Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Nii saattaa olla että 8.8 toimisi, jostain vain muistan lukeneeni että vakiopultit on 10.9 ni pistän samaa kamaa. Olisko ehkä ajateltu ettei jengat korkkaa nii herkästi?

    Tossa kun oli syksyllä ne ekat liukkaat nii hirvitti enemmän ajaa tolla quadra-drive jeepillä. Jäisellä tiellä ekan kerran kokeilin nii perä meinas lähtee alta, mekaaninen "jatkuva nelikko" ei sit ookkaan niin jatkuva :D Vielä ku on alla -12 paistetut BF:ät nii ovat aika kovat jo.

    Edit: no vaihdoin sit talveksi takaisin Chrysleriin ku on melko uuet talvinastat, vaihdoin siis nuukuuksissani autoa enkä renkaita :cool:
     
  2. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Se vaan kun auto ei pysähdy tai käänny, niin mä sain tarpeekseni. Meinasin vetää tänään vielä kerran kaiteeseen ja toisen kerran ojaan. Tuuria oli matkassa. Uskoisin nastoilla menon parantuvan.

    Ostin 2 sarjaa renkaita kerralla niin dodgeen maksoi LT2 sarja töineen 750e verolla. Toinen satsi tuli grand cherokeehen.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on uudet bfg all terrainit ja pari kolme talvea ajetut lt2 nastapyörät. Kyllä lt2 rengas pitää aivan törkeästi verrattuna bfg. Kyllä talvirenkaat on talvirenkaat.
     
    Rautamäki ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Laitetaas tämä tännekin, jos kaikki eivät seuraile nettiauton bongailua.

    https://www.lainvoima.com/kohde.php?id=7834&pid=91389

    Yllättäen laatikko antautunu, mutta kyllä tuohon on varmaa tarvinu rahaaki työntää.. Tosin itte en varmaa arvais ostaa moista, vaikka rahaa oliskii. Eipä siellä metrejä toki oo paljon, mutta jos on ihan varttimailia käyty kellottelemassa, ni eipä oo kaikkein hellimmässä käytössä. ;)
     
    Muokattu: 4.12.2018
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Euroopa kiirem Dodge Ram :p
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Eikös Sisu ajannu jotain 11 sekka kiikalas muutama vuosi sitten?
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tiijä mihin hinta sitten nouseekaan ja mitähän laatikko sisäänsä sitten kaipaakaan mutta luulisin osissa olevan kiinni aika paljon raholoita. Tohon ei kummiskaan sillä normi kolmella tonnilla tee laatikkoa jos kokonaan tarvii uusia. Jos muuten on ehjä ni saattaa saaha evukkaastikin ehkä....

    Kiva olis käydä tommosen laukkaa kattomassa farttimaililla.
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    110 jörökkiä tuli maksamaan Etralta metri 90mm nylonia, 10kpl M12x140 10.9 pultteja sekä 20kpl muttereita vastaavalla lujuudella
     
    Muokattu: 4.12.2018
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Vois kuvitella että tuon 1000 hp rammin laatikossa on ollu kii useampi 1000 euronen. Vois kuvitella myös että rajusti vahvistettu laatikko kun antautuu, ni siellä ei oo mikää pakka sileänä, vaan ihan isolla kädellä murua sisällä. Toki varmaan paljon myös semmosta mitä pystyy säilyttämään.

    Onneks ei oo rahaa eikä tarvetta, mutta olis kyllä kiva avata ihan mielenkiinnosta tommonen loota :)
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vakiolaatikolla kaikki akselit billettiä, kalleinta mahrollista materiaalia. Jotku on menny vakio keskiakselilla mutta rahalla saa tietty varmuutta. Perkuleesti levyjä sisälle, sekin että jos tommosella ajetaan pääasiassa varttimailia nii katuajo kärsii väkisinki ku lootassa menee vääntö läpi.
     
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kyllä mua moottorikin mietityttäs noilla tehoilla? Mitään käsitystä ei ole, mutta kai se oman työnsä vaatii kun katsastaa jo pelkästään.

