Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Joo kyllä se on reilu vuoden päivät hyvin pelannu, ei voi moittia.
     
    tsipi tykkää tästä.
  2. freeride

    freeride Gearhead

    Ok.heitin yv:n
     
  3. splitti

    splitti 2nd gear

  4. kompassi

    kompassi 1st gear

    Vanteiden offsettiä muuttamalla rauhoittui,sitä ennen oli asennettu iskarit uudet,tupla ohjausiskarit,ylä-ja alapallot,renkaat
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Pikkasen siinä 60km/h ja vähän yli nopeudessa. Sekään ei tule aina ja ei ole haitannut. Oikeastaan paremmin lähtee ration mukana laulaessa vibraatto joten on siitä hyötyäkin.
     
  6. splitti

    splitti 2nd gear

    Onko sulla tarvike pyörät? Mihin suuntaan offsetia muutit? Mulla tehdas 16” fillarit jollain cooperin nappulakumeilla. Meinasin vaihtaa kumit kesäksi vähän asfalttiystävämmiksi muutenkin...
     
  7. splitti

    splitti 2nd gear

    Mulla toi lähtee helistämään +80kmh vauhdissa, pienestä töyssystä. Sit on pakko vetää suitsista vauhdit nollaan ja lähteä taas uudestaan liikenteeseen. Kyllä nää on edelleen 30-luvun jeeppejä parhaimmillaankin :D
     
  8. smgt

    smgt 2nd gear

    Kaikki nivelet tarkkaan tutkintaan, renkaiden painotus ja pyöränsuuntaus. Jos kaikki natsaa niin woblaus pitäs loppua.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  9. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Itseäni korjaten:

    Eli tosiaan p7100 pumpuissa on ilmeisesti myös nokassa eroja. Ilmeisesti ainakin tehokkaimman mallin pumpussa jyrkempi nokka ja siksi se on halutuin.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, jossain netissä sanotaan että 180hp pumpussa olis sama nokka mutta toisaalla kerrotaan että ei. Tarttis kai ihan oikean pumppumiähen lausunnon todenperäisyydestä.
     
  11. Saetkae

    Saetkae 2nd gear

    Wobeli lähtee liikkeelle siitä että akseli heilahtaa sivusuunnassa. Ihan pikkunen heilahdus riittää. Silloin tempaisee ohjausvarsi pyörät toiseen suuntaan, koska simpukka on kiinni rungossa, akseli tulee takaisin ja yli jolloin ohjausvarsi työntää fillarit takaisin jne... Heilahdus voimistuu itsestään kunnes saavuttaa resonanssitaajuuden. Useimmiten auttaa kun laittaa sellaisen panhard-tangon joka ei jousta ja jossa on välyksettömät puslat päissä. Ramin orkkistanko on aika susi. Se pallonivel millä se on rungossa kiinni on ihan väärä tapa toteuttaa 4 tonnin kokonaispainoilla olevaa akselituentaa. Näillä vahvistetuilla panhard-tangoilla asia korjaantuu, mutta niissä on aika heikot valetut uretaanipuslat. Toimivat aikaansa, (minulla 40 000km seka/metsätieajoa) kunnes sitten sorvasin uretaanitangosta kunnolliset puslat itse. Tankoja saa myös häränsilmillä, mutta en oikein lämpene niille. Veikkaan että jotain repeää tai sitten häränsilmät kuluvat vauhdilla, se ei meinaan ole ihan yksinkertainen liike mitä se tanko tekee kun akseli liikkuu ylösalas...
    Siinä yksi tankovaihtoehto https://www.ebay.com/itm/Fit-Dodge-...650336&hash=item28769c5d13:g:efkAAOSwtYZcBjtb
    EDIT Jos on orkkistanko, pitää ostaa sellainen setti missä tulee se siirto/muutosrauta mukaan. https://4wheelonline.com/Images/BD/BDD-TrackBarKit_Img.jpg
    EDIT2 Tässä aika hyvä video mistä näkee mitä tapahtuu
     
    Muokattu: 1.4.2019
    border013 tykkää tästä.
  12. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Noista P-pumpuista, nokkaa on ainakin kahdella eri nostolla, eli isompaa nostoa ja pienempää. Tehottomammissa luonnollisesti se matalanostosempi nokka. Toi asia selviää pumpun tyyppikilvestä jostain numerosta, en nyt ulkoa muista mistä mutta kuukkeli kertonee?

    Tuossa 215hp pumpussa on(ainakin joissain vuosimalleissa) elementit joissa lovi päässä, ja ne myöhästävät ruiskutusennakkoa täydellä syötöllä, kannattaa tarkistaa toi asia jos virittelee ja ennakkoa säätelee.
    Tuntuu melko käsittämättömältä asialta että ruiskutusta myöhästetään täydellä syötällä mutta kai siinä on joku päästöjuttu siinäkin takana?
     
  13. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Jaa mutta eikös mersun "superturboissa" toi viistetty tappi nimenomaan jälkeistää alasyöttöjä? Kierroksillahan muutenkin aina loppuu ennakot kesken, tai sitte on semmonen laitos, mikä ei ihan avaimen kastamisella helähdä käymään...
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Siitähän siinä on kyse että missä kohtaa viiste on, että missä asennossa se tappi suhteessa elementtiin.
    Mersujen tapauksessahan tuo viiste on ihan järkevä, noissa täydellä syötöllä myöhästävissä ei.
     
  15. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    Niin toi viistetty männän pää ja myöhästetty syöttö on tehty sitä varten et vehkeet lähtis kylmästä paremmin käymään... pystyy siihen ihan rajalle.....
     
  16. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Käynnistäessä ei taida täydellä syötöllä myöhäistys auttaa..
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Gearhead


    Ok se kuulostaa ihan järkevälle syylle....
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Onko kelleen jääny jarrupaloja eteen dana 60 akselille? Eli 4x4 cummins 2gen ja on niitä chevy/gmc 3500 myös samoja. Roskiksen pohjalle jääny siis jollekin vaihdosta eli muutama milli ainakin sisemmässä männän puoleisessa riittäs. Väliaikainen ratkaisu vain tai laitan muuten lukkopihdit jarruletkuun siksi aikaa.
     
  19. Ranee

    Ranee 3rd gear

  20. smgt

    smgt 2nd gear

    Vieläkö ikkuna aukee?
    Ite oon 2kopasta vaimentanu ovesta sisä ja ulkopellit. Entinen omistaja oli rintapellin ja pohjan vaimentanu. Vielä pitäs hytän takakylet ja seinä joskus. Mulla menee muistaakseni ikkuna muutaman millin päästä magneettia vaikka on 6puokki kajarit.

    Edittinä linkki oveen :D https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=154676
     
    Ranee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!