Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No ni, eilispänä käytin sitte puoltutulla verstaan pitäjällä ramia päästöjen mittuutuksessa. Se sano ettei ymmärrä mittään tiisseleistä eikä rivipumpuista eikä varsin haluais olla ameriikan ihmeitten kans olla missään tekemisissä. Minä sanoin ettei tarvi ymmärtääkään ku mittaa vaan ku minä oon jo ruuvannu. Niihä siinä kävi sitte että kävin sitte leimankin hakemassa yksin tein samoilla lämpösillä. Mittauskin oli -50% syynipaikan hintaan verrattuna. Täytyy huomenna säädellä taas entiselleen.
    Edellisenä päivänänä siittä loppu jo ajoaika että hermot vissiin petti ku pistin kerta toimeksi. Vitun kallista on näköjään muuten kuorkin leimaaminen ku hätäpäissään ohikulkumatkalla silloin näytin eka kerran ni oli ne päästötkin otettu siellä tuomiopaikalla 128 euroa yhteensä. Johan niillä pitää kohta olla rahoitusmahdollisuus meille persaukisille että saa pätkälle. On se kiva kun vapauttivat senkin toiminnan, vapautu hinnatkin samalla kerralla kohilleen ja rahat valuu ulkomaan eläville.

    Senkin ihmeen näin reissuillani ku tiisseli oli 1,18 litra ja tupaöljy 1,22 per litra. Kuka se sano että säästää jos ajjaa löpöllä?
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitäs ne sitten päästömittauksesta ottaa? Mulla maksaa dieselin päästölappu (hyväksytty) 30.00. Jos ei tuu hyväksyttyä, ei maksa edelleenkään mitään mittaus...

    Täytyy varmaan alkaa ottamaan mittauksestakin joka ei tuota hyväksyttyä lappua jotain, kun ei oo paljoa tarvinnu mittailla muuten kuin ne pari vakio asiakasta ja huollon yhteydessä muut... Ilmeisesti hinta on liian halpa :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sit sun varmaan täytyy :D
     
  4. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Siellä missä minä aina otan päästömittaukset niin maksaa 20ege ja dieselin saa aina läpi ku voi kierrosluvujen kans vähän leikkiä.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Syynipaikassa oli 43 euroa eli ihanan halpaa. Uusi hyväksytty lappu oli 20 euroa. Siellä täytyy käyttää kalustoa jatkossakin. Nuori asentaja ei edes leikkinyt kun kaasutteli nuoruuden innolla. 2920 oli kyllä vaan lapun kierrokset että oikein tykkäsin. Menin hallin taakse oottelemaan kun en kärsinyt kuunnella jos se huudattaa oikein huolella niinku katastusteknikko. Sille kyllä sanoin että saattaa tulla kalliiksi teille jos kone poikii. Että olikohan tietoa cumminsin osien hinnoista. Ne vaihtokoneet ei kyllä kauhian kalliita ollu tai sitte katoin hintoja väärin ku jälestä päin niitä kattelin.

    Bensa-autoihin aiemmin olen yleensä maksanut kympin tai joskus on ollu ilmainenkin jota pidän kyllä ihan kohtuuhintana. Jos siittä tinkii ni on saamapuolella.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  6. smgt

    smgt 3rd gear

    Iisalmessa on 4000kilon kokonaismassaan asti katsastus saman hintanen. 39€ päästö lappuja saa tiiseliin 20€ kun käy korjaamoilla kyselemässä.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onko valtakunnallisia ketjuja suomessa joissa saa pelkät päästöt mitattua? Seinäjoella oli aikanaan Teku jossa sen sai pientä korvausta vastaan, se vaihtoi paikkaa etten tiedä saako enää. Ei varmaan katsureilta saa eikä kai kannatakkaan ottaa sitä päästömittausta pelkästään? Jos niinkun haluaa testata autoa ennen katsastusta. Virallinen lappu tietty vaatii varmaan rekisteröidyt koneet, vai?
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No täällä kouvostoliitossa syyni oli kuitenkin tässä kyseisessä sen 128 euroa koko hela hoito. Pelkkä katastus 82,27 + muut päälle tulevat maksut. Ainut hyvä oli kyllä ettei pistäny päästöjen takia ajokieltoon vaan laitto lappuun pienemmän luvun. Oli aikaa sitte säädellä vähä pienemmälle. Kuuntelin siellä ollessani ku joku toi h-auton valojen takia jälkitarkastukseen. 28 euroa maksaa! Minustako täällä päin on ollu sen hintasia koko syynin hinta tarjouksessa.

    Ylipäätään mikä siinä k-autossa tekee sille sen ”raskaan kaluston lisän”? Mitäs jos seisovapöytä olis erihintanen eri ihmisille ja lihavampi olis kalliimpi. Saattas kuitenkin olla niin että se laihempi vetäs nälkiintyneenä huolella enemmän.

