Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    Oikein. Mulla on ilmeisesti sintteri jäykällä asetelmalla ja joku upgrade kitti jossa mutterin lukitus ja kierteet viisaammin. Kytkin kyllä menettelee, kun tottuu. Vähän on alkuun jäykän tuntunen esim. Ducaton jäljiltä... se on hyvä puoli että ei tule oltua valoissa kytkin pohjassa :D En oo saanu kyllä luistamaan mikään kärri perässä, tosin ei varmaan ole kun joku max 300hp/ mitä lie vääntöjä.
    Itselle oli manuaali ainut vaihtoehto, ei riitä rahat automaattien kanssa :rolleyes:
    Ram miehet herää aikaisin näköjään, täällä menossa katsastushuolto :p
     
    Rannis tykkää tästä.
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    olisi erittäin tervetullut uudistus.

    siinä uskossa kyllä olen, että ainakin nyt katsastusmiehellä pitää olla kuorma-autokortti jotta voi katsastaa kuorma-auton? Eivät saa siis koeajaa jos ei ole korttia.
     
  3. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Mulla ei riitä hermot. :rolleyes: no ei kyllä rahatkaan. Niin se on heti aamusta saatava kädet mustiks, tulis vaan nyt kaveri vielä niin pääsis nostelee.[​IMG]
     
    Rannis ja Saetkae tykkäävät tästä.
  4. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Onks tulossa joku isompi remontti ku pitää koneen nostaa pois?
     
  5. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jaha, täällähä on tapahtunu.

    Oot varmaa tietoinen tuosta 5v manuaali muutoksesta että kartaanit ei passaa suoraan automaatista jne..?

    Veikkaisin että 5. vaihteen mutteri on korjattu nuihin "uusiin" laatikoihin.

    Mulla on joku LUK kytkin (perimätieto kerto että joku race kytkin), ihan se massalevyllä on ja pitelee ongelmitta 350hv/1300nm.
     
  6. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Koneen käytän auki nyt yksintein kun meni laatikko. Koneessa ei muuta oiretta kun vp44 ja paljon öljy vuotoja ulospäin.

    Kyllä tää mulle jo aika iso remontti on. Tehtävää/vaihdettavaa
    Automaatti manuaaliks
    Jakolaatikon laakerointi ja tiivisteet
    Ohjaussimpukan öljyvuoto
    Etuakselin öljyvuoto
    Konehuoneen siivoominen kaiken maailman virityksistä
    Vp44 muuttaminen P7100seen
    Xenontuning ajovalot pois
    Ilmastoinnin kompura

    Saatto mennä vähän aikaa ennenkun taas ajellaan, mut jos se sit olis mieleinen auto. :D

    Kardaanien mitat ja muut ongelmat varmaan ratkiaa projektin edetessä. Kiitos vinkistä ja muitakin saa kaikki laittaa niin pistän ylös.;)

    Pyörien koteloihin täytyy laittaa jotain kumia roiskesuojaks, aivan tajuton määrä hiekkaa lohkon kylessä öljyn kanssa:(
     
    Cumminski tykkää tästä.
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^Onko kuinka isoilla palloilla? Tarkista ettei kynnyskoteloihin mene tavaraa jos olis vaikka rälläköity päät auki että pyörät mahtuu pyörimään. Mulla tajuton määrä suolapaskaa koteloissa kun oli päät jätetty auki, onneks tajusin asian myöhemmin ja painepesurilla vedin ne auki ja äkkiä kuivamaan. Onneksi ei läpi asti ehtinyt menemään, bilteman halpis-tietokonekameralla kattelin kotelot läpi.

    Kyllä siitä hyvä tulee (tekemällä) :D
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Joo, se on tuo 5v on ylämuistista heitettynä 5-6" lyhempi mitä automaatti niin kartaanit ei käy suoraan ja taisi siinä kannatin palkissakin olla joku ero, vai käännettiinkö se toisinpäin...
    Olikohan seki että manuaali askin perässä on aina hd jakis ja ld jakis ei passaa kun boorit erit... empä muista varmaksi, kannattaa selvittää.

    Villeri osaa kertoa sen polkimien muutoksen.

    Mulla on siis tommonen 96 2500 hd manuaali ihan tehastekonen, jos haluat vaikka kuvia tms niin saatan ottaa aina kun kerkeän.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Siihen jakikseen saa vaihdettua eri input-akselin. En minäkään muista mikä oli mihinkin mutta pooriluku oli ainakin kahdessa eri, olikohan juurikin automaatti-manuaali. Ja 48 lootan kanssa eikös DHD-jakoaski..? Moni vaihtaa 47-lootan perään sen DHD-askin ku on leveemmällä ketjulla, laakeritkin leveempiä, planeetassa rattaitakin enemmän (jos taas ei muisti petä)

    Cobra Transmissionilta oon nuita jakolootan osia tilaillut, niillä on niitä retrofit-sisäänmenoakseleita jos haluaa vaikka järeempää tjtn.
     
