Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jaahas, kuinka isolla P-pumpulla Räbinän 24v tulee? Paljonko puhtia hakusessa?
     
  2. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    13mm tapeilla, tuotto nyt 210mm2 säädetty niin pienelle kun saa. Oliko vakio pumpun tuotto 156mm2. Vakio 24 suuttimet ja vakio turbo, et mihin noilla pääsee.
     
    Rankula88 tykkää tästä.
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Siis hetkonen, eikö 24 tappisen suuttimet oo sähköohjatut?

    Suottaapi olla et menee ruiskutus ajat vähä pitkäks, jo noilla kakuilla. Ja varmaan pakolämpöjäki saa seurailla ku turbo menee tukkoon...

    Edit: huomaa kyllä etten tiedä moniventtiilisistä mitään.. Eihän noihin suuttimiin tosiaan sähköä tule :)
     
  4. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Juu ei oo sähköjä vp-pumpullisen suuttimis...... tarpeeks suudet suuttimet niin menee kakku niinä aikoina männän pääl....
     
  5. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Niin tarkotit varnaan kuutiomillimetriä eikä neliömillimetriä.....
     
  6. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Oho :oops: Kyllä
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Saas nähä alkaako meikäläisen pcm olemaan ehtoopuolella... Nyt on muutaman kerran tehny silleen et turbiinilukko pysyy päällä tyhjäkäynnille saakka... Eli ei irrota. Ja 2 kertaa nyt sitte heittäny lukkoa päälle ihan 1 ja 2 vaihteilla... Tulee muuten keskustassa mielenkiintosia tilanteita mille ei oikein olis kysyntää... Erikoista hommassa on että ongelmia ei oo toistaseks ollu ennen ku oon ajanu yli 80 km/h jollon mulla menee lukko päälle...

    Mittasin ni ei anna lock upin johto maihin matkalta ollenkaan... Nyt kävin just läpi maapiuhoja ja otin kaikki liittimet irti lootasta ja putsailin niitä... Mullahan on kärsineet liittimet 8 pinniliittimelle ja pcm:n nopeusanturille... Molemmissa oli myös vaihteistoöljyä...
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ymmärrätkö nyt, miksi näitä kutsutaan harrasteautoiksi.......
     
    Räbinä ja HRTP tykkäävät tästä.
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pikku hiljaa valkenee juu ;)

    Tarvii huomenna yrittää virittää jarruvalon katkaisija pcm:lle. Sitä mulla ei oo toistaseks ollu, koska ei oo ollu antaa sille kytkimen läpi ku 12v ja kaavion mukaan se tahtois saada maita...
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    47rh ei anna 1. ja 2. vaihteella lukkoa vaikka pakottais solenoidin päälle. Tämä taas siis jos venttiilipöytää ei oo muutettu. 47re saa lukon päälle kaikilla vaihteilla eli vika voi olla sähköissä tai solenoidissa. Yleensä syypää on kuitenkin tämä: https://www.transmissioncenter.com/...-up-clutch-switch-valve-4-spool-switch-valve/ rh-lootassa se on kolmella "puolalla", re-lootassa neljällä.

    https://www.turbodieselregister.com/threads/torque-converter-wont-unlock.154845/
    "The problem was a worn out spool (valve) in the valve body, fluid would leak past and lockup the converter. "
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kiitän! Tuo itseasiassa vois hyvinki olla syypää, koska auto vetää aika paljon tyhjäkäynnilläkin... Tiedän kyllä että tuossa on stalliaki laskettu ja mun katiska on aikas kevyt..

    Mulla olis kyllä tossa ylimääränen valvebodyki mistä voisin kattoo kyseisen osasen kunnon, mut tarvii vetää eka mittari kii ja kattoo ettei pcm maadota lockuppia. Tarvii suotta lotrailla öljyjen kans, jos sieltä selviää jo vika..

