1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Nyt ois rami taas liikenteessä, laatikonlaiton jälkeen. Se iso laakerihan sieltä overdrivelta oli paskana. Samalla laittelin uudet hilppeet sisään ja Jn tradingin 3 levynen matalastallinen. On hyvä . Ero ku yöllä ja päivällä th maticin 1 lapaseen, jossa lukko luisti . Stalli sopivan matalalla, toimii. Ois pitäny sillon aikasemmin uskoa että 3 levynen.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Ei se 3 levyisyys siihen stalliin vaikuta. Lukon kytkeytymiseen kylläkin. Ja 3 levynen kytkeytyy aina jytymmin joka tapauksessa vaikka olis vakio toosa.
     
  3. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear


    Ei tietenkään vaikuta, mutta itse turbiinikin paremman tuntunen omaan käyttöön. Kummatkin tilattu lowstallilla, nyt sattu jn viemään voiton.

    Btw, onko kukaan korjaillu noota vakkarin nappeja? Omadda joutuu nitkuttaa että saa päälle. Tää on tämä 94-97 ratti?
     
  4. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Sama kaiku on askelten omassa vakkarissa -96. Se on se eka vasemmalla josta se päälle/pois laitetaan joka takertelee.
     
  5. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Mulla on neljällä napilla, muuten samannäköinen. Taitaa käydä se 3 nappinenkin tuohon n 40 dollaria, taidam testiin tilata moisen.

    Mulla on siis off, sit vieressä erikseen päälle, ja accel, ja set viimesenä. Ilmeisesti uudemmissa samaan nappiin laitettu on off?
     
  6. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

  7. turbosleeper

    turbosleeper 2nd gear

    Olettako käyttäny napit irti ja putsannu. Mulla ainaki alko pelaamaan paremmin ko putsasi paineilmalla ja crc:llä
     
  8. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

  9. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

  10. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Saattaa tulla ohut pettymys, jos luulee manuaalia menevänsä kattomaan... tai toki jos se riittää et jakis on manuaalinen ni sitte ei ongelmia..
     
  11. Luoppis

    Luoppis 1st gear

    Pikkuotsikossa ovat muistaneet laittaa tuon "aut" mutta eivät muuttaneet sitten tuota hakutoiminnolle oleellisempaa saraketta. Kilsamittarilla, että olisko aloittanut elämänsä Kanadassa. Ei nää kunnolla, mutta oven kyljessä näyttäisi lukevan 24 venttiilisen tekstit. Ja sitähän ei diileri osaa iki päivänä kertoa, että onko sitten siirtopumppua vaihdettu. Automaatin pannat ainakin joskus säädetty.

    Varmaan maalipintaa siistitty jossain vaiheessa aika huolella. Takapuskuri vastaa enemmän kilsoja kunnoltaan. Ja onko tuo takapuskurin nurkka joskus tavannut tohon lavan alanurkkaan ja lohkaissut kittausta irti vai onko vaan pintamaalit lohjennut?

    Paljon ajettu ja jos vihkoon on uskominen niin paljon huollettu. Alkuperäinen kysymys tietty oli, että onko tuttu auto: ei ole.
     
  12. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear

    Luulen että tuo on Tuusulasta, karavaaniliike K&K Kivisen käytössä ollut
     
  13. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Tais tsipin varoitus tulla liian myöhään ku on ehitty ostaa jo. Toisaalta kaupan purkamiseen on hyvät edellytykset kun on harhaan johdettu.
     
  14. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    En ole tuon uusi ostaja. Reilu kymmenkunta vuotta sitten minulla oli 2gen rivarilla joten ihan ei uppo-outoja nuo ole.. Alkoi taasen pikkasen polttelemaan kevään korvalla ostaa rotkelo. Enemmän tuon kunto ja mahdollisesti entisen omistajan harrastuneisuus tuon yksilön kanssa olisi kiinnostanut mitä tuo mittarilukema. Niitä n.200tml ajettujakin on nähty niin monen eri kuntoisia.
     
  15. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Jaa, et siis kerrasta oppinu. Taidat ollakin siis vannoutunut harrastaja.;)

    Yleisesti ja erikseen, välillä tuntuu että säkälläkin on vaikutusta mitä sitä tulee ostaneeksi. Vaikka kuinka tutkisit ja ihmettelisit niin välillä tulee haukanneeksi paskaa. Onneksi vain noin 20 vuoden välein......
     
  16. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Aika vissiin kullannut muistot. Saahan niitten kanssa harrastaa. Jakajapumpullinhan ilimeisesti on tuon ikäinen jo ja siinä omat vinkeensä. Ihan ilman cumminsin ropaamista tämä väliaikakaan ei ole mennyt kun välillä saanut kätensä liata kaverin dodgessa.
    Edellisellä omistajalla ei YLEENSÄ ole peiteltävää kun on jo saanut hävitettyä auton pois ja voi hyvinkin kertoa millainen yksilö on ja siitäpä saa sitten puntaroida tointaako edes lähteä kattomaan autoa livenä.
     
  17. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Kanadamalli selkeesti ku tos yhes kuvassa on kojelaudassa repsikan AB-eliminointi ja ohjeet myös patonkimaaksi
     
  18. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Mitäpä tuostakin testistä nyt ajattelis..
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

    aika shaissee taitaa olla myös ainakin carterin tarvike siirtopumput...mulla kesti 2v tai joku reilu 30tkm.... kokeillaa ny airtexiä... partsis ois ollu halvimmillaa, kaikkinen alennuksinee 160e...kun muistelisin et oisin ostanu moisen sieltä viimeks alle satkulla...menin rockautoon, sama palikka 44e...pikatoimituksena, tulleineen 84.90e, tilasin torstaina iltapäivästä, tänään tummat dhl:n jannu toi sen mulle duuniin käteen, asentelin äsken kiinni ja johan on taas paineita.....
     
  20. Hassel

    Hassel 1st gear

    Heipä hei.

    Vahingossa hommasin Dodgen, Excursionin kaveriksi, saapi nähdä kumpi jää taloon..
    Laite on alkuperäinen, räpeltämätön, ei korotuksia, ja OE-kokoiset renkaat/vanteet. Ja kaiken lisäksi varsin ruosteettomassa ja asiallisessa kunnossa.

    Ohjaus puoltaa oikealle, aloitanko aurauskulmasta? Pyörien rotaatiosta lukee siellä tiellä, mahtaako tuo oikeasti merkitä mitään? Ohjauksen nivelet oli näköjään vastikään vaihdettu, jolloin "pyörien suuntaus tehty.." tiedä häntä. Oikea etupyörä näyttää olevan ulkoreunasta kuluneempi.

    Ryömin hiukka eilen alla, minkä pohjoistuulessa ja tuiskussa pystyi. (prkleen talliton talvi) Jakolaatikko näytti olevan sama kun Fordissa, New Process Gear 271D, tosin kahvaohjattu. Öljysuositus ATF+4, Fordissa jotain muuta. Kuinkakohan vakavasti tuohon öljysuositukseen tulee suhtautua? Hyllystä löytyy ties mitä ATF:iä, muttei tietenkään +4:ää, ja kauppaan on piitkä matka.

    Noin muuten laite tuntuu olevan kunnossa. Vrt Fordiin niin Dodge on Rauhallisen miehen kulkine, kulkupuoli on tahmeahko 6.0 Powerstrokeen verrattuna.

    Ja laitehan on 2003 Quad Cab 4x4 8ft lava 5.9 Cummins.
     

Kerro tästä muillekin!