Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sillä varmaan havaitsee sen sekoamisen ennenkuin on myöhäistä.... Siis laatikko leipoo ja tulee kalliiksi..
     
  2. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    2500 4x4 hevi duuti.
     
  3. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nii, tajusin kulla sen liuskan idean. Käsi vaan pystyyn kuka kattoo päivittäin lootaöljyn tai edes viikottain jos ei tiputa ja loota toimii muuten kunnolla? Vähän niinkuin moottoriöljykin, kun ei tiputa tai muuten syö niin harvakseltaan tulee katottua ainakin minulla. Sohloksihan se menee konekin jos vettä pyörii voiteluaineessa. Pitääkö se siis lootaöljykin ruveta katsomaan niilä 50 taalan liuskoilla siis päivittäin ettei vaan kävis mitään? Vähän se on niinkuin vakuutuksetkin joita myydään ihmisille jotka pelkäävät vähän kaikkea ja sitten ne vakuutusyhtiöt rakentaa merenrantaan lasipalatseja.

    Off topic liittyen vakuutusyhtiöihin.

    Peräkärrissäkin pitää olla vakuutus mutta sanokaa kenellä on joskus siitä kärrin vakuutuksesta jotain korvattu?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Kaikki 3genit on CR moottorilla. Ei sitä kannata pelätä, yksinkertainen ja toimiva moottori. 5.9 moottoreissa ei oo edes erillisiä egr venttiileitä jotka menis jumiin
     
  6. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Minä laitoin mielenrauhaksi omaani pelkän erillisen deralen flektillisen kennon vaihteistolle. Riittää vähän liiankin hyvin, vaikka on vaan lavan alla.. Tosin teidän muiden kotteroiden painoilla en tiedä kuinka riittäisi. Omassani ei kyllä tarvis olla edes flektiä...
     
  7. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Onkohan 3genuista ylöspäin laitettu Rameihin samanlaista jäähdyttimen sisäistä lootan öljykiertoa? Vojakkerissa se toimii tosin hyvin, mittarissa vajaa 300tkm eikä ainakaan vielä oo vuotanut nesteet sekaisin. No kai siihenkin täytyy varautua että niinkin voisi näillä kilometreillä käydä. Mutta kylmillä säillä loota lämpenee nopeasti ja toimii nätisti. Onhan ne tietty pienempiä kuin dötsin lootat mutta..
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Sellainen vesi/öljy lämmönvaihdin löytyy 3genistä ja lisäksi erillinen jäähdytin keulalta. En oo kuullu että olis ongelmia ollu.
     
  9. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Eli periaatteessa sama kuin 2nd gen?
     
  10. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ja periaatteessa samanlainen kuin 1stgen
     
  11. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Eipä oo disaini sitten muuttunut :p
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Ei varmaan oo juurikaan muuttunut. Letkut on saattaneet isontua 1genistä ja liittimet on kierteellä laatikon päässä, kakkos genissä tais olla pikaliittimet.
     
  13. Ck

    Ck Gearhead

  14. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Semmonen o-rengas-liitos niissä kakkosen vakioissa on, ja joku sokka pitää paikallaan. Aika heppoisen oloinen se on mutta en muista että ois ikinä mikään niistä auennut tai alkanut vuotamaan.

    Tossa tuo 2genin lämmönvaihdin:
    https://goo.gl/images/CX5Eaq

    Muuten CK, veditkö sen reaction platen uran siihen sorvilla vai koneistitko? Sorvi mulla on mutta mietin että pureeko sorvin terä siihen rautaan?
     
