Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, just tilasin viime sunnuntaina mopar oem osat dodgeen joita ei löytyny mallikohtaisella haulla rokkiautosta mutta varaosanumerolla kyllä. Suosittelen ylipäätään etsimään numerolla, myös googlesta ja ebaysta.
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Se sitten Cummitus tukkii tuota tehdaskennoa ajan saatossa, että lämpö ei siirry? Ku aikoinaan puhuttiin että kyse olisi enemmän materiaalivalinnasta, messinki/alumiini/kupari tai jtn. Mut eipä nuota taida paljoo olla muutenkaan tehty kuin siitä jostain messinkiseoksesta niinkuin noi jäähdyttimetki..? Samaa tiemmä japsit ja sakemannitkin käyttää, huomannut ku niitä romuja purkinu joskus.

    Gale Banks on näköjään innostunut tekemään tubehommia :p
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Rauta lohkosta tulee aina roskaa mikä jää sitte hitaammin virtaavaan tai ahtaaseen paikkaan. Jos autolla on ajettu pelkällä vedellä niin ongelma on suurempi. Säännöllinen nesteiden vaihtaminen voi vaikuttaa kennon kuntoon. Varsinki jos sitä sais pestyä paremmin juoksevalla vedellä ja pestyä.
     
  5. smgt

    smgt 3rd gear

    Löytykö useampi natsa mihin laittaa? Mulla oli ainaki 2. Toinen oli tyhjä arpa ja toisesta webasto sai löpön.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead


    Tää kenno minkä tilasin oli vuoden 1996 autoon ja kaikki kojelaudan sisällä vaikutti alkuperäiseltä kun kaveri sitä purki. Kenno alkoi vuotamaan niin piti vaihtaa. Todella tiheä se alkuperäinen, luulen että lämmittää paljon paremmin kuin alumiini
     
  7. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Mä en löytäny käsikopelolla ku yhden, kvgn kuvahaullakin tuli monenlaista kantta, jäi mulle ainakin epäselväksi minkälainen versio mulla tuossa on, tankki jäi tosiaan irrottamatta, oli tosiaan mutterit niin ruosteessa, että olis menny pultit poikki.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se kupari/messinkikenno tiheänä on paras. Sitä voi paikata vaikka tinaamalla. Olen irrotellu vuotavia päätyjä joskus myös syyläreistä ja tinannu kiinni uudestaan. Kestää varmasti kun putsaa hapolla ja tietää mitä tekee. Alumiini on halvempaa, siksi niistä tekevät. Niissä on muovipäätyjä joissain ollu kumitiivisteillä. Kestää hetken ja vuotaa. Paskoja ovat, niitä sikaflexillä sitte nähny liimattavan.

    Joskus kysyin jäähdytinkorjaamosta että mistä niitä kennoja ja päätyjä saa ostaa. Sanoi että eivät myy diy-miehille. Paljon helpompi homma vaihtaa/korjata ku moni luulis. Menis niiltä työt ku tekis ite.
     
  9. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Fleetguard ff5285
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Taasen sisarmalli Voyagerissa lämpöä tulee paljon helpommin nyt ku näitä mopareita, noh osa ehkä enemmänkin euro-mopareita, on tullut ostettua ja ajettua. Katoin että rockauto myy siihen kuparikennoakin, näkyy olevan erikoinen sikäli että kennossa kiertää putket. Dodgessa ja monessa muussa ne on tehty kuten talopatteri eli ns. levyjä ne kennoputket. Mut ehkä isommissa koneissa tahtoo vaan olla tosiaan että lämpö ja virtaus on erilaista ku pienemmissä koneissa ja sitä kautta menevät ajan saatossa herkemmin tukkoon. Lisäksi jos nesteitä ei kovin usein ole vaihdettu. Mahtaakohan nesteiden laadulla olla merkitystä, nytkin on siirrytty siihen pinkkiin aineeseen jostain syystä.
     
  11. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Mikähän sen sitten voisi rikkoa? Jos sieltä paskaa tulee, ajattelis pekka-pumpunkin olevan jo hätää kärsimässä. Polttoaine-pumpun paine puolelle asennushan nuo on jo ohjeissakin kielletty, jos ajattelee, että tuo fassin suodatin paketin, ja vp44:sen läpi tuleva nafta olis sen verran puhasta, ettei ryssän pumppu siitä oo moksiskaan.....
     
