaneen ne, enimmäkseen oli alle 8800GVW ja pelkkää takatuupparia. Soitanko suosista us-partsille? Etupään navat kait otan rockautosta, ehkä.. BOM-lappu löytyy molemmista akseleista.
     
  10. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Cumminski tykkää tästä.
  11. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Onko 3 genissä teillä "automaatti-ilmastointi" kun puhutte sähkömoottorin kääntämistä läpistä? Mulla on vivut joissa on pitkä vaakaliike, sellaiset perinteiset "pappavolvo" malliset. Nekö ei suoraan liikuta läppiä??
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Jos sulla on vivut niin sulla on molemmin puolin omat lämmönsäädöt,ns parempi malli. Siinäkin on sähkömoottorilla kääntyvät läpät. Puhalluksen suunta kääntyy sähköllä ja lämmönsäätöläpät sähköllä lisäksi molemmin puolin erikseen.

    Vanhassa 2genissäkin on jonkinlainen alipaine ohjattu säätö, ei kai siinäkään mitään mekaanista vipua ole?
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ku siinä -96 ainakin on se "pyörö" mistä ohjataan sitä suuntaa ni en keksi miten siihen jonkun mekaanisen vaijerin tai vivun helposti edes saisikaan.
     
  14. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Pitäiskö siinä olla automaattinen lämmönsäätö? Mulla ainakin tuntuu että ei ole mitenkään automaattinen, ainakaan jos vertaa minun entiseen Volvo 940:een.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Ei automaattista, se säädin säätää sen läpän siihen asentoon mihin oot sen ite laittanut.

    BLEND DOOR ACTUATOR
    DESCRIPTION
    The blend door actuators are reversible, 12-volt
    Direct Current (DC), servo motors. Models with the
    single zone heater and air conditioner system have a
    single blend air door, which is controlled by a single
    blend door actuator. Models with the optional dual
    zone front heater and air conditioner system have
    dual blend air doors, which are controlled by two
    blend door actuators. The single zone blend door
    actuator is located on the driver side end of the heater-
    A/C housing unit, close to the dash panel. In the
    dual zone system, the same blend door actuator used
    for the single zone system becomes the driver side
    blend door actuator, and is mechanically connected to
    only the driver side blend air door. In the dual zone
    system, a second separate blend door actuator is also
    located on the top of the heater-A/C housing unit and
    is mechanically connected to only the passenger side
    blend air door.
    The blend door actuators are interchangeable with
    each other, as well as with the actuators for the
    mode door and the recirculation air door. Each actuator
    is contained within an identical black molded
    plastic housing with an integral wire connector
    receptacle. Two integral mounting tabs allow the
    actuator to be secured with two screws to the heater-
    A/C unit housing. Each actuator also has an identical
    output shaft with splines that connects it to the linkage
    that drives the proper blend air door. The blend
    door actuators do not require mechanical indexing to
    the blend door linkage, as they are electronically calibrated
    by the heater-A/C control module. The blend
    door actuators cannot be adjusted or repaired and, if
    damaged or faulty, they must be replaced.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    OPERATION
    Each blend door actuator is connected to the heater-
    A/C control module through the vehicle electrical
    system by a dedicated two-wire take out and connector
    of the HVAC wire harness. The blend door actuator
    can move the blend air door in two directions.
    When the heater-A/C control module pulls the voltage
    on one side of the motor connection high and the
    other connection low, the blend air door will move in
    one direction. When the module reverses the polarity
    of the voltage to the motor, the blend air door moves
    in the opposite direction. When the module makes
    the voltage to both connections high or both connections
    low, the blend air door stops and will not move.
    These same motor connections also provide a feedback
    signal to the heater-A/C control module. This
    feedback signal allows the module to monitor the
    operation and relative positions of the blend door
    actuator and the blend air door. The heater-A/C con-
    24 - 16 CONTROLS DR
    A/C PRESSURE TRANSDUCER (Continued)
    trol module learns the blend air door stop positions
    during the calibration procedure and will store a
    Diagnostic Trouble Code (DTC) for any problems it
    detects in the blend door actuator circuits. The blend
    door actuator can be diagnosed using a DRBIIIt scan
    tool. Refer to the appropriate diagnostic information.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

  18. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Nyt jos on joku hyvää pitkälavaista ja jatkohytillistä 3genua vailla niin pistää YVetä...
     
  19. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Thänks Ck!!
     
  20. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Etupään navoista täytyy mainostaa Rokkiauton SKF:n tekeleitä. Maksaa reilun satkun kappale, mut sille tuntuu saavan vastinetta. 1,5v nyt pyöriny alla ja vieläkin "uutuudenjäykät". :D
     

Kerro tästä muillekin!