Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Omani 3koppasen ostin texasista, suosittelen texas/oklahoma/kalifornia alueita lähinnä sen takia että alustat pysyy erinomaisessa kunnossa.
    Alvit 24% ja tullit 10% ostohinnasta ja rahdista joutuu maksamaan. Mukaan kannattanee joitakin isompia varaosia mitä saattaa tarvita joiden rahdit on yleensä isoja. Esim t-mallin mopar ohjausnivelsarja/lavapressu/levikkeet yms. Ja jos haluaa isompia renkaita niin kannattaa hoitaa ne valmiiksi siellä alle, isot renkaat on täällä aika kalliita.

    Sitten tietty rek katsastus,05-uudempiin rajoitin. Kuormasuoja ja pari lenkkiä lavalle. Valot kelpaa alkuperäisinä.

    Sitten viä pari kolme tonnia täytyy varata kun kuitenkin on suuttimet rikki,jarrut loppu ja kaikki nivelet ja ristikot paskana. :D
     
    Saetkae ja Cumminski tykkäävät tästä.
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    Ja vielä siihen 4tonnia että saa laatikosta ajettavan :D
     
    Joonnaz, Saetkae, Ck ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Meinasin sanoakkin että Ck unohti laatikon :D goerendi tai joku
     
    Ck tykkää tästä.
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Paitsi jos puhutaan 08-> uudemmista niin niissä saattaa olla jopa toimiva 6vaihteinen loota.
     
  5. Yamato

    Yamato 1st gear

    Nimenomaan ajettavan. Kukaan ei ole vielä tullut kaapista ulos ja kertonut paljonko pitää sijoittaa, jotta saa hyvän o_O
     
  6. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Jos sen meinaa yhdellä otolla saada kestämään niin jotain kymppitonnin nurkilla kun teettää hyvällä pajalla (Gearman) ja kunnon osilla (SunCoast) :)

    Tällainen muistilappu löytyi koneelta omasta laatikonlaitosta vuonna 2013 jos oikein muistan...

    M3GA-47-2 rebuild kit
    2261844-3d turbiini
    mag-727dd trans pan ** Tranpanni Hai:lta**
    618-hsx billet input shaft
    618-bos billet output shaf
    618-bin billet intermediate shaft
    618-bfp billet flex plate (tää täytyy kans vaihtaa noilla tehoilla)
    61882-487 valve body, tällä saa sen lukon ainakin kakkoselle, vissiin myös ykköselle
    618-gk upgraded governor
    618-wk-3 wire kit

    Noiden lisäksi päivittäisin ylivaihde osan hd jousella ja vahvemmalla torringtonilla,sonnaxin paremmalla od rummulla ja voitelumuutoksella.

    915,- M3GA-47-2 rebuild kit
    1350,- 2261844-3d turbiini
    767,- 618-hsx billet input shaft
    832,- 618-bos billet output shaft
    742,- 618-bin billet intermediate shaft
    475,- 618-bfp billet flex plate
    700,- 61882-487 valve body+618-gk upgraded governor
    129,- 618-wk-3 wire kit

    6300,- (6211,-) dollaria

    5000€ + rahti(500)+alv+tulli= 7200€

    Edit: Niin ja siis hyvin kestää ja vaihtaa vielä!
    Edit 2: Niin ja siis Gearman otti muistaakseni noin 3000,- työstä
     
    Muokattu: 24.11.2017
    Yamato tykkää tästä.
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Eikai sekään kovin kestävä ole. Mutta kuulema helvetin hyvin pelaa. Semmosta oisi mukava koe ajaa
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    En tiä sitten mikä hyvä on, mulla on 3genissä viimesiä 47re toosia, ei mitään tehty vakio toosa.
    Vakio renkailla tai 285/70/17 renkailla lukko tulee iham mukavasti päälle. Turbiini sais olla vähän piukempi mut muuten loota vaihtaa ihan hienosti. Moottori on ensimmäisiä 250hp versioita mutta kyllä sillä tulee kaikki kärryt perässä ja uskaltaa painaa kaasun vaikka pohjaan ilman että joku lootasta pettää.

    Tuossa vähän matkan päässä on 1,2km pitkä 7% mäki, siinä jos on vaikka 2000kg vaunu perässä niin oon mäen pohjalla tiputtanu kolmoselle ja istuttanu kaasun pohjaan, kyllä se 100kmh tulee mäen ylös vakio teholla 2800rpm. :D

    On mulla sellainen säädettävä tehoboksikin siinä mutta ei sitä oikeastaan oo tarvinnut. Joskus kun oli oikeasti paljon kuormaa perässä niin auttaa se tietysti sen että tulee kaikki mäet lukko päällä ylös pienillä kierroksilla.

    Ei ne nyt niin huonoja lootia oo että heti tarvii 10te remontin :D
    Jonkun kymmenen niitäkin rempannut mutta en omasta vielä. Huomenna se tietysti hajoaa.
     
