Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    CK, en ymmärtänyt mitä tuolla hait? Ei siinä T&C:ssä ole ollut orkkiksena takasumuvaloa ja kun sen poisti, ei tarvinnut olla/toimia!
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Lähetetty sähköpostissa kalibrointiohje, odotetaan sitten palautetta, onnistuuko vai ei...
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sen tautta meinasin laittaakin sen maahantuotaessa rekisteröintikatsastusta varten laitetun sumarin tilalle peruutusvalon, että näkis ketä päin on taas peruuttanut. Jahka saan ne jarrut ensteks pelaan. Nyt täytyy jo painaa kahdella jalalla niin että perse nousee penkistä. Hyvä että tuli nuorempana kyykättyäkin salilla ettei vaan penkkiä ja hapaa tullu tehtyä......
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Hain sillä sitä että 1993 jälkeen on suomessa pitänyt autossa olla takasumari. Sitten viime vuonna tulleen ohjeen(28.8.2017) mukaan sen saa poistaa jenkki/kanada/japsi markkinoille tarkoitetuista autoista muutoskatsastuksella. Jos sulla ei muutoskatsastusta vaadittu niin kävi vaan hyvä tuuri.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei tarvii muutoskatsastaa takasumuvalon poistoa, kun ei sitä vaadita. Ajovalot pitää muutoskatsastaa, kun ne on pakolliset...
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Jos otteessa lukee että "hyväksytty trafin ohjeen xxx liitteen 6 tai 8 mukaan"(käytännössä kaikki jenkkituonnit jostain 2005-2007 tienoilta poislukien muuttoautot) niin sitten tarvii muutoskatsastaa. Se teksti edellyttää edelleen että ajoneuvossa on kaikki pakolliset e-valot. Jotta sen tekstin saa sieltä pois niin tarvii muutoskatsastaa. Ja se on fakta se.

    Se on eri asia jos katsuri kattoo läpi sormien kun sitä ei kiinnosta.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No en sitten osaa sanoa, kun kaksi katsastuskonttoria katsoo läpi sormien, niin muuta en tiedä, kuin että onpas ollut tuuria sitten :rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Ck tykkää tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, sainpa ihmeeltyä sitä alipainelinjastoa ja ei siellä mitään irti ollu ainakaan eikä äkkiä katottuna halki liitoskumeja. Kokeilin niinkin että otin sen ekan t-kappaleen irti ja tulppasin niin että alipainetta ei mennyt kuin tehostimelle. Kokeilin niin ja vähän se jarrutti paremmin mutta ei kyllä kovin isoa eroa ollu. Eka polkaisun jälkeen taas käytännössä yhtä kova kuten silloin kun alipaineletkut oli kaikki kiinni.

    Jos oletan että kalvo tehostimessa on sökö? Pitäs kai hakea vakuumipumppu missä mittari ja testata se niin selviää. Onkohan niitä muualla kuin sex-shopeissa? Netissä oli ohjeet testaukseen. Luin sieltä että pääsylinterin jarrunestevuoto tehostimen sisälle rikkoo sen kalvon. Ainut että jos kalvossa on reikä niin ei sen jarrutustehon pitäs parantua yhtään kun alipainetta tulee enemmän tulppauksen ansiosta. Niin että en lyö kaikkia rahoja vedonlyönnissä vielä tehostimen vian puolesta ennen testausta.

    PS. sen tulppauksen ku otti pois muutama minuutti sammuttamisen jälkeen niin kyllä siellä putkistossa oli alipainetta jäljellä koska suhina senkuin kuulu irroittaessa. Vuotava kalvo kai sen olis päästäny läpi?
     
    Muokattu: 24.1.2018
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tätä minä sitten taas hain sillä kysymykselläni. no ei se niiin ruma ole, antaa killua siellä puskurin alla... koskaan sitä en kyllä ole käyttänyt, muuta kuin katsastuksessa kokeiltu että toimii.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on käsikäyttöinen alipainepumppu (ei sex-shop -mallia). Testasin reilu kuukausi sitten yhden XJ-Cherokeen jarrutehostimen ja välillä piti alipaineen ja välillä ei, kalvo puhki, kalvon asento tiivistää itse itsensä. Eli voi se sulla olla se kalvo rikki, välillä toimii, välillä ei...
     