    Muokattu: 28.3.2018
  15. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Tulikohan Dodgeen joku vika kun käynnistäessä kierrokset pomppaa hetkeksi vajaaseen 1500rpm ja jää high idle päälle saman tien. Aiemmin kävi hetken norm. tyhjäkäyntiä ja sit vasta high idle. Ja startti aina ilman kaasupoljinta. Toinen seikka minkä huomasin kun tyhjäkäynniltä alkaa high idle, niin nostaa vähän vaivalloisesti kierroksia ja röpöttää. Suutinvammaa vai luulotautia? Autohan on -07 5.9 CR. Ajossa kampe kuitenkin tuntuu pelaavan ihan mainiosti.
     
  16. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Samaa mietin aamulla kun lähti suoraan High Idlelle. RAM ei ollut lämmityksessä ja yöllä kuitenkin pakkasta yli 10 astetta. Jos on ollut lämmityksessä niin lähtee normikierroksilla ja hetken päästä High Idlelle. Eli veikkaus olisi että riippuu koneen lämpötilasta. Onko jollakin tietoa asiasta? Mulla -05 malli.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Vedin sorvilla, vähän kerrallaan niin pysyy suorassa ja jos on kolmileukapakka niin lopuks oon pyöräyttäny platee ja vähän hitulastua vielä pois, näkee jos on leukojen välistä painunu
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Lähtee heti high idlelle jos on tarpeeksi kylmä eikä oo ollu lämmityksessä. Normaalia.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Jotkut käy kolmella pytyllä kun on korkeet kierrokset. Sekin on normaalia. Mutta jos röpöttää ja humputtaa korkeella tyhjäkäynnillä niin johtunee suuttimista. Ei riko mitään.

    Mulla hävis humpitukset ja röpötykset suutinrempan jälkeen. Käynnistysvian vuoksi tein rempan, en röpötyksen
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Pyhäpäivän ratoksi ruuvasin sitä pumpun tähtipyörää. Kansi olikin vedetty oikein huolella kiinni. Piti 8mm kuusiokolohylsy hakea että sai pitkällä vääntimellä irti. Onkohan syyllinen Jim Jessup? Selvisi meinaan että kyseinen jantteri on ameriikois ruuvannut pumppuani. No eipä ole enää hänen säädöissään kun meni rissan kierrokset sekaisin kun tussimerkki liukesi ja laskut män sekaisin. No minulla ei ole yhtä paljon nimeä pumpun ruuvaajana mutta eläköön kansojen välinen yhteistyö! Vedin sitte niin tiukalle vieterin ku meni mutta ei se tainnu usva siitä vähetä vaan pelkästään kaasuun vastaaminen heikkeni jottei se Jim taida niin paska ruuvaaja ollakkaan. Pitäskö häntä savut kuitenkin ottaa jollain mittarilla jos se vaikka mänis läpi.

    Sitte laitoin sen suojadiodin starttiin paikoilleen ja tässä ohjeet jos ketä kiinnostaa. Oli se ainakin halvempi kuin LarryB myymä.

    Pulttidiodi esmes Partcolta 70hfr120 johon katodi päähän (latta) isompi 5mm reikä varovasti. Jää reunat ohuiksi mutta toimii. Sitten kutistesukkaa 19mm paksuista pätkä päälle. Alkuperäinen reikäliitin pois herätejohdosta ja keltainen abiko 6,4 mm josta eriste pois ja tinaamalla kiinni johon kutiste päälle. Kannattaa putsata suolahapolla johdon pää kun minulla oli hapettunut ainakin. Startin pulttiin yksi mutteri (5mm) ja pari rikkaa korokkeeksi ettei tule liian lähelle runkoa. Diodi seuraavaksi ja rikka ja mutteri. Johto uuden liitimen kera diodin pulttiosaan ja ei tiukalle ettei hajoa diodi. Seuraavaksi - kaapelit takas kun ne irroitit tietysti alussa. Sahaa käyntiin ja nauti. Diodi reilun kympin rahteineen (maaseudulle kaikki kaupat on kaukana), 1 abiko ja pätkä 19mm kutistetta. Muut tarpeet oli verstaalla muutenkin.
     
    Saetkae ja Cumminski tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!