Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kukin tyylillään kato ;) manuaalissa on kyllä ihan oma saundinsa, oikein kun matalalta vetää nii suupielet nousee ylös :D
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kyllä mä ihan hyvin ymmärrän manuaalin kaipuun, koska kyllähän automaatilla alakierrokset menee turbiinin takia hukkaan... Lukko päällä siitä pääsee kyllä nauttimaan
     
  3. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    23 booria löytyy jakolaatikon akselilta. Pit lähtee heti aamusta purkaa ja tarkistaa.
    [​IMG]

    Kyllä täytyy myöntää että olis saanu tosi hyvän automaatin. Mutta olis jääny pois tämä itse tekemisen ja puuhastelun ilo. :D
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tein aloittelijan virheen ja uskoin sekä myös lainasin ameriikan joen cumminsforum sivulta sen datan vaihteiden lukumäärästä. Itse kun en ole noin tuoreella ajanut missä 48re lootaa olisi. Internet ei siis ole profeetta joka kertoo totuuden tiedonjanoiselle vaan pitää minunkin olla vielä kriittisempi ja ajatella omilla aivoillani sekä tarvittaessa kyseenalaistaa. Amen.

    http://www.dieselhub.com/trans/48re.html
     
    Cumminski tykkää tästä.
  5. simu_l

    simu_l Gearhead

    Nyt on keli semmonen etten viiti kävellä auton alle kattoon mitä siinä jakiksen lätkässä tarkalleen luki...

    Kyllähän siihen muutokseen saa sen 5-6ke varata, riippuu aina vähän mitä ostaa ja mistä ja miten paljon haluaa/pystyy ite tekemään... jo pelkän kytkimen hintahaarukka 1-6ke o_O

    Manuaali on muuten kiva, mutta kaupungissa sitä kiroaa...

    Tuossapa pari videota manuaali kuumetta nostattamaan :p





     
    Cumminski ja Räbinä tykkäävät tästä.
  6. villeri

    villeri 2nd gear

    emmä oo kyllä ikinä kironnu manuaalia kaupungissa.. lähinnä kirosin sitä paskaa automaattia kaikessa muussa ajossa.. :D

    lisää manuaalia.. NV5600
     
    Räbinä tykkää tästä.
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    ei puutu kuin jakebrake :D
     
  8. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Ja minä pyrin tietoisesti välttämään kaupunki ajelelua. Oli automaatti tai ei niin kiroilu alkaa jo taajamamerkiltä. :D

    Koneella ajettu 285tml, kdp:tä ei ollu blokattu, ei kyllä ollu tappikaan liikkunu, öljypumpussa pieniä rokamia, imusihdissä tiivisteen palasia ja pari imuventtiiliä vähän öljysiä. Männät, kampi ja nokka vielä jää ensi viikkoon.
    [​IMG]
    Aina ei jaksa käsin, mut onneks on cumminsilla varustettu moottorinostin pihassa. :)
     
    Cumminski ja Ahto_paine tykkäävät tästä.
  9. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    Kerkee tuolla manuaalilla myös maitokauppaan :p

     
    Räbinä tykkää tästä.
  10. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mun raimossa on 297 000 mailia mittarissa. Oon aina aatellut et noihin metreihin sen Kdp:n olis joku kattonut tai sit olis jo porsinut..

    Hajotkoon sitte minen ala tonkimaan. :D
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^kato sillä semmosella putkikameralla ensin niin ei tartte purkimaan ruveta ja saat mielenrauhaa. Niin on moni tehny. Toisaalta hyvähän se olis tietty tulpata ennenku tulee se poks highwayllä
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toisaalta taas hyviä varaosaautoja tarvitaan aina muiden vastaavien pitämiseksi liikenteessä.
     
    tappokinnas ja Rannis tykkäävät tästä.
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Suattaapi olla, suattaapi olla.. :D

    Niin, onko Räbinällä tietoa mikä lootan tuli, loppu pito vai menikö säpäleiksi?
     