    Ne kun ei näy netissä ne k-auton katastushinnat ku kaikki paikat täällä meilläpäin ei tee niitä. Vaikea kattoa missä olis järkevämpi hinta. Ni että pitää vissiin tulla Iisalmeen sitte ens kerralla.

    Trafin sivuilla on lista ketkä saa tehdä mittauksia. Tuttu luki sieltä paikallisia joista valitsin. Oli joku pikalinkki sillä taltioitu. Turha on etsiä itse kun on vaikeampi kuin lottovoitto saada. Käyn siinä naapurissa tänään ni kysäsen voisko linkin laittaa minulle. Itse se on mission impossible.

    Paikallinen amis mittasi vuosikausia minulle bensat mutta ei käy dieselit niille. Muilla paikkakunnilla suosittelen kysymään. Bensa oli minulle sen kympin ja välillä ilmainen niinku aiemmin totesin.
     
    Muokattu: 6.4.2018
  9. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Kai se ka:n kalliimmat hinnat johtuu siitä, että akseli-nostimet yms täytyy olla vahvemmat, ja aikaa katsastuksessa kuluu enemmän kuin nuissa haittiksissa, omaa ram:ia katsatettaessa jäiki etupyörät maahan, jäi olka-akselit sitte kattomatta :).

    Vielä isommissa tulee sitte jarru sovitukset, enempi akseleita, päälirakenteet, valosäädökset, ja niitä kun rakennellaan vielä enemmän kuin näitä..

    Huvittavinta oli joskus, kun maxi Ducatoo katsastin (k-a) oli täsmälleen samanlaisella, paitsi h-a 30 € hinnan eroa... En tiedä vieläkö ens talvena ramin ottavat katsastukseen, oli kyllä muuten asiallinen palvelu.
     
  10. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Yritin rockautosta tilata manuaali laatikon omaan autooni, mut koska joutuu antamaan valmistenumeron jonka mukaan auto on automaattilaatikkolla. Eivät suostu lähettämään sitä tänne. Vaikka yritin sähköpostilla vakuutella et on oikee osa mitä tilaan. Oiskohan täältä antoo apuja? Joko manuaali ramin valmiste numeroo tai sit vinkkiä mistä sais laatikon tilattua, vaikka suomesta?
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyä se enempi tuntuu että on kiva olla joku peruste millä saa pyytää enemmän rahaa kevyt k-a:n katastuksesta kun ei eroa käytännössä mitenkään sen pakettiauton syynistä.

    Räbinä, ei kai se lähettämättä jättäminen johdu siitä että että lootassa on coremaksu? Tajuuko ne että haluat maksaa sen coremaksun ja lähettää entisen sinne? Toisaalta kannattaako tilata muutako rebuild kit ja etit Suomesta aihion. Oman ikäiseen menis näin:

    https://www.rockauto.com/en/catalog...ged,1095869,transmission-manual,assembly,8672
     
  12. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    katsastajalla tarvii olla raskaankaluston pätevyys ja sitä pitää ylläpitää että saa leimata. luonnollisesti sillä myös maksetaan konttorin kalliimpia kuluja kun tarvitaan enemmän erikoisjuttuja mitä kevyemmän konttorilla vaikka teoriassahan henkilöauto katsurikin kyllä tommosen leimaisi.
     
  13. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Tuota kyllä siinä oli se core maksukin maksettu. Kun olen vaihtamassa automaatin manuaaliin niin ei ole mitä lähettää tilalle. Ne sanoo vaan että eivät uskon sen olevan käypänen osa ja että olen tilannut väärin. Ja sit vielä pelkäävät sen takaisin palautusta.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, nyt ymmärrän. Ameriikan kuluttajansuoja ja tuotevastuu on vertaansa vailla. Kai muuta vaihtoehtoa ole ku annat jonkun manuaalivaihteisen valmistenumeron ni ymmärtävät lähettää sen.

    Edellisessä viestissäni oli kirjoitusvirhe kun eihän voi lähettää jotain takas mitä ei edes ole. Sori, oikoluku unohtui.
     
  15. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Sitä tässä vähän kyselinkin jos jollain ois haluja auttaa. Ennenku trumppi laittaa rajat kiinni. :D
     
  16. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Olen kuullut, että tähän on kaiketi tulossa muutoksia vuodenvaihteessa. Ei tietenkään pätevyysvaatimuksiin, mutta maksuihin tms. Eli pienemmät asemat pystyvät jatkossa halutessaan katsastamaan myös kevyt k-a:t. Kilpailun lisääntyminen saattais laskea hintoja. Noin 120e on ollut tässä pk-seudulla katsastus mittauksineen.
     
  17. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    vm. 1996
    RAM 3500 PICK UP-MF33C-4X4/397
    5v manuaali
    Valmistenumero: 3B7MF33C2TM181711
     
  18. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Suur kiitos Ahto_paineelle. Tilasin tuolla numerolla ja kuulostellaan joko nyt onnistuisi.
     
  19. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

  20. Räbinä

    Räbinä 1st gear

Kerro tästä muillekin!