    Saati miten tollanen toimii katukäytössä? Ja kai sitä cumminssistakin saa rojut lentämään mäelle kun tollasilla tehoilla aikansa riehuu? :D
     
  13. teme01

    teme01 3rd gear

    Mitäs käytännössä meinaa noi
    Vikakoodit: p0601. Ja p0463
    Mikä on vialla?
    Auto ainakin alkaa pätkimään
    Enempi kiihdytettäessä,
    Kevyesti ajamalla ei huomaa mitään. Voiko nuo olla syyt ongemaan ?
    Auto on -01 24v cummins automaatti 4x4
     
  14. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    P0463 High Voltage Detected At THe Fuel Level Sensor
    https://mopar1973man.com/cummins/ar...ltage-detected-at-the-fuel-level-sensor-r214/
    Jotain häröilyä tankin päässä polttoainemittarin anturilla? Johto irti/löysällä/oikosulussa?

    P0601 Internal Control Module Memory Checksum Error
    https://www.obd-codes.com/p0601
    Tuo tahtoo sanoa PCM boksin sisäistä vikaa. Mutta vain, jos sen liittimissä ei ole vikaa ja koodi tulee uudestaan jonkun asteisen nollauksen jälkeen. Voi olla maadoitusvikakin boksin osalta, toivottavasti.

    Onko sulla alkuperäinen siirtopumppu? Pätkiminen kiihdyttäessä voi viitata myös ongelmaan polttoaineen saannissa, mikä on 24 venttiilisessä väistämätön tauti orkkis siirtopumpulla. Polttoainepaineen mittari on näissä lähes pakollinen lisävaruste. Voi se myös olla oire tuosta PCM boksista?
     
  15. teme01

    teme01 3rd gear

    Joo on cartterin pumppu laitettu.
    Nyt otin diablo mokkulan irti
    Autosta niin näytti pelaavan ainaskin jo 10km lenkin vaikka kiihdyttelikin.
    Toivottavast tuo teki ton
    Pmc häikän.
     
  16. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Tuol jossain foorumilla oli jollain tullut toi polttoainemittarin vikakoodi Airdogin pumpulla jos se tarvikepumppu on orkkis johtosarjan välissä. Ei oikeastaan aiheuta toimenpiteitä, mutta ton koodin kanssa varsinkin voi polttoainemittarin lukema olla jotain muuta, kuin todellisuudessa aineen määrä tankissa. Ehkä, en tiijä :lol:
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Öö, saako suomilakien mukaan autoon, jossa on alkujaan käsivalintainen moottoritasonsäätö, asentaa semmosia umpioita joissa sitä moottoria ei oo?
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Saa vaihtaa kaikki alkuperäiset valaisimet. Ja kun dot valoissa ei ole korkeudensäätöä niin ei niitä silloin tarvita. Homma toimii siis niin että vaihdat alkuperäiset lamput takas, käyt muutoskatsastuksessa ja sillä selvä. Tämä koskee siis I-kirjaimen mukaisia autoja eli usa/kanada/japsi/etelä korea.

    Mutta jos kyseessä on ns. euro auto eli perus volkkari niin ei sitten saa.
     
    Muokattu: 6.12.2018
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Lisäksi 14.6.1995 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa vaaditaan laite, jolla voidaan kuorman mukaan säätää valaisi- men ja ajoneuvon suhteellista asentoa (ei kuitenkaan silloin, jos auton alusta on tes- teissä todettu riittävän jäykäksi). Alkusäätö kuljettajan ollessa kuormana on yleensä 1- 1,5% alaspäin. Lähivalaisimen näkyvän pinnan on näyttävä vaakatasosta 15° ylös- ja 10° alaspäin sekä vaakatasossa 45° ulos- ja 10° sisäänpäin valaisimen valmistajan il- moittamaan referenssiakseliin verrattuna. Lähivalaisimen merkkivalo on vapaaehtoinen.”
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jaha no joo jotenkin arvasin. Kyseessä on nyt perhekäyttis vojakkeri, ei alkuperäisillä enää näe lyhkäsillä mitään, vielä kun ei oo lunta eikä riitettä yhtään nii tuntuu ku ei olis valoja päällä ollenkaan :D ebay myy tietenkin vain moottorittomia, mietin jo hid-retrofit kittiä mutta umpion lasi kyllä häirittee valotehoa ja kuviota.
     

Kerro tästä muillekin!