1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Olko ne Hooveen originaali jakkarat missä kunnossa? Repsikankin istuinosa kävis jos on sama 2genin kanssa. Kuskin ei varmasti löydy ku museosta.
     
  2. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    Ei ole orginaaleja penkkejä mulla. Oli vaihdettu jo sillo 10v sitten ku ostin.
     
  3. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    https://ebay.to/2EbeU21 Tuolta oon ite ajatellu tilata kuskin penkin istuinosan, itellä penkki ihan riekaleina
     
  4. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Katoin jo aiemmin tuolta. Noin 150 ilman veroja jäis halvimmillaan. Itellä kangas viel suht ok mutta foamit litussa. Korjasin yhestä eurosta joku vuosi sitten ihan kotokonstein ja tuli melko hyvä. Valmis pehmuste nopeuttais aika paljon.
     
  5. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    pelkkiä pehmusteita löytys tuolta boulder maskinistakin ruotsin puolelta, jos kangas vielä menee. pitäs kyllä käydä neuvottelemassa vielä jonkun verhoilijan kanssa, vois olla kuitenkin laadultaan parempi...
     
  6. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Ei tainnu nettikauppaa olla boulderilla. 187,50 euroa tän päivän kurssin mukaan ilman toimitusta foami. On siinä hintaa superlon palalla. Ei taitu oikein ruatti ni jos ei löydy jakkara osaa käytettyä ehjää ni ehkä tilaan ebaysta. Vaimon euro autoon tosin etin ehjää penkkiä aikoinaan eikä löytynyt. Ostin sitte koko toisen auton josta otin koko penkkisarjan ja myin eteenpäin niillä omilla entisillä jakkaroilla.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  7. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Mulla kun mamma verhoillu parit sohvat, ni suosittelen ihan vaan spray kontaktiliimalla vetämään ohkasta 10 mm superlonia istuimiin lässähtäneisiin osuuksiin. Vetää toisen kerroksen vielä jos tosi lässähtäny. Semmosta superlonia ja liimaa saa varmaan kaikista verhoiluputiikeista eikä maksa juur mitään. Liikakin on sitte liikaa. Ens kesänä on arbeettina ottaa buickin jakkarasta vähä poijes ku tuli liian pallomainen istuttavaks ku oli tottunu painuneeseen :)
     
  8. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Vähän tohon tyyliin olen yhen jakkaran korjannu. Laitoin vielä vahviketta siihen mistä helpoiten lässähtää/repee ja painuu alas. Ei se verhoilun purkaminen ja kasaaminen vaikeaa ole mutta ompelu ei onnistu. Tai en ole opetellu. Se sprayliima pitää ku paska junttilan tuvan senällä.
     
  9. Rannis

    Rannis 2nd gear

    Multa sais ilmaiseksi kuskinpenkki jos tulee hakee. Verhoilu on rikki mutta muistaakseni aika hyvät pehmusteet.
     
  10. Luoppis

    Luoppis 1st gear

    Amerikkalaisen rekkaveturin tunnelmaa, kun on paljon mittareita, tota puukuviota ja lälläri :odcool:
     
  11. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Jos on 2gen ja hyvä niin kiinni veti. Viittitkö tsekata vielä jollain aikavälillä kunnon pehmusteelle? Ja jos ei heti tarvi lähteä tuleen?
     
  12. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Jaahas, sain sitte viimein laitettua sen gsk setin pumppuun. Ettei olis ollu liian helppoa, ni tein sen pimeellä otsalamppu päässä ja ulkona pakkasessa hiekkapihalla. Aloittelijalta pitäs kuulemma mennä hommaan ohjeiden mukaan 1,5 tuntia. Ei riittänyt minulle vaan oisko ollu kolmisen tuntia likempänä. Tai sitten ameriikois on nopeempia aloittelijoita. Tai sitte ne tekee sen valosassa lämpimässä betonilattiaisessa hallissa. Ihmettelin kun shimmejä ei ollut ja magneetilla niitä koitinkin onkia pumpun pohjalta. Ei nykyn nykyä. No, kaikissa ei kuulemma olekaan. Niitä isoimpia en tietysti ottanu pois, siel olis tietysti voinu niitä olla. Onneks olin ostanu sen imutiivisteen varuiksi kun oli liimattu entinen ja repes. Enemmän sais olla niveliä sormissa ja käsivarsissa tai sitte semmoset pyörivät kuulanivelet nivelinä ni olis kätevä tehdä remonttia

    Ennen oli tyhjäkäynti tosi pieni 500rpm d-päällä ja n-päällä 750rpm. Nyt on setin laiton jälkeen 750rpm d-päällä ja n-päällä 1000rpm. Ni että taitaa olla tehtaan arvoissa nyt. Vakkarikin tuntu toimivan pikaisen tutkimisen perusteella. Mitään älytöntä tehon tunnun lisäystä en tuntenut. Vähän niiku herkemmältä se kyllä tuntuu. En kokeillu vielä mihin saakka se nyt vaihteilla vetää, ku piti töihin ehtiä. Ahtopainemittari kyl tuntuu heräävän herkemmin ja samoin reagoi pakolämpömittarikin.
     
  13. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Kyllähän se minulla ainaki herkisty 3k qsk kitillä ihan selkeästi. Omassa tapauksessani en kyllä muista tyhjäkäynnin muuttuneen... ja kai se minulla tuossa pikkusessa kopassa tuntuu herkkyys paremmin ku teidän tonnikeijuissa ;)

    Kyllä siihen on hyvä varata oma aikasa ettei pudottele pumpun sisään mitään hiluja ;)
     
  14. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Useammassa ohjeessa sanotaan että 50-60rpm voipi muuttua suuntaan tai toiseen tyhjäkäynti. Siinäkin saattaa olla miksei ollu jääny mieleen noin pieni muutos. Tai sitte tsipillä ei muuttunukaan yhtään. No miksi minulla muuttu noin paljon? Alunperin oli kyllä ohjearvoihin nähden liian pieni tyhjäkäynti mutta kun pelas eikä stumpannu kylmänäkään niin annoin olla. Etenkin jos se ameriikan jimbo oli sitä pumppua riivannu.

