Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä oon noilla samoilla tepoilin öljyillä ajanu kesät talvet. Talvella tosin lämmitän ennen käynnistystä ainakin jos on alle -10 astetta.

    Valitan sitä puhettamme torktek tilauksesta. Olisin tietysti voinut tilata useamman jos olisin tilannut suoraan jostain firmasta mutta kun ystäväni vaivasi poikaansa euroopassa joka taas vaivasi vaimoaan amerikassa että hän lähetti tekemäni torktekin tilauksen minulle kotoaan niin tuumin että ymmärtävät väärin jos monta tilaan eikä ne menekään omaan käyttöön kaikki. Torktek kun ei lähetä Suomeen vaan kiersi siis kalivornian kautta.
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei minulla oo siitä jääny mitään hampaankoloon. Enemmänki on hampaankolossa ihan omaa saamattomuutta kohtaan ;) tuon tilaaminen on ollu mielessä jo melkein vuoden..

    Sanokaa mitä sanotte, mutta meinasin tehdä tuolle omalle mosalleni RVS käsittelyn.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Mielessä oli vaan minulla että puhetta oli aiemmin että jos tilaan ni tilaan samalla sinullekin. Tapana ollu minulla pitää puheeni:(. Vaikka se alkaa nykyään olla katoavaa kansanperinnettä monellakin.

    Jostain luin että ovat vaihdelleet öljyt ja kohta uudelleen muutaman tonnin jälkeen ja öljyn kulutus on lakannut joissain euro autoissa. Kai siinä joku pesevä öljy vois niin tehdäkin? Eiks toi rvs o joku puhdistuskäsittely?
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Nyt kun en halua leimautua käärmeöljykauppiaaksi, niin joudut tutustumaan itse. Www.rvs.fi

    Minä vaan oon tämmönen höpsö, että uskon kaikki myyntipuheet.
     
  5. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Teille, jotka ootte enempi noita cumminsseja laitellu, mitä eroo on lohkossa 12, ja 24 tappisen välillä? Mietin vain, saisko 12 tappisesta lohkon 24 tappiseen...
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Ikinä en ole 24V moottoria omistanut(lähellä on kyllä ollut) mutta sanoisin että 24V kansi käy muuten 12V kellariin mutta mäntien bowlit on erilaiset, eli tarvitset 24V koneen männätkin. Suutin on eri kohdassa ja siksi 12v mäntä ei käy.
    Pulttijaot dekissä siis samanlaiset ja männätkin vaihtokelpoiset mutta kaikkee muuta tavaraa tietysti tarvit, niinkuin esmes ruiskutusputket mallia 24V P-pump.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  7. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No perhana, tuollainen ero siinä on kyllä. Pystysiköhän sen asentotunnimimen ja sakaralevyn ymppäämään jotenkin moottorin etupäähän? Rakentelua toki vaatii....
     
  9. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Varmasti sais jollaki opilla tehtyä, huvittaa vain ettiä 24 tappinen lohko, ku ei oo mitään vielä ostettuna. Jos 12v:stä olisi helpolla saanu lohkon, olis saanu kaks kärpästä yhellä kertaa, toiseen pekka-pumpun ja jakopään, toiseen lohkon. eipä nuilla taija hinnan errookaan olla 12 vs, 24v.... täytyypi laittaa ostoilmo tuonne swappiin...
     
    4d sedan tykkää tästä.
  10. Ranee

    Ranee Gearhead

    https://www.nettiauto.com/dodge/ram/10654811

    Uskoisin nähneeni tämän liikenteessä pari viikkoa takaperin.
    Oli kyllä melkoinen mitä kosmista vittua fiilis kun yli neljän vuoden ajelun jälkeen tuli vastaan ensimmäinen saman ikäluokan edustaja ja samassa värissä kuin itsellä.
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mitä onko Tassulla kaksoisveli? Vaiko -sisar? :p
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tommonen olis hienompi ku 2gen mutta 14900 pyynti? Ehkä kuivasta usan osavaltiosta laivattu olis mieluummin se minun valintani.
     
  13. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ystävällinen varoituksen sana teille jotka tilasi aikonaan niitä eBay halpoja T ohjaus settejä.

    Napsahti nivel poikki kartion ja pallon välistä, pitmanin päästä.

    Onneksi meni parkkipaikalla.

    Tuo kesti jotai tyyliin 5v ja 50tkm
     
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko isot renkaat?
    Mulla lohkes pari vuotta sitten moogin pitman arm simpukan päästä ja onneks parkkipaikalla.
     
  15. teme01

    teme01 3rd gear

  16. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kuullostaa aika pelottavalta! Viikko sitten laitoin Moogin problem solver sarjan pallonivelen/drag linkin päädyn pitmanin varteen kun katsastusmies oli sitä mieltä että vanhassa oli välystä. Mulla ei tosin ole kun 285:set pyörät...

    V'ähän mietitytti, että pystyykö sen nivelen kääntämään sitä ratin asentoa säätäessä jotenkin niin, että se oikean etupyörän pallonivel jää jotenkin huonoon asentoon suhteessa siihen pitmanin päähän