    Pitäs saaha projektiautoaki joskus tehtyä... ;)
     
  12. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Morjesta pöytään. Tuli tuossa irrotettua kakkakopasta ohjaussimpukka sen alettua vuotamaan ja uusikin saapui jenkkilästä tänä aamuna. Öljyhommista olis raadilta kysyttävää kun päätin huuhtoa järjestelmän ja tunkasta sinne PSF litkua. Aikaisemmin ollut ATF ja monien foorumien juttujen perusteella ei mielellään sitä sinne tarvitsisi laittaa ja kun hinnanero noilla ei ole mittava niin samapa laittaa sitten "oikea" öljy.
    Paikallisessa liikkeessä oli Liqui moly 3100 mineraali steering gear öljyä niin tiedustelisinkin että kannattaako laittaa, sysleriluokitusta siinä ei ole (MB 263.3) niin sillä vähän arveluttaa. Motonetistä ainakin sais Mag1 psf ja kuulemma käypänen mutta ei hotsittanut lähteä 100km päähän hakemaan... Joten, ennen kuin mennään perse edellä puuhun niin onko kukaan laittanut ko. öljyä tonne ja onko tosiaan todella nuuka 96vuosimallissa luokituksestaan?
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ostin itse lisäysöljyksi red line power steering fluid litkua. Itellä hyvä olla vähän kaikkea hyllyssä kotona kun ihmisten ilmoille 37km matkaa hakemaan. Chrysler spec 5931 mukaista niinku minusta 2gen pitäis opusten mukaan olla.
     
  14. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    Ei nyt varsinaisesti auta sun asiaasi, ite vaihdoin tehostimen marjapuurot tuohon Comma PSF-öljyyn, oikea olis näköjään ollu Comma MMVATF +, pitäsköhän vielä vaihtaao_O

    Puolustukseksi voin sanoa, että PSF lupas poistaa kaikki öljyvuojot, sekä sekaantua vaivattomasti muihin atf-öljyihi :odwink:
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  16. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    No mä kävin ostaa motonetistä "muutaman" purkin mag1 premium power steering fluidia. Enää en sompaile noitten kanssa vaan kokeilen nuilla. Eipä siitäkään löytyny syslerin luokkaa mutta sitä on moni kehunu laittaneen ja hyvin rokkaa. Eipä oo ainakaan lähes kaikkien parjaamaa ATF vaan PSF :rolleyes:
     
  17. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kun tuota TSB:tä tarkemmin lukee, niin MS9602 voi laittaa lähes kaikkiin tehostimiin. Se on samaa kamaa mitä menee laatikkoon, eli ATF+4. Ramin korjaamokirjan mukaan sitä voi laittaa, kunhan varmistaa ettei järjestelmään jää mitään muuta. Minulla on nyt ollut 6 vuotta Borgensonissa MAG:in ATF+4 terästettynä 3% seoksella X-1R metallinhoitoainetta. Aina moottorin ölynvaihdon yhteydessä imaisen säiliön tyhjäksi ja laitan sen vajaan litran uutta mitä sinne menee. Ei vuoda eikä vingu pakkasilla. Muistaakseni Borgenson suositteli ATF+4. Käytän ATF:ää lähinnä siksi, että sitä saa jo melkein mistä vaan putiikista ja vähentää päniköiden määrää omassa hyllyssä.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No joo, jos pihassa on joku: "some past models" malleista niin siinä voi käyttää. Muuten jokainen toimii niin kuin haluaa omalla vastuullaan omilla vehkeillään. Tai sitten laittaa sitä taulukon suositusta. Toinen juttu on jos simpukka on vaihdettu ja valmistaja tai peruskorjaaja suosittaa jotain korvaavaa tuotetta niinkuin käyttäjä Saetkae laittanut oikeaoppisesti. Eihän minullakaan ole lootassa atf+4. Laitoin sitä mitä goerend suosittaa vaikka laatikon tekijä ei ollut goerend vaan Make. Jos se öljy toimii goerendin laatikoissa ja sitä suosittavat niin kai se minullakin toimii.....

    "MS9602 should not be mixed or used as a “topping off” fluid on systems requiring MS5931. On some past models, MS9602 should be used as the replacement fluid. On these models, if a power steering system is being serviced that results in a large fluid loss, such as a pump, hose or gear/rack replacement, the complete system should be drained and filled with MS9602."
     
  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mä heitin vuosi sitten atf:ää kun ei ollut muutakaan ja alko nesteen vähyydestä jo pitämään surinaa.
     
  20. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Lisätty osto/myynti palstalle ostoilmo kuskinpuoleisesta vetarista.
     

Kerro tästä muillekin!