  14. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Se alko sillä et aamulla töihin ajellessa kaheksankympin vauhista heitti neljä kertaa vapaalle, mukavasti ryntäs aina kone. Sit iltapäivällä katoin et öljyt on ok ja eikun kotia, noo ei vaihda enää kakkosta isompaa ja sit ku tulen risteykseen, onkin pykälä päällä niin hyvin että sammuu. Matka jatkuu vielä vähän, luistaa, ei kule ku viittäkymppiä. Ei vaihda isompaa ja taas risteykseen sammuu kun on pykälä päällä.

    Tähän kun lisätään vielä et turbiinilukko hyppii pois päältä satunnaisesti ja joskun jos ajat od offilla niin ei vaiha kolmoselta alaspäin kun käyttämällä, kepistä n ja sit ykkönen. Sähkövikoja nämä siis. Siitä vois joku tutkia mikä sille tuli.;)
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Valvebodyn häröilyltä kuulostas. Tuo lukon putoileminen saattaa olla myös tps anturi. Sinnehän saa kiinteen kolmosen päälle ottamalla vaihteiston releen tai sulakkeen irti. Näin jos muilla tulee jatkossa samoja ongelmia ja pitää vaan päästä kotiin.
     
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sama juttu kävi mielessä. Yleensä jos joku vaihde toimii nii lootassa osat kunnossa, valvebody vaan häröilee. Toi lukon päälle meneminen tuntuu olevan näissä yleistä, siellä on yksi venttiili joka jää jumiin ja kääntää pumpun syötön toisinpäin eli lukko menee päälle.

    Vaihteiden sekoileminen(kin) on yleistä RE-laatikolle. Governor-solenoidi menee niissä usein rikki jolloin vaihteet tosiaan sekoilee. Tossa yks tuttu luopui paripyörästään sen takia, ei ilmeisesti riittäny urheilumieli vian korjaamiseen vaikka auto muuten toimi :D Sitten siellä on vielä semmonen anturi joka seuraa paineita ja tais olla lämpöanturikin samassa, että joo on siellä vikapaikkoja. Mut niihin onneksi nykyään löytyy HD-osia joille luvataan pidempi käyttöikä ja kestävät tehon/linjapaineiden noston.

    Sinällään kiinnostais tuo loota mutku piru vieköön on re ja mulla omassa on rh. No sama lootahan se miltei on, venttiilipöytä ja od on vaan erilaisia.
     
  17. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Automaatti-ikkunat on käteviä. RAM päätti avata toisen takaoven ikkunan kun oli jo +1 astetta lämmintä. Eikä mene kiinni. Onko vinkkiä miten sen saa kiinni, ei tartte muuten toimia. katotaan sitten kesällä tarkemmin. Katsastussetä ei välttämättä ymmärrä noin tehokasta ilmanvaihtoa...
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kai näissä vehkeissä joku saatanan oma tahto on. Nyt kun ajattelin että alkaa olla taas viat laitettu tai keskiviikkona viimeistään ku on vapaapäivä ni eikö ilmesty uusia. Kuskin oven actuator mikä lie suomeksi reistaa. Välillä toimii ja välillä ei. Ääni kuuluu että joku rissa siä sutii tyhjää. Sitte pakolämpömittarissa on joku kontaktivika. Summeri rupiaa kiljumaan ja lämpö nousee. Bootsilla vähän potkii ni laskee ja loppuu vinkuminen.

    On vähän ku nainen. Kiukuttelee melko usein mutta sitä ilmankin on huono olla ja antaa kuitenkin melko hyvät kyydit.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  19. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Joo, RAM kuuli että pääsee katsastajalle niin sumuvalot loptetti toiminnan, takaoven ikkuna avautui ja käsijarrun säädön säätöpyörä ja sen akseli on ilmeisesti väärinpäin, kun säätöpyörä ei näy pikku säätöaukosta. Mitenkähän RAM senkin osasi kääntää...
     
  20. S.L

    S.L Double Gearhead

    Tuo kdp ongelmahan vaivaa enemmän 12 kuin 24 venttiilisiä.
     

Kerro tästä muillekin!