Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ne kattoo testerillä missä vika. Sitte ne vaihtaa yks kerrallaan ne osat mitkä on mahdollisia vikoja. Asiakas valitettavasti maksaa nekin mitkä turhaan laitettiin. Ei niitä voi laatikkoon laittaa hyllyyn takas tai palauttaa toiselle toimittajalle. Meillä aikoinaan töissä yks viisas asentaja kävi vaihtoautoista usein hakemassa testiosan ettei turhaan laiteta laskua turhasta. Motonetin testerissä kävi yks kaverini ja ne olis uusittanu moottorin ohjausyksikön ku asentaja luki näyttöä ku piru raamattua. Paska mikä paska. No merkkiliikkeessä se mainitsemani viisas asentaja kertoi testerillä yksikölle ettei ole mitään vikaa ja taas säästyi monta tonnia. Niitäkin testilaitteita pitää osata lukea ja ymmärtää auton sielunelämää jota ei opi kuin pitkäaikaisen kokemuksen kautta.

    Mitenkä liittyy koko horina dodge ram cumminsiin 4x4? Ei mitenkään ainakaan omaan 12V perinnetekniikalla varustettuun ajokkiin. Luoja minua varjelkoon jatkossakin liian uusilta tietokoneohjatuilta ajoneuvoilta.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    tappokinnas tykkää tästä.
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Täydellä tankilla on pieni paine.
     
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mä tilasin T-mallin ohjauspalikat ameriikoista, että saa välillä jotain muuta puuhasteltavaa kun töitä.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    :oops: Kuukauvessa se 600l menee. Ei siis viikossa:oops:
     
    simu_l tykkää tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Osu tämmönen eteen samalla ku silmittelin cummins powerstoren sivuja:

    https://highmileage.cummins.com/about

    Siellä on erikseen yli 100 000 miles ja sitte kurkoille 100 0000 miles hanganneille työnsankareille. Premikkaa maskiin ym....
     
  7. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    Tästä syystä oon ulkoistanut omien romujen korjauksen itelle, hommaillu pikku hiljaa testerit yms. joskus joutuu paljonki googlailemaan, mutta kaikki on tähän mennessä saanu ite kuntoon...
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sellanen tarina tässä viime aikoina.. ostin wj-jeepin, sitte obd-testerin joka myyjän mukaan on jeepille. Se lukee kyllä kaikkia moduuleita (vuosimalli -00) ja anturitiedot näkyy nätisti. Huomasin imuilman anturin lukeman olevan 150 celsiusta vaikka sen vaihdoinkin. Innostuin sit kyseleen löytyykö Seinäjoelta DRB:tä, ei ollu. Kysyin samaa Vaasasta ja kappas, löytyy. Muutenkin tosi asiallista Vaasan Käyttöautossa, suosittelen. Ja asiantuntemusta tuntuu olevan Chryslerin tuotteista ja kertoipa heppu tiskin takana että alaspäin niinkuin oltais menossa nyt kun italialaiset sorkkii hommaa, valitettavasti, alkavat potkimaan vanhaa Mopar-maailmaa alaspäin vähitellen.

    Niin se anturi. Kaikki ok, halvalla ei näemmä saa hyvää testeriä :D
     
  9. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Dodge katsastettu. Ei vikoja mutta aika lähelle meni savut ku oli vika veto vasta 1.93.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^ kai se on parempi ku nyky-volkkareilla :D
     
    Rannis tykkää tästä.
  11. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Voi olla, pikkasen ruuvasin pumppua alas ettei pukkais kauheasti savua.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tähtipyörääkö? Itellä näköjään joka vuotinen homma sen pyörittely.
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mersumiehet ainaki ottaa kaasuvivun liikkeestä poijes raakasta ku mittaa päästöjä. Kukaan cumminssi mies kokeillu semmosta?
    Superi mersujen puolella ilmeisesti kierrosten karkailu ongelmana, vaikka säätää pumppua kuinka pienelle. Liian pienellään ei sitten saa ees koko katiskaa käymään... Tämmöstä kaasun liike kikkaa minä ainaki joudun yrittämään ens viikolla... Tai ehkä jopa tällä. Riippuen vähä tarviiko saada penkkilappu jo ennen katsastusta, vai sopiiko katsurille jälkitoimitus.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Mersun pumpusta voi max syöttöö säätää sammuttimella.
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu näinhän se tehdään.
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mää rajotan kaasun liikkeellä syötöt ja kierrokset, helppo ja nopea ja menee taatusti päästöihin.
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    jos on syötöt kohdillaan ja löysä afc:n jousi niin samalla tapaa se mustaa puskee vaikka miten rajoittais kaasupoljinta, jos ei sitten lähes kokonaan sitä rajoita.

    Mutta sille polkimelle kannattaa jotain tehdä siitä syystä, että viritetyn dieselin polkeminen paikallaan ilman vastusta on aikas aivokuolleiden hommaa... ainakin jos on viritetty mutta vakiot venajouset.

    tähtipyörä niin taakse kuin vaan menee, jos ei riitä niin savuruuviakin aukipäin.

    isompi pakoputki auttaa myös :cool:
     
    Muokattu: 13.11.2018
  18. Rannis

    Rannis 3rd gear

    En mä muuta tehny ku ruuvasin savuruuvin kierros auki.
    Ennen oon aina käynny ottaa testin muualla mutta tällä kerta ei ollu aika.
     
  19. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ekalla kerralla tein varman päälle ja tulppasin afc letkun ja rajoitin polkimen, tulos 0.02 o_O
    Toki mullon tuplapiiput ja poltan karstoja pois ennen mittausta...

    Yhdyn mielipiteeseen että aivan järjetöntä tuo ryntäytysmittaus.
     
  20. nasu74

    nasu74 1st gear

    Purin tosta ramista noi näppärät jälki asennus xenon valot ku toimi silloin kun muistivat eli minkälaiset normi polttimot siihen oikein kuuluu auto on - 04 2500
     

Kerro tästä muillekin!