  10. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Tää on kyllä kaikin puolin positiivinen topikki, alkaa tietoo ja apuja tulla:)

    Jakin on 241 DHD eli saattas passata suoraankin sit.
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mikäs loota sulla siinä on, tai siis oli? 47?Onko tää 2500 vai 3500, tosin puolitonnisiakin on myity 48-lootilla. Täys tonnareissa se on vakiolaatikko.
     
  12. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Asiallinen projekti ! Minkä verran oot suunnitellut tohon laatikko swappiin rahaa käyttää?
     
  13. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    2500 vm99. Mistä tunnistan kumpi se automaatti on/oli??

    Laatikkon vaihtoa varten on nyt osiin menny vajaa 4tonnia. Jos viiteen jäis...
     
  14. villeri

    villeri 2nd gear

    Automaatissa lähtevän akselin boorit on 23 ja manuaalissa 29. Vaikka olis DHD jakis niin siinä silti 23boorinen akseli. Manuaalivaihteiston ois voinu tietysti helposti ostaa esim Benzboyn tai jonku muun välittäjän kautta, itse laitoin ebaysta sopivan vaihteiston linkin Benzboylle ja he hoitivat laatikon Suomeen. Ei tarvinnu kikkailla vin-koodien kanssa.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”The 48re is a six speed and the 47re is only a four”

    Ei tuokaan paskempi tapa ole todeta.
     
  16. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    47re siis.
     
  17. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    Olisko kiinnostusta jos myytävä tuo Raimo talorempan tieltä?
    Myydään sit leimattuna, kun otan liikenteeseen talviseisiöstä


    Dodge Ram 3500 4x4, rekisteröity 6 hengelle, kevytkuorma-auto.

    Vm.1996

    Kantavuutta lavalla 2000kg
    Kärriä saa kiskoa jarrullista 3500kg
    5 vaihteinen manuaali, ei automaatin ongelmia
    5,9l diesel cumminsin suoralla kutosella 330hp/1000Nm
    Korotettu tehtaalla 2"
    Kaikki iskarit vaihdettu 11/2015
    Kaikki alustan puslat ja nivelet vaihdettu uusiin 11/2015
    Energy suspensionin täydellinen puslasarja eteen 7/17
    Vaihdettu tupla ohjausiskarit, ei ravistele ohjausta
    Täydellinen vaihdelaatikon remontti 11/2015,laitettu kaikki sisuskalut uutta ja vahvistettu samalla.
    Jämympi kytkin laitettu laatikko remontin yhteydessä, joka ei muuten luista...
    Lämppärinkenno vaihdettu alumiiniseen 11/2015
    Kaikki Jarrut uusittu 11/15
    Ajovalot vaihdettu uusiin 12/2016,
    Takavalot vaihdettu uusiin 12/2016
    Sammutus solenoidi vaihdettu12/2016,
    Ilmastoinnin kompura laitettu 11/2015, täyttö huollettu viimeksi kesällä 2016
    Renkaat otteessa, takana 4x285/75 kumit, näissä pintaa reilusti. Leikattu lisäkuviota, pärjää talvella.
    Eturenkaat uudet 6/17
    #10 fuel plate 330hp/1000nm?
    4,5" putkisto rst 8/17
    Luke's link panhardissa 8/17
    Steering box support and bearing ohjaus simpukalle 8/17
    Etupää muutettu "single"pyörälle, dual pyörien osat (vanteet+renkaat) mukaan jos haluaa vaihtaa duali keulaksi.
    Kaikki öljyt vaihdettu 07/17
    5kw eberi kaukosäätimellä

    Paljon on autoa laitettu viime vuosina, tossa nyt tuoreimmat mitä on tehty, ikäisekseen tekniikaltaan todella hyvässä kunnossa.
    Maalipinta alkuperäinen ja alkaa oleen vähän elämää nähnyt ja patinoitunut, kyljet suorat, ruostettakaan ei ole, muutamia kiveniskuja lukuunottamatta.
    mutta mätää ei ole.
    Kopin pohja tarkastettu 9/17 ja vesivuodot tukittu+ pohja maalattu ja äänieristetty. Matto+penkit pesty 20.v liat pois :)

    Tämähän oli valmiiks manuaali, 6hlö ja P7100 vin koodin mukaan 230hp?:D
    Kuvassa vanhat etukummit.


    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.7.2018
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  19. villeri

    villeri 2nd gear

    niin.. mä ajoin viikko sitte 48RE laatikollisella 3gen rammilla eikä sieltä löytyny ku 4 vaihdetta. 48RE loota tuli vasta 3kopassa
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kyllähän tuohon hintaan olis varmaan melkosen huolettoman tomaatinki saanu. :)
     

Kerro tästä muillekin!