    Jos on tiukannu liikaa mutteria niin pitäs tyhjäkäynti vaihella taikka sekoilla tai liian korkea ja jos mutteri liian löysällä niin liian pieni tyhjäkäynti. Liian tiukka pitäs vaikuttaa vakkariinkiin ettei toimis. Mittasin tönärillä useempaan kertaan ennen purkamista studin ja mutterin välisen etäisyyden. Samaan laitoin kasatessakin. On vaan hankala mitata ku johtonippu on edessä. Pitäs olla tooosi lyhyt tönäri siihen tai joku erikoisjuttu. Joku kirjoitti myös että vastaa paremmin kaasuun mitä kireämpi on säätö ja vastaavasti löysempi niin ei niin herkkä. Senkin säädön kanssa pelanneet ja tyhjäkäyntiä säädelleen sitte sopivaksi ameriikois. Ohjeistus on 0.04-0.05 tuumaa ja minulla oli 1.2mm joten haarukkaan osuu sekin.

    Vakkari pelaa ja dodgen tehdas ohjeiden mukainen tyhjäkäynti vihdoin niin miksi pitäs korjata ehjää?

    Joku ameriikan joe oli tehnyt kourun jolla estää shimmien ja mutterien ym. tippumiset kun työntää sen siitä reiästä ennen mutterin irrottamista.

    Nii, sitte huomasin aamulla liikkeelle lähtiessä ku oli -9 astetta viileetä että jotenkin herkempi on ajella kylmänäkin. Ennen oli aina kankia ja jäykkä ennen kuin lämpiää. Nyt ei tarttinu niin sitä pedaalia painaa ku vähempiki riitti.
     
    tsipi tykkää tästä.
  15. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Noiden jousien vaihdossa joutuu ottaan pyörää ja muovia irti että pääsee pumpulle käsiksi? Tuskin yläkautta onnistuu?
     
  16. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    niinno, lehmän hermot auttaa paljon. Yläkautta ja laitoin pakkauslavoja maahan pari kun en 2,5 metriä pitkä. Helpotti kummasti ku alko oleen samalla tasolla. Ei tartte ku kannesta irrottaa se ilmaputki ja letkun pätkä joka turbolta tulee. Starttisolkku tietysti ja se vivusto johon se solkun pää tulee. Siel on kiila joka pitäs huomioida. Sitte tulppa pumpun kylestä ja vaihtamaan mittauksen jälkeen. 22mm hylsyllä ja räikällä saa kun oikeeseen suuntaan kääntää ni helposti pyörimään koneen oikeeseen kohtaan. Laitoin semmosen muovisen musta laarin jos on kai ollu uutena läskiä. Se on pehmonen taivutella siihen propun ja pumpun alle. Jos lorahtaa öljyä tai tippuu joku osa ni helpompi saaha talteen. Kaikista helpoin olis jos olis tehostin irti ni olis tilaa temmeltää. Se solkun ruuvaaminen eestakas helpottus ainakin. Jotkut fakiirit on ilman sitä imuputken poistoakin vaihtanu kuulemma.
     
  17. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Kahellu aina välillä sinne kummituksen vasemmalle kyljelle nii onhan sielä tavaraa. Tarttis vaihdella tehostimen ja alipainepumpun tiivisteitä ja koneen kylkeen sen tönärin kopan tiiviste. Samalla tekis kaikkee muutakin kivaa sinneppäin kun kerta osaa revin irti. Ehkä jouset vaihtuis samalla, ehkä delivery valvetkin ainakin vakioihin kun tuntuu lämpösenä vähän käynti rykivältä.
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    onkos kellään ollu 12 tappisessa seuraavaa: vuotaa öljyä 4 syl. pakosarjantiivisteestä...2 v. sitten vaihdettu venakumit, cometic mls kansinahka, koeponnistettu kansi, uus turbo.... vuototesti tehä ny eka... venaohjureita ei oo uusittu, eli niistä? venakumit noussu venan mukana? uuden turbon tiivarit? männänrengas?( ei huohota) tai jostain halki :(
     
  19. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Alkas olla viikon päivät ollu kohta se gsk setti pumpussa. Jotenkin tuntuu että helpompi ajettava kaikin puolin ja herkempi kaasun käyttö joka minulla ainakin auttaa ajettavuuteen. Tuntuu että samoilla vanhoilla nastattomilla All Terrainillakin onnistuu paremmin ajo liukkaalla juuri tuon herkkyden avulla, kun ei tule painaneeksi liikaa kaasua vahingossa. Sitä mihin asti vetää vaihteilla en ole kokeillut vieläkään, kun tota lumipöpperöä on sattumalta ainakin täällä muaseuvulla ollu.

    Tämän "päivityksen" pitäisi kuulua tehdaskampanjaan ja suosittelen lämpimästi että laitatte sen kylmästi omaan autoonne jos ei vielä satu olemaan. Jäi vielä ne 4000rpm vieterit oottamaan talliin jos stripille aikois lähteä. Tosin sitte pitäs ne 60lbs jousetkin laittaa pakopuolelle vissiin. Suosittavat ettei yli 3200 kierrätä jonka pitäs ne vakiotkin kestää.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  20. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Niin laitoit autoos sen 3k setin eikö?
     

Kerro tästä muillekin!