Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Siellä rummun takana on soikio reikä, missä on todennäkösesti kumitutti päällä. Sieltä vaan jollai koittaa kääntää sitä "räikän lukkoa" auki ja samalla pyörittää tähtipyörää aukipäin.
     
  2. tappokinnas

    tappokinnas 3rd gear

    Okei kiitos tiedosta. Mulla ei oo tollasesta mitään hajua niin siks ollut vähän vaikeaa irrotella. :D
     
  3. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Se on aika perinteinen jarrujärjestelmä takana toi Ramin, löytyy monesta henkilöautostakin. Niinkun ehkä tiesitkin, sen järjestelmän "pitäis" säätää kengät pikkuhiljaa lähemmäksi rumpua. Onko kellään se toiminut loppuun asti niin? Vanhan liiton autojen omistajat on monesti sanoneet että ovat saaneet hekin säätää sitä systeemiä vähän väliä vaikka sen pitäis toimia itse, ei oo insinöörin aivoitus kovin nerokas. Noh, kai se uutena toimi..
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Koska eivät ole osanneet sitä käyttää oikein. Se toimii ja säätää vain peruutettaessa ja samalla laittaa käsijarrun päälle. Tarpeeks monta kertaa käsijarru päällee, niin johan on kengät kehitty pintaan...
     
  5. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Jotain tollaista oon kuullut joo. Kovin moni ei vaan luonnostaan vetele käsijarrua peruutellessa.. sitäpaitti toimiiko se edes rämpylöissä? Missään?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toimii se, kokeile...
     
  7. Vemani

    Vemani 1st gear

    Paljoko mahtaa tuollanen cr koneen siirtopumppu kehittää painetta linjaan ja riittäneekö tuotto jos laittaa lisäsuodattimen runkopalkkiin. Ja olikos se menopuolen linja 3/8, 1/2 vai peräti milli mitoilla. Jostain löysin gen2 mittoja mutta päteekö samat kolmoseen. Pumppu tankissa. Enkä pane koiraa:poff:
     
  8. hzemax

    hzemax Gearhead

    Tiedä sitte noista commonraileista, mut vissiin 1 bar riittää noille paskoille vp44 pumpuille, joilla oon ajanu jo 500 000 ml. Pari deeathpedalssia takana, mut silti vp44 vaan porskuttaa vaik ne on siis niin paskoja. Näil vaan pitää ajaa paljon. Paskalla autolla ei pääse näin pitkälle.
     
    Saetkae ja Neula tykkäävät tästä.
  9. freeride

    freeride Gearhead

    Ei siinä pumpussa varsinaisesti oo vikaa..suurin syy hajoomisille on uusavuttomat vatipäät jokka ei tiä et se pumppu ei kestä kovin pitkään olla ilman toimivaa siirtopumppua..pa-painemittari ehdoton vp44 pumpullisille pulkille.
     
    sisu tykkää tästä.
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nytkun ei äkkiseltää muista ja iha mielenkiinnosta, josko jossai välis sais aikaseks, kukas se vehkeitä dynottaa ja säätää? ja missäköhän hintaluokassa moinen dyno päivä ois? toki varmaan riippuu mitä joutuu säätää jne...
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    http://www.dieselfuelfilterkits.com/03_12_cummins_fuel_filter_kit.html

    Mulla on tollanen single filter kit, pumppu tankissa hyvin toimii.
    Ei mikään ilmainen kitti mutta kaikki sopii paikalle todella hyvin ja jopa putkileikkuri tuli mukana paketissa.
     
  12. Vemani

    Vemani 1st gear

    Ihan ajattelin ikh valikoimasta tällästä suodatinjalkaa

    https://www.ikh.fi/fi/polttoainesuodattimen-jalka-1-2--unf-dfp562263

    Kaksi peräkkäin ja ensimmäiseen suodatin vedenerotin

    https://www.ikh.fi/fi/polttoainesuodatin-vedenerotin-dfp551039

    Ja toiseen suodatin

    https://www.ikh.fi/fi/polttoainesuodatin-dfp550588

    Molemmat suodattaa 50% 3micron ja alkuperäisessä tötterössä baldwini.