    Cumminski, Hoovee ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  9. S.L

    S.L Double Gearhead

    Mulla on edellisen omistajan jäljiltä tuo 1850w versio. Ei tuo siinä kahdessa tunnissa mitä autopaikan kello antaa lämmittää konetta suoranaisesti lämpimäksi saa, mutta on se kuitenkin tyhjää parempi.

    Jos hintaero ei ole kauhea hankkisin kyllä itse tuon tehokkaamman version.

    Webasto tuohon omaan pitäisi jossain vaiheessa saada hankittua.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tässä kun nyt omaa laatikkoa oon rakentanut (jo muutaman vuoden..) nii oon todennut että ainut missä Suomi-poika säästä on työ. Jenkkiosissa kun ei hirveesti hintaeroja ole. Tottakai halpatavaraakin on mutta siinä ei pitkässä juoksussa paljoa säästä, ainakin mitä tulee koviin osiin, ne sonnaxit goerendit ats etc. on kuitenkin tarkkaan suunniteltu ja toimineet monilla. Meinaan, ite tekemällä säästää muutaman tonnin, eri asia sitten toimiiko kuten ajatus :p
     
    Saetkae tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Senpä takia kaveri teki lootani autotallissaan. Ei ollu itellä aikaa eikä kaikkia tarvittavia vehkeitä. Ei selvinny kuitenkaan pelkällä kiitoksella, työt oli öpaut 1/6 kokonaishinnasta. Ompahan kerralla kuitenkin kunnossa ja toimii.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Jos olisin hankkimassa 2004 vuoden 2500 Ramia 5.9 Cumminsilla millä on ajettu 288tkm niin mitä pitäisi ottaa huomioon ja tarkistaa?
     
  13. Vemani

    Vemani 1st gear

    Tere vaan tässäpä yksi paluumuuttaja foorumille. Pikkari kuumetta potenut kesästä lähtien

    Muutamia vaihtoehtoja käyty koeajamassa mutta päällimmäisenä tällä hetkellä ajatuksissa eräs tuplapyörä rami.

    Muutama kysymys heräsi autoa tutkiessa. Kylmänä joutuu kaasua pitämään hetken ettei sammu,onko tyypillistä vai vika? Sama oire tuli yhdessä risteyksessä kun odotin vastaan tulevaa autoletkaa meinasin yhestä välistä puikata ja hipaisin jo vähän kaasuakin ja liikahdettiin pari metriä mutta päätin olla menemättä ja polkaisin jarrua, no autohan meinasin sammua mutta nipin napin pysyi käynnissä.

    Koeajon jälkeen konehuonetta tutkiessa kokeilin jäähdyttimen ylävesiletkua. Tuntui aika kovalta. Normaalia että letku on kova vai onko odotettavissa kansiremppaa? Paljon autojen kanssa roplanneena eikä ainakaan euroautot nuin kovaksi letkuja tee. Lisäksi odotettavissa jakopään,venttiilikoppien ja tehostajan tiivistelyä. Plussana juuri tehty laatikon täys korjaus.

    Sellainen vielä mietitytti kuuluuko jakolaatikon keppi olla turkasen jäykkä. Alueita vaihdellessa autoa piti hivuuttaa eteenpäin ja keppiä vedellä ihan voiman kanssa. Ei ainakaan emäntä saisi nelivetoa päälle tai pois. Onko siirto mekanismissa jotain tyypillistä kulumaa vai oisko aika vaihtaa öljyjä.

    Autolla mittarin mukaan ajettu noin 400tkm vuosimalli muistaakseni 96. Ja automaatti tosiaan kyseessä
     
  14. korpsela

    korpsela 1st gear

    Ite ostin nuo nokian hakkapeliitta lt:t 285/70/17 aivan tautinen pito. Vahva suositus!
     
  15. korpsela

    korpsela 1st gear

    Onko kellään muuten kokemusta h1 ledihehkuista? Jotenki vaikuttaa kohtuu simppeliltä nykyään nuita heitellä paikalleen. Himottais kiinasta tilata. Toki suomestaki löytyy mutta tuntuu että samaa kiinanpaskaa johon lyöty satanen päälle.
     
  16. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Ainakin liian pienellä oleva tyhjäkäynti aiheuttaa tuota helposti sammumista.
     
  17. Vemani

    Vemani 1st gear

    Onko säädettävissä ihan vaan ruuvia kääntämällä? Muistaakseni kierrokset oli vaihde päällä siinä 750rpm hujakoilla
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla ainaki hydroboost meinaa hukuttaa moottorin... En oikein tiedä mitä sille tekis. Kylmänä joutuu ajaa kahen polkimen taktiikalla ja valoissa seistessä pakko heittää n:lle ku tuntuu muuten pahalta...

    Joku sano et pitäs olla jotain tiettyä tehostin nestettä jos on hydroboost... Tiedä sitte. Boosteri on mulla ihan uus. Pumppu ei, ja varmaankaan toi fj toyotan simpukka ei edes auta tätä tilannetta..
     
  20. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    tuossa freeriden linkissä on hyvä ohje säätöön, ja on helppo säätää, mut melkein vittumaisessa paikassa ja hemmetin herkkä. Et pieniki pyöräytys vaikuttaa paljo.
     

Kerro tästä muillekin!