Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Näköjään tuntuvat myyvän noita kittejä juuri siihen tarkoitukseen, että keulan saa perän kanssa samaan tasoon. Ei ole rekisteriotteessa mitään merkintöjä niin kaipa tuo näyttänee asialliselta.
     
  2. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Ihmetyttää tälläkin hetkellä myynnissä 2005 ram, missä oikein lukee ei nopeuden rajoitinta..
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nopeusrajoittimen vaatimukset löytyy vaikka tästä tekstistä:

    https://arkisto.trafi.fi/filebank/a...0a9601/15843-Nopeudenrajoittimentarkastus.pdf

    En tunne autoa. Myyjällä on oikeus hylätä tarjous joten ei se huutokaupan kriteerejä kyllä silloin täytä. Lopetin ite vuosia sitten ton sivuston seuraamisen koska on naurettavaa pelleilyä minusta. Kun ei mene liikkeessä kaupaksi niin osa laittaa tonne huudettavaksi ja toivovat välttyvänsä näin kuluttajasuojan vastuilta. Havaitsin kun etin vaimolle autoa vuosia sitten että ekaksi myydään poikkeuksellisen halvalla liikkeessä jolloin epäilys vioista herää. Kohta olikin huudettavana tolla sivustolla. Tai yksityinen myi pikku tai isovikaista halvalla ja kohta sama auto huudettavana tuolla liikkeen listoilta. Niin että be careful out there.
     
  4. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Joo kyllähä noitten kans saa olla varpaillaa.. joku syy on aina huutokaupata. Lähinnä juurikin mietin et onko joku palstaa lukeva käyny koeajaa ja todennu jotain feelua.. sen jälkeenhän se olis heti huutokaupassa..

    Onneks oman varallisuusasteen rajojen yli taitaa tuokin mennä.. ja kai sitä muutenki pitäs osata eka luopua jostai edellisestä ennen ku ottaa kuudennen seisomaan...
     
  5. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    300 hp siellä kai pitäs olla, ja suncoastin laatikko jenkeissä kai laitettu, sen jälkeen ajeltu se 150t mailia...
     
  6. tsipi

    tsipi 2nd gear

    No luulis olevan asiallinen loota ainaki...

    Tosin eipä nuo nimekkäät laatikotkaan mitään oikein tuon tyyppisille ongelmille mahda.

    Hämmentävää kyllä että laatikko toimii tuosta huolimatta. Ylimääräinen lukkorengas? :)
     
  7. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    en kyllä itse ihan heti keksi että mikä idea siitä DSS;stä olisi ellei siinä olisi sitä laakeria...ei se runko sentään niin löysä ole että holtittomasti vääntyilis.

    se laakerihan estää ettei simpukan akseli väänny kun käännellään isoja renkaita pienessä vauhdissa(paikallaan ei siltikään) näin ollen säästää simpukkaa ennenaikaiselta kulumiselta.

    Mutta eipä se tuki juurikaan auta 80kmh ajattessa, jos luikertelee niin muualla on vikaa.
     
  8. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    Nii, onhan tuolla vedetty lavettia yms. jenkeissä, eikä ihan helpolla tieten oo päässy edellisellä omistajallakaan, voihan siellä olla loput lukkorenkaasta vielä paikoillaan, kun ei oo meno vielä loppunu, öljyt oli puhtaat, vähä tummat, eikä ö-pohjassakaan mitään pakoista irronnutta muhjua kummempaa löytyny, voi olla viime hetket tehä käyttökunnostus tuolle ennenku poksahtaa koko paska :odbiggrin:

    Sen verran sörkin nuita mäntiä tuolla, että että kaikki heiluu koloissaan, että ei oo enää paljo tiivareista jäljellä.
     
  9. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Juu, nyt vielä perkaat ja teet siitä laatikon vuosiks eteenpäin kohtuu kustannuksin. Poksun jälkeen sama operaatio saattaa omata hieman eri hintalapun :)
     
  10. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    Mutta siltiki, jos ruuvais fullerin, sillä viihtiski ajella vielä vuosia:)
     
  11. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    ... ja jn-tradingiltä lähti hilut tulemaan, ja ameerikan Jones alko pengastamaan purkaamoo, jos löytys 12 tappinen cummari jossa jo valamiiksi fulleri perässä, muuta ihmeellistä kai tuossa lie ku kytkin kopassa pitää olla startti kuskinpuolella?
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, kattelin silloin kans niitä osia ja hintoja lootaan ja totesin sitten että jn-trading ne toimittaa. Masterkitin pelkästään kotijo ebaysta toimitettuna ja kyseisen toimijan välinen hintaero oli käytännössä, ei mitään. Jossain osissa olis saattanu olla mutta en viittiny siinä konkurssissa enää nyhrätä. Nurola toimitti ne kaverille osat suoraan ja kaverini tilasi sitten purkamisen ja tarkistuksen jälkeen mitä vielä tarvitsi. Osathan siinä maksaa ja työt on vaan murto-osan. Aikaa ei ollu ja huonot tilat, eikä ylivaihteelle purulle ja kasaukselle tarvittavaa prässiäkään. Sitte sillä on kymmenien vuosien kokemus erilaisten automaattien laitosta ja minulla vaan kahdesta ja eipä tuossa ole ollut moitittavaa vielä 1,5 vuoden jälkeen (koputtaa puuta).