  12. Rautalahti

    Rautalahti 3rd gear

    2003 vuoden Dodgen nopeusmittari alkoi satunnaisesti näyttään omiaan, välillä seilaa auton käydessä paikallaan tyhjäkäynnillä laidasta laitaan ja joskus ajossa saattaa satunnaisesti humpata miten sattuu,muuten auto pelaa normaalisti. Automaattivaihteiston kyljestä kuskin puolelta putsasin valkoisen muovianturin joka on kierteellä kiinni laatikon häntäpäässä, muttei auttanut vaivaan, ottaakohan tästä tiedon mittarille? Onkos kellään tietoa mistä alkais seuraavaksi vikaa etsiin?
     
  13. JariV

    JariV 2nd gear

    Kuskinpuoleisen pyorakotelon takaosassa olevat liittimet, muovilatyskan takana? Putsaa.
     
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Viilemmät kelit tuli niin taas dodge sammuu kun kylmänä heittää vaihteen tupaan. Aika kauan tarvii käyttää et kestää vaihde pesässä ja sittenkin meinaa kone mennä polvilleen. Lämpimänä kyllä toimii.

    Ei kai se nyt ominaisuus voi 12v koneessa olla? Tyhjäkäynti on säädetty 1000rpm korville.. pitääkö suunnata katse vaihteistoon vai mikä sen tappaa?

    Siirtopumppu uusittu ja testiksi myös tork tekin overflow valve.
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla ainaki samanlainen. Varsinkin ku hehkut heivattu. Oli tossa jo pari napsun raakempaa starttia ennen ku vein omani talvi säilöön. Pilkkikaasua mietin. Solenoidia mietin myös. Sitte opettelin ajamaan ensimmäisen liikkeellelähdön kahen jalan taktiikalla.

    Niii lisätää vielä, että minulla jn-tradingin turbiini madalletulla stallilla.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Myös minulla Nurolan tuote, se yks-levyinen turbiini alennetulla stallilla. Ei missään vaiheessa käy yli 750rpm tyhjäkäyntiä ja ei sammu kylmänäkään jos malttaa edes muutaman sekunnin käyttää ennen kuin kytkee d päälle. Siinä onkin kyllä dealerin liimaama ”dependable dodge” merkki takaluukussa.....
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  17. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mitäköhän tässä sitten tarvis tehdä. Mulla on hehkut napilla, mutta käytän niitä vasta kun on reilummin pakkasta.

    Nyt on kuitenkin lämpöä vielä muutama aste.
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    1000rpm d: päällä? kuulostaa aika kovalle, silloinhan N:llä sulla on kierrokset jossain yli 1100? silloin käy jo korvaankin todella kovaa.

    Pitääkö se kieppimittari paikkaansa?

    Matala stallinen turbiini niin eikös se jo aika hanakasti pyrin eteenpäin noilla kierroksilla? talvella luulis takaset sutivan jos ei kunnolla runttaa jarrua.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Olkos se grid heater käytössä? Sehän se jälkihehkuttaa kunnes käynti tasaantuu. Jos ei oot on your own. Jos käytössä ni ameriikan joet kehoittaa kattomaan ilmavuotoja. Kyllä, vaikka ei lämpöisenä olis niin kuulemma liittyy kylmänä lämpölaajenemiseen ja viskositeettiin ja kuun asentoon......

    Siellä tankin päästä kannattaa kuulemma aloittaa. Ollu falskausta siellä useammilla.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Se on siellä reilu 900 D pesässä. Kyllä korkeasta tyhjäkäynnistä saa kuulla jatkuvasti.

    Mulla ei kyllä oo turbiini mistään kotoisin.

    Toisaalta nyt voisi koittaa laskea tota tyhjäkäyntiä testiksi. Mulla oli siirtopumppu aika sohlo ja käyntiinlähtö huonoa. Vaihde pesässä lämpimänäkin alko kone hyrskyttämään pienellä nopeudella, varsinkin pakilla. Oli varmaan polttoainepaineet heikkona?

    Uudella carterilla alko käynnistymään välittömästi ja toi oire loppui.
     

Kerro tästä muillekin!