Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Pertura

    Pertura 3rd gear

    Eiku nyt muuten täytyy mun sanoa että vähän taisin läpiä puhua päähäni äsken, taitaa sittenkin olla motonettiläiset noi mun flektit... Parikin senttiä matalammalla flektillä saattaisi saada jo väännettyä kiristintä löysälle, eli ei ole isosta kiinni. Se flektin moottori vaan osuu just eikä melkeen siihen tielle, vähän epäkeskeisellä asennuksella saanee parempaan kohtaan.

    Kokonaan uusi tuulitunneli on varmasti sata kertaa parempi kuin orkkiksesta käpistelty, eli ilman muuta kannattaa tehdä kokonaan uusi. Flex-A-Liten tekelettä kannattaa apinoida, toi vaikuttais aika hyvältä tunnelilta. Helpoin tietysti olis ostaa toi valmis kitti, mutta toi reilun 500 taalan hinta tietysti on vähän hapokkaan oloinen.
     
  2. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Tuo hinta se just syletääki, tuossa näyttäs olevan kaks 15" flektiä, eipä tuo tunnelikaan niin erikoinen oo vaikka tekis uuden, ja tuleepa siitä halvat 27 hp Paukkujaki lisää, helppo sitten vaihtaa vanha takas, kun on vanha tunneli ehjä.
    Edit. Typot
     
    Muokattu: 31.1.2019
  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Tuos viskon mutteris on varmaan vääränkätinen kierre?
     
    smgt tykkää tästä.
  4. smgt

    smgt 2nd gear

  5. Ck

    Ck Gearhead

    3genissä oikeankätinen.
    Miks se visco pitää vaihtaa sähköflektiin? Sehän pieksee tollaset sähköropellit sata nolla ilmamäärissä.
     
  6. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Joo ja on varmempi ku lähdet pitkälle reissulle. Jähryttää sillonkin ku ei pitäs. Mut toimii :D

    Se tekee se halkaisija tiemmä sähköflektissäkin ison osan ainakin jos ei autonsa halua kuullostavan ku lentoon lähtevältä suihkarilta. Näin ainakin tietokoneissa on todettu että isompi siirtää ilmaa pienemmällä kierrosnopeudella=hiljaisempi käynti.
     
  7. Pertura

    Pertura 3rd gear

    Mulla viskon vaihtaminen sähköiseen johtui halusta saada kosla lämpenemään paremmin ja pysymään lämpösenä. Isompi vaikutus oli kuitenkin termarin vaihdolla, mutta tulipahan harrastettua :rotfl: En huomannut oikein tehoeroakaan, mutta voi olla että desin tai kaksi vie vähemmän ainetta, kun ei ropelli pyöri siellä turhaan ja lämmöt pysyvät korkeampina.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  8. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Pikakyssäri, onko 727 sama sprägi kun 47?
     
  9. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Sun varmaa tarvii kalastaa molempien varaosanumerot ja kattoa täsmääkö.
     
  10. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Nopeella vilkasulla ainaki rockautossa 2144404 sprägi löytyy sekä 97 vuoden, että 89 vuoden vaihteistoista. 89 versiossa on ymmärtääkseni 727 laatikko.
     
  11. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Joo on se sama. Varmempi tietty jos jostain tilaat että on sen laatikon tyypillä mihin oot ostamassa. 727 on toki sama kuin 47 päälootan osalta mutta joitain eroavaisuuksia löytyy
     
  12. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Eikun äkkiseltään noota pultattavia löytys tuohon 727. Ja tuohon 47 ois tulossa. Sillä kyselen :)
     
  13. Cumminski

    Cumminski 3rd gear

    Niijoo 47 ei helposti pultattavia muistaakseni löydy. Mulle tosin sanottiin ettei se ihan heti petä se rinkula sieltä lootan rihlauksesta. Jollei aivan varttimaileja haje. Pakkoykkösellä takapanta pitää kiinni siitä rummusta että vakiona siinä on semmonen etu.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  14. Myrde

    Myrde 1st gear

    47RE:stä katosi meno kokonaan kumpaankin suuntaan, ja aski on jo purettuna pöydällä (öljyt palaneet ja etukytkinpakan kitkalevyt sileänä ja koko paketti turvonnut lämmöstä.). Palaneella öljyllä tietysti iso vaikutus mutta eikö silti pitäisi olla jonkinlaista pyrkyä taaksepäin?

    Nyt kun alan tilailemaan hiluja tuohon askiin, niin kysyisinkin, että millaisia turbiineja olette laittaneet pakettiin viime vuosina? Itse haikailen vähän matalampaa stallia mutta kuinka matalalla pärjää vielä normiliikenteessä?
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Eteenpäin kytkin vai etummainen kytkinpakka? Kumpi siis sökö?

    Turbiini remonttiin th-maticille naantaliin, siellä tulee hyvää tavaraa.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Ulkokehän pulttaus ei vahvista ite sprägiä millään lailla, ainoastaan super sprägi auttaa. Tosi harvoin hajoaa, paljon muuta tavaraa mikä hajoaa ennen sitä. Ja vaikka menis rikki niin cumminssi kiertää niin vähän että eturumpu ei rikkoudu.
     
  17. Myrde

    Myrde 1st gear

    Pakka.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Pakka juu mutta kumpi. Se ensimmäinen mikä tulee vastaan on eturumpu jossa on kolmosen ja pakin kytkimet, se jälkimmäinen on eteenpäinkytkin joka on aina kytketty kun auto menee eteenpäin.
     
    Myrde tykkää tästä.
  19. Myrde

    Myrde 1st gear

    Ensimmäinen.
     
  20. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Äkkiseltään sanosin et jotain muutaki feelua nyt sulla siellä. Mutta en oo kaavioiden äärellä, ni ei pysty muistaa mitä on millonki kytkettynä. Forward pakan pitäs kyllä riittää eteenpäin menoon? Mutuilua...

    Edit:
    Vai oliko se toka pakka direct? Nyt ei ois pitäny ehkä kirjottaa mitään..
     

Kerro tästä muillekin!