1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

1. musta pässi

musta pässi 3rd gear

http://dodgeram.org/tech/specs/tranfer_case.htm

Piti oikein vettää vielä pilkkihaalarit jalkaan ja käyvä ryömimässä auton alle. Oli se kuten muistinkin omassa eli 241HD elikkä se vahvempi versio. Lisävarusteena 2500 malleihin saatava. Punainen pyöriä lätkä takapuolella vasemmalla ni ettei se tarra ole ku alumiinilätkä niitattu kuoreen.

Cumminski tykkää tästä.
  2. kiljunen

kiljunen 2nd gear

Siirtopaineet noin 25psi tyhjäkäynnillä ja vedos. Tänään kylmä käynnistyksen jälkeen ei aluksi käyny kaikkilla. Eli kyllä se suuttimee viittais.
    Säädetäänkö näis avautumis paine ruuvilla vai shimmeillä?

3. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Jahas, alkais olemaan aika öljynvaihtojen. Mikäs on tämän hetken tilanne atf+4 automaattiöljyjen ostossa, motonetti vaiko mikä? Laatikollisen tarttis tai miksei enemmänkin jos hinta on sopiva. Paljonko tulee vai tuleeko postituskuluihin lisähintaa kun on kyse öljyjen kuskauksesta?

4. smgt

smgt 2nd gear

Minä hain hankkialta sitä jd öljyä 20l pytyn. Helppo kantaa

Joonnaz ja exxcevy tykkäävät tästä.
  5. musta pässi

musta pässi 3rd gear

Joonnaz ja NoSmokeNoPower tykkäävät tästä.
  6. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Niinno. Voyagerin 41te loota ei tykkänyt siitä öljystä (dexron), torquefliteen se voi mennäkkin mitä oon täällä lukenut. Tosin siinäkin oon suosinut +4:sta. Paljonko lubegardia pitää laittaa?

Kuinkas smgt sulla raktoriöljy on toiminut, etkös oo pitkään sitä jo käyttänyt?

7. musta pässi

musta pässi 3rd gear

Jaa, minä kun luulin että ramiin ku tässä topicissa kerta kysyt. Siinähän se linkissä sanotaan että:

”DEXRON 3
    AND A BOTTLE OF LUBE-GARD”

Elikä 1 puteli. Vajaa puolitoista vuotta ajanu ja pelaa ku junan vessa.

8. smgt

smgt 2nd gear

Kesällä laitoin. Ei oo montaa oisko 3tml ajettu. Ihan samantuntonen laatikko on ku mag1 atf+4 öljyllä.

9. tsipi

tsipi 2nd gear

Meikäläisestä tullu oikein fuchs öljy homo tossa viime vuoden aikana. Sitä työntäny mersun koneeseen ja laatikkoon.

Mutta 47re:ssä toistaseks pyörii comman mvatf+ taitaa kyllä seuraavassa vaihdossa vaihtua fuchsiin. Tosin mun metreillä siihen tulee menemään vielä vuosia... pelkästään kesällä ku käyttiksenä ja öljyt harvoin yli 150 F lähtölinjasta mitattuna... ei voi muuta ku kehua deralen jäähdyttimiä!

10. tappokinnas

tappokinnas 3rd gear

Mä oon hakenut vaan motonetista. En ole sen enempää miettinyt tai kattellut hintoja muualta. Syytä kyllä olis näillä tuloilla.

11. Hoovee

Hoovee Gearhead

taitaa se motonet halvin paikka ollakin?

12. Cumminski

Cumminski 2nd gear

13. tsipi

tsipi 2nd gear

Minä oon ostanu viron puolelta öljyt viime aikoina. Melkein puolta halvempaa, ku motonetissä. Mikälie ak24 olikaan pulju... fuchsia ainaki tyrkyllä. Varmaa paljo muitaki

14. musta pässi

musta pässi 3rd gear

Sama kaiku on askelten.....
    Samasta ak.24 puljusta oon tilannu jo ainakin 1,5-2 vuotta. Rengassarjoja, akkuja, eurojen varaosia ym ym. Halvempaa ku motonetissa ja kun avaa ulko-oven ni siihenhän ne on ulkoportaille toimitettu.

15. kiljunen

kiljunen 2nd gear

Onko nuo dap kärjet hyvän laatuisia? Maksaas noin 200 sarja jotain kokonaisia suutin sarjoja on ebays 130e ne kannattaa varmaan unohtaa?

16. hzemax

hzemax Gearhead

Saetkae tykkää tästä.
  17. Cumminski

Cumminski 2nd gear

Ja kun menee yli 40e on ilmainen toimitus? Asiaa..

18. musta pässi

musta pässi 3rd gear

Niin, jos asuu Saksassa. Suomeen 17,50€ tai yli 200€ ni ilmainen.

19. musta pässi

musta pässi 3rd gear

No ni, piti oikein käyvä rannassa kattomassa meneekö rami miten hangessa. Meni muuten ihan semi ok mutta takas ei meinannu päästä millään. Siellä oli noin 45cm lunta ja takaspäin tullessa oli vielä ylämäki ja mutka ni ei saanu vauhtia siihen tarpeeks huonoilla renkailla. Lapioilla juniorin kanssa avattiin mäkeen latu-urat jotta saapi silleen siihen kohtaan lisää vauhtia. No, se autto mutta ennen auratulle pääsyä piti pari metriä tehä taas latua lissää. Sitte pääs kotijo huokasemmaan. Olishan tossa ratkoriki ollu naapurissa mutta ei tartte auttaa.

Nii että 2gen cummins, 33 tuuman pyörillä, nelivedolla ja lukkoperällä alkaa olla se 45cm lunta maksimi ainakin mäkisessä maastossa jos metsään haluatte mennä nyt....

Saetkae tykkää tästä.
  20. smgt

smgt 2nd gear

Jos hangessa ois sopivasti kerroksia niin pysähtyy alle 30senttiseen hankeen

Kerro tästä muillekin!