    Kyllä manuaali olis kolee, tulis semmonen rekkafiilis ku ajelis vaikka ei ole edes e-korttia ku pikku vaan. 1gen manuaalilla, pitkällä kopilla ja nelivedolla olis pop.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  13. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    Just vielä sekin kuhn on tässä suomen niemellä tuo paja, saa puuttuvatkin osat nopeesti, eikä tartte jännätä tuleeko tullin kautta, ja millon ne sieltä saa. Ulkomailta tulee tilattua jos ja kun hinnoissa on isompi ero, viime keväisessä etunapa-remontissa säästi jo satasia kun tilas jenkeistä, osat oli kuitenki viikossa perillä...
     
  14. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Kuinkahan kova painiottelu kakkoskopassa tulee ton apparin puolen kaapparioven kanssa? Ylenpi salpa aukeaa, alempi ei. Oven alareuna lonksuu kyllä hitusen. Eka erä päättyi tasapeliin: aukaisukahvassa on tangot kiinni, tangot liikkuu ja myös alapäästä on tanko paikallaan ja se vipu liikkuu äärisentoonsa asti tangolla ja käsin vetämällä. Vielä ei auki asti ole päästy kampeamalla kakkosnelosella takapenkin jalustaa vasten, perstaklaamalla ovea, hakkaamalla ovea puun pätkän välityksellä kuminuijalla. Liuotusta annettu tosin vasta puolisen tuntia. Ja kaikki nämä samaan aikaan kun pitää aukaisukahvaa auki.
     
  15. ReDDot

    ReDDot 1st gear


    Juu, mulla meni kuskinpuoleinen jumiin pari talavee sitten, ihan tarkkaan en enää muista miten se eteni, muutta ovi piti irrottaa saranoilta... olikohan että ovipahvia sai sen verta kangotettua et sai alalukon pultit auki, mutta se ei vielä riittäny että oven olis kokonaan saanu auki, sitten jostain välistä sain saranan pultit aukastua, räikkälenkki on kova sana tässä operaatiossa, osanottoni ja voimia, ainaki mulla meleko vittumainen homma.

    Edit: Kun nyt muistelelen, osa saranapulteista tais aueta hytinpuolelta, en ottanu takapenkkiä sillon pois, nyt ottasin kyllä, ei olis ehkä niin verillä kädet
     
    Muokattu: 22.4.2019
  16. Luoppis

    Luoppis 2nd gear

    Ovipahvin sai kokonaan pois, se on jollain edelliselläkin omistajalla ollut ainakin osittain irti ja kaikki tatit jäi tietty oveen kiinni. Taka-alanurkkahan ei mahtuisi edes irtoamaan, mutta pahvia mahtui liu'uttamaan auton perää kohti sen verran, että se vikakin tatti luiskahtaa ovipahvista pois. Pääsisköhän tuolta takapilarin puolelta saranan ja auton korin välisiin pultteihin käsiksi? Näkyy ainakin pultin päät ulkoapäin. Eli takapenkki kulmapotkun siivittämänä pihalle ja sisustamuovi kopin takanurkasta pois?

    Mahtuuko toi ovi saranat irrotettuna kuin hyvin pyörimään sen salvan ympäri vai tuleeko siinä vaan joku asento missä se laskee irti? Mulla tuntuu olevan se salpa periaatteessa auki tai tuulihaassa ja ehkä se vastakappale on liikkunut ulospäin kun oven alaosa pääsee lonksumaan mutta ei aukea. Tai sitten on vaan se lukkolaite niin tuhannen päreinä että pitää tyytyä vaan toiseen toimivaan takaoveen.
     
  17. ReDDot

    ReDDot 1st gear

    ovipahvin ku irrottaa, saa alalukon mutterit irti, sitten tosiaan sieltä takapilarin puolelta sai just ja just aukastua sarananpultit, ni sai oven nostaa pois paikoiltaan, piti käydä hallilla oikeen tutkimassa, takapenkin ku ottaa pois saa hiukan paremmin tilaa.

    alemmille pulteille olis haussa kummankin puolen alalukot, apparin puoli on jumittunu onneksi auki asentoon, kuskinpuolesta ei jääny mitään ehjää ku teurastin sen irti siitä lukitustapista
     
  18. smgt

    smgt 2nd gear

    Onko lähellä Kajaani-Paltamo akselia deliveryille erikoishylsyä kellään? Myyä tai lainata.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Governor 3k springsien asennuksen jälkeen tyhjäkäynti oli tonnin ehkä 1100. Pienensin silloin ruuvista. Nyt lisänny ruuvista jo kerran ja taas kuumana välillä sammuu. Pitäs lisätä kai taas. Mistähän johtuu? Niin, en ole tarkistanut vielä sitäkään miksi ei kierrä kiihdyttäessä kuin noin 2600rpm ennenkuin vaihtaa. Paitti ykkösellä menee 3050rpm ennenkuin kakkonen lojahtaa pesään. Liittynee jousiin kun ennen niitä oli stabiili tyhjäkäynti aina.
     
  20. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    Ootko kattonu sitä tyhjäkäyntiruuvin päätä, kuinka kulunut on?

    Voiman puute, ei jaksa kiertää enempää.
     

Kerro tästä muillekin!