Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Jos on valot käännetty päälle ja vetää katkaisijaa niin sitten ne syttyy. Tietysti vain siinä tapauksessa että sulla on alkuperäinen sumuvalo asennus jossa tulee sen tyyppinen katkaisija mitä voi vetää itseensä päin. Ostin omaani pari vuotta sitten OEM sarjan missä tuli uusi katkaisija ja sumuvalo umpiot. Nykyään sitä ei enää tehdä vaan tulee sarja erillisellä napilla.

    Valot toimii ihan oikein, alkuperäisissä umpioissa on lyhkänen ja pitkä samassa polttimossa joten kun laittaa pitkät ni lyhkäset sammuu. Omaani rakentelin bixenon projektorit ja laitoin alkuperäiset johdot ohjaamaan releitä. Sitten laitoin "pitkien" releeltä ohjauksen "lyhyiden" releelle diodin kanssa niin saa palamaan mitä vaan yhtä aikaa. Helpommalla tietysti pääsee kun ostaa alkuperäiset umpiot ja käy muutoskatsastuksessa niin nekin kelpaa.
     
    Muokattu: 30.11.2017
  2. Ck

    Ck Gearhead

  3. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

  4. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Muokattu: 30.11.2017
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu ja eikös xenon-lyhkäset pitäis paistaa kokoajan, jos sammuuvat pitkillä nii tulee viive kun vaihtaa takasin lyhyille. Näistä uusista toki tiedä sitten.. mut jos h4 on kaikissa nii sittenhän sillä ei oo merkitystä.

    Valokuvio on yleensä ainakin suora, vanhoissa se oikealla heitto vähän ylös. Vaikee sanoo minkälainen pitäis noilla umpioilla olla kun ei missään taaskaan mitään kerrota, projektorissa on vielä erilainen se kuvio kuin perinteisissä. Saisikko kuvan lähetettyä valokuviosta tänne?
     
  6. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Voin yrittää muistaa pimeällä napata kuvan. Mutta nuo mun omathan on halogeneilla ja projektoreissa on lähivalot, kuvio nyt jotenkin sinne päin kohdallaan, valoteho vaan aivan onneton. Pitkät sitten on noissa "kuppiumpioissa" ja aika pistevalo niistä tulee. Ja kuskin puoli näyttää ihan eteen ja repsikan puoli näyttää puiden latvoihin o_O
     
  7. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Pistevaloahan noissa tollasissa on ja hirveesti sitä valoa ei saa lisää vaikka laittaa xenonitkin. Lisäpitkät kaveriks auttaa paljon. Niitä saa kyllä suunnattua uudelleen mutta joutuu vaan irrottaa umpiot että pääsee takaa säätämään.
     
  8. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla on joskus tehnyt vastaavaa, silloin aiheuttajana oli sammutinsolkun piuha, joka oli hankautunut letkuklemmaria vasten puhki. Oli pikkuisen jäljittämistä, sulakkeita meni noin pakettiautollinen siinä puuhassa...

    Melkeinpä veikkaisin että lamppujen liittimessä pinnit on päin persettä. Maa pitäisi olla laidassa, mutta jos maa onkin keskellä, niin pitkät ja lyhyet menee väärin päin. Mulla oli joskus jossain xenon-sarjassa pinnit väärin, sitäkin joutui hetken ihmettelemään ennen kuin aukesi
     
    H315enberg ja BenDilde tykkäävät tästä.
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    H315enberg:

    Jos en aivan väärin muista, niin virta menee avaimen kolmos asennossa kolmeen paikkaan:
    1. startin solkku
    2. Sammutin solkku (veto, pito päällä kun virrat 2)
    3. Pcm (tulee sähköä kun virrat 2)

    Joku voi korjata jos oon väärässä.

    Must tää jättää aika vähän vaihtoehtoja. Sammutin solkun voit testata ottamalla liittimen irti isommasta releestä tulipellissä, missä 2 relettä vierekkäin. Saa käyntiin kin näin, mutta solenoidi pitää vetää ylös manualisesti ennen starttia kun virrat 2 asennossa.

    Startinkin voi kokeilla ottamalla sulakkeen tai releen irti. En kyllä muista onko siellä orkkiksena noita kun en rammia omista, mutta jonkun verran noita sähköjä olen kyllä ropannut.
     
    H315enberg tykkää tästä.
  10. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Vielä olis rotke kotia vailla...
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Startti irtosi!!!? Mitä vittua. Startti pulttien jengat paskana,,,. Noh vein leppäsille maantienkylään, kyä äijät korjaa,,, toivottavasti,,,.
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kellään tollasta 3 koppasta takaveto ramia myyrä,,, halvalla?
     
  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    On kyllä hieno peli.
     
  15. Ranee

    Ranee Gearhead

    Tuli iteltäkin starttia vaihtaessa kierteet pultin mukana.
    Melkein vitutti mutta totesin että harrastushan tämä on ja laitoin kierreinsertit reikiin.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Noissa ramin alkuperäisissä dot umpioissa on vissiin se ref 20 ? Karjapuskurissa on lisäpitkät hella 320 ja heijastimet niissä on heikolla hapella. Niistä on se kiilto hävinnyt johkin, ei ne niin kirkkailta vaikuta että olis enemmän forcee polttimossa. Se ref 17,5 uusissa vastaavissa kai lain mukaan jos laittaa samanlaiset? Vai onko jotain parempaa ehdottaa?
     
  17. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    https://www.erikoistekniikka.fi/ajo...-predator-x2-ref30-2n-valon-setti/3010120685/
     
  18. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Yhteenlaskettu referenssi saa olla maksimissaan 100
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niin vaan taas vironpalautukset tuli ja meni. Tilalle tulee BD Dieselin 29.3 flexplate :cool: tiä sitte mikä lopulta on..
     
  20. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Osaako joku sanoa mistä löytyisi alkuperäisen etuvilkku/parkkipolttimonkannan liitintä? Siis se autossa kiinni oleva (naaras). Kolmenapainen ovaalinmuotoinen klipsit sivulla.
     

Kerro tästä muillekin!