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mulla oli aikanaan vähän samanlaista jarruoiretta... Jos joutui useamman kerran polkemaan jarrua pelkällä tyhjäkäynnillä niin poljin meni kovaksi ja brake valo syttyi. Hetken kun odottelin niin jarrut toimi niinkuin pitääkin. Ajaessa ei ollut mitään ongelmia. Laitoin lisäsäiliön alipaineelle niin ongelma tyhjäkäynnillä poistui.
     
    Muokattu: 24.1.2018
  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mullakin ihan sama ongelma ja on kyl perseestä ku autoa ei meinaa millään saada pysähdettyä vaikka kuinka painaa jarrua, muutama läheltä piti tilannettakin ollu että meinannu osua toiseen autoon. Oon kans miettiny jos säiliö auttais, minkä kokonen oot laittanu?
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Äsken tulin hierojalta (urheilu, niska/hartiaseutu) ja jarrut pelas semi hyvin. Muutaman kerran ihan kunnolla antaa jarruttaa ennenkuin muuttui taas käyttäjän karppaj kuvaamaksi. Jännää kun muutama viikko sitten sai jarrutella huru mykket eikä mitään ongelmaa sitten ne taas välillä on ollu eka polkasulla kivikovat ja nyt taas semi hyvät. Mitähän vittua sanoi vissiin Sanni. Jos se tehostin on mäsä niin mistähän sen saisi? Testaan kyl sen vanhan pumpulla eka. Rockautosta sais 50-70 taalaa plus coremaksu muutaman kymmenen taalaa plus shipping. Mutta kun se rahti vanhalle täältäpäin sinne saattaa olla jonniin verran.....

    Lisään sen verran että eihän sitä tarvi vanhaa lähettää kun se coremaksu jää vaan sisään. Saako muualta mistää onko joku ostanu? Ebay taitaa olla kalliimpi......
     
    Muokattu: 24.1.2018
  14. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    Niin mun auto on tuotu 2010, eikä tuommoista tekstiä ole rek otteessa, eli voinko siis vaihtaa DOTti valot ilman muutoskatsastusta??
     
  15. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    Sen verran vielä täydennystä tuohon edelliseen, että onko joku käynyt muutoskatsastamassa DOTti valot tuon lain voimaantulon jälkeen, mitä sinne rekisteriotteeseen kirjoitetaan?
     
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kyl se mullakin menee kivikovaksi muutaman polkasun jälkeen :D siis autossa :D mutta ei ihan heti, ja senkin jälkeen se palautuu kyllä normaaliksi :D tarkoitan tässä dötsin jarrupolinta. Sanoisin että tehostaja vaihtoon, niin paljoa ei kuitenkaan kustanna etteikö siihen kannata se vaihtaa, oon miettiny samaa omaankin joskin vakiota isommat pyörät ei ainakaan helpota jarrutusasiaa.

    Ootko viä alipaineita mitannu, näkis sen pumpun kunnon.
     
  17. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tuli väännettyä ja kiillotettua kesällä alotettu rauta valmiiks. Vielä vähän työvaloa kiinni joskus kun jaksaa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Hoovee ja tsipi tykkäävät tästä.
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sen mittasin viikonloppuna jo ja siinnä 0,95baria oli. Nii että ei kai se enämpää tartte ollakkaan. Tilasin just käsinpumpattavan vakuumipumpun kotijo postlaatikkoon ku oli -50% motonetin hinnasta. Jää vielä 72km ajamatta ku ei tartte mennä kaapuntiin asti sen takia. Jos se kalvo vuotaa ni sitten ostetaan jarrutehostin. Samalla se pääsylinteri tsekata jos on vuotanu sinne sisään.
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sori joo, unohdin vallan että mittasit jo :oops:
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead


    Komia on kaari. Itellä on karjarauta ruostunut edessä ku on jotain vissiin niklattua putkea. Ku olis ollu se mustaa ni olis puhaltanu ja maalannu sen. Uuden vääntämiseen ei o vehkeitä eli vanhasta korjaamalla tai mutkista hitsaamalla uusi kai. Valmiit maksaa liikaa.....
     

Kerro tästä muillekin!