1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ranee

    Ranee 2nd gear

    Koska käytän sitä kahden pyöräytyksen taktiikkaa johon tuo tappikin on tarkoitettu.
    Ykkönen puristukseen jolloin säädetään puolet venttiileistä, sitten pyöräytetään kampi ympäri ja säädetään loput.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Luin tosta kahden pysähdyksen taktiikasta mutta ilmeisen huonosti kun tappi ei siitä jääny mieleen.
     
    Ranee ja Cumminski tykkäävät tästä.
  3. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Joo en minäkään tunne v-koneen säätöä, näin mulle vain koulussa sanottiin että se on oma juttunsa ja se siitä :D on siitä jo toki aikaa, aikaa ennen V8 diisselihuumaa..

    Osaakos joku sanoo miten 5-pyttyinen säädetään? Jeepissä mulla semmonen, löytyy varmasti sekin jostain mut tulipas vaan semmonen kysymys mieleen.
     
  4. Ranee

    Ranee 2nd gear

    Tämä ei onnistu kaikilla moottoreilla joten tuo pytty kerrallaan säätäminen on varmin tapa jos ei tiedä millainen nokka moottorissa on.
    Ihan vaan kaikille tiedoksi jos ei venttiilien pelaaminen ole niin tuttua.

    Pitääkin alkaa silmäilemään tämän tuppukylän Jeeppejä tarkemmin.
     
  5. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Öö.. kuin niin? Meinaatko että olis tuttuja juttuja? :)
     
  6. Luoppis

    Luoppis 1st gear

    Liekö olemassa vitoskonetta, jossa ei olisi hydrauliset nostajat?
     
    Cumminski tykkää tästä.
  7. Ranee

    Ranee 2nd gear

    Jos vaikka hoksaisin nostaa kättä jos sattuu vastaan tulemaan.
    Ei sen ihmeempää.
     
  8. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Aattelin, pitäskö mitata polttoaineen paine. Siis -96 p7100 rivipumpulla. Ennen pamahti just käyntiin ku vähänkin pyörähti (vielä kesälläkin) ja nyt pitää vähän jo pyörittää ennen kuin syttyy. Ei kamalia, mutta ero on jo huomattu. Mittari tai kaksikin olis mutta liitin? Pumpun kylkeen banjoliittimeen on vissiin laitettu ja samoin suodattimen päälle myöskin korvaamalla banjopultti. Valmiita on saatavilla, genos garagella schraderventtiilillä varustettu mallikin suodattimen päälle. Lähetys/mahdolliset tullit kun päälle laittaa niin sittenhän tulee miettineeksi että jos sittenkin Suomesta? Periaatteessa banjopultti jossa ilmausruuvi, josta isontamalla kierrettä ja joku nippa siihen jolloin mittarin saisi kiinni.
     
  9. musta pässi

    musta pässi 3rd gear


    Ei tartte auttaa, juutuupista löyty ohjeet. Mittari, letkunpätkä, lukkopihdit ja pultinpätkä johon poraat reiän ni se on siinä.

     
    Muokattu: 18.3.2019 klo 11:45
  10. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Miten olis paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä tms tuplabanjopultti? Siitä sitten banjolla/letkulla mittarille.
     
  11. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

  12. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Minä vedin 1/8 kierteen pumpun kylkeen tulevaan banjoon ja siihen suoraan palloventtiili kiinni. Ei oo iso työmaa tehä noin ainakaa.

    Minulla on oma cumminssi paljon herkempi syttymään ku antaa millin kaasua. Ainoa haitta puoli tässä on kevyt pölläytys putken päästä, mutta eipä oo paljoo ressannu. Tarvii vaan kattoa, ettei laita käymään vihreiden kevätpäivien polkupyöräparkissa..

    Mittaria kii ni näät ettei takaisku päästä kaikkia paineita. Yks letku olis kiva itellekin saada läpinäkyväks, ni olis tuo ilma paremmin nähtävissä järjestelmässä..
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ohjekirjakin sanoo että hiukan kaasua painettava käynnistettäessä...ettei ois joo siirtopumppu menossa, kattokaa toi mun postaus 1909 sivulla.....
     
  14. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Ei tuo oma edes käynnisty jos ei kaasua paina. Välillä hyppää lapset ilmaan ja vanhukset pyörtyy kun täräyttää käyntiin. Cumminsin numerolla 3911446 on banjopultti suodattimen päälle ja siinä valmiina ilmausruuville kierre. M12x1,5 tais olla kait isompi ulkokierre. Sellanen olis ok jos sellaisen löytäis hydrauliikkaliikkeestä, dieselfirmasta taikka vaan sokea mihin poraa sen holen. Liekö sama jenka pumpun päässäkin?
     
  15. Rannis

    Rannis 2nd gear

  16. tappokinnas

    tappokinnas 3rd gear

    Mä vaihdoin vuosi sitten siirtopumpun ja laitoin torktekin overflow valven. En tiedä millaset polttoainepaineet on, mutta tekis mieli kans viritellä mittaria.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Tuohon Cumminsvaniin virittelin tarkastusmielessä kans polttoaineen siirtopaineen mittauksen ihan t-haaralla letkuun ja totesin että mittarin olis syytä olla nestevaimennettu, niin pulssimaista se mekaanisen pumpun tuottama paine on.
    Viisari vispas hulluna edestakas normaalilla mittarilla, mutta kun laitoin mittariin 0,6mm migin suuttimen väliin niin oli jopa luettavissa, luokkaa 2-2,2bar on tossa mulla siirtopaine Boschin hieman erilaisen overflowventtiilin kanssa, mun mielestä ihan kohillaan.
     
  18. Rannis

    Rannis 2nd gear

    Vispaa kyllä mullakin vaikka on toi Torktekin banjo, sähköpumppu ja sähköinen Autometer mittari.
     
  19. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Kokeilin tänään 3gsk setin vaikutuksia kun pikkutietkin alkaa olla sulia. D-päällä 1 vaihtokohta 3050rpm kakkoselle mutta siitä etiäpäin vaihtokohdat vain noin 2600rpm. Luulin että ylemmäs isommilla pykälillä menis. Mitenkäs muilla? Että puretaanko ja tsekataan vaiko eikö?
     
  20. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Nooo, tänäänkö ei ole kukaan vielä ajanut 12valvella jossa 3gsk pumpun sisällä? Nyt peiton alta pois ja ulos ajamaan. Siellä paistaa aurinko ja kevät on tulossa...
     

Kerro tästä muillekin!