    90e alennusten kera ja nippelit sekä letkut pari parikymppiä. Ei mielestäni pahan hintainen. Letkut ajattelin ihan karoilla ja klemmareilla. Tämä kuitenkaan mikään raketti ole eikä paine ilmeisesti paljon yli 4bar ole.

    Uskoisin että ei pitäisi enää roskia suuttimille kulkea. Lisäksi helpot vaihtaa kun molemmissa roput alla ja löytyy ikh hyllystä suoraan käteen.

    Mielipiteitä kiitos:poff:
     
    Saetkae ja Cumminski tykkäävät tästä.
  13. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ihan asiallisen oloinen systeemi tuosta muodostuisi.
    Lisätään kysymys, mikä korkeapainepumppu nuissa alkupään CR koneissa on?
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Bosch CP3
     
  15. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ei varsinaista vikaa, mutta valmiste-erhe ehkäpä. Jossainvaiheessa tuli ympäristösyistä käyttöön juotostinaa jossa ei ollu (lyyjyä?) jotain ainetta ja se ei kestänyt pumpun lämpösyklejä. vm 2000 kohdalla muistaakseni puolessavälissä tuotantokautta saivat vaihdettu tinan parempaan. Taisi olla samanlaisia ongelmia Letukassa mutta siinä pystyi siirtämään pumpun aivot pois pumpusta, vaikka tulipeltiin tai muuhun kylmempään paikkaan. Ramissahan se ei onnistu vaan pitää jäähdyttää polttoaineella. Siirtopumpun pitää olla kunnossa, joo.
    Jos ostaa uuden VP:n kannattaa varmistua siitä, että siinä on uusi lastu eli tehty jälkeen 2001.
    Edit: Taisi olla vielä niin, että Bosch tarjosi uuden lastun pumppuun niin myöhään kun 2012.
     
    Muokattu: 28.1.2018
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Löyhästi asiaan liittyen....
    Tinaa on minulla lihalaatikollinen semmoisia pieniä kieppejä muovipakkauksiin käärittynä (myyntipakkauksia) jotka aikoinaan löytyi jätelavalta. Luulen että sen verran vanhoja on että kun harvoin tinailee niin lyijyllistä hyvää tinaa on loppuiäksi minulle. Varsinkin jos ei o pitkäikäinen miäs......
     
    Saetkae tykkää tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eikä hirveesti täyttäessä pulputellu öljyä yli täyttöputken?

    Vaimon sokota tiputtelee jostain öljyä joka haisee vain kun on pysäytetty, ajaessa ei haise. Reilu vuosi sitten vaihtelin muutaman tiivisteen joten vuotoja ei pitäisi olla eikä löytyny ole mistä vielä vuotaa mutta haisee vaan....
     
  18. voima76

    voima76 1st gear

    Ei valitettavasti auttanut tuo. Pitänee tilata jenkeistä uudet läpät jos niissä sittenkin oli vikaa. Itse kun en korjausta ehtinyt katsomaan...
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No kettu! Saako siitä vikakoodeja ulos, Jeepin lämmityslaitteesta saa jo -99 lähtien, kunhan on sellainen testeri, joka osaa. Se auttais vianmääritystä, ettei turhaan vaihda läppiä, jos vika ei oo niissä...
     
  20. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Mitä mieltä tästä?
    http://www.suncoastdiesel.com/Category-3-SunCoast-47RE-Rebuild-Kit-_p_642.html


    Tässä nyt koittanu arpoa, turbiinia suomesta, turbiinia maailmalta, osia mistä päin maailmaa. Goerendin,bd osia katsellut kanssa tuolta lätäkön toiselta puolelta.

    Osa tuntuu kehuvan näitä jn tradingin turbiineita, osa haukkuu.

    Laatikko yhä luistelee suht vakiona tuolla alla, tarkoitus nyt tässä kevään korvilla rakennella uusiksi.
     
    Muokattu: 30.1.2018

Kerro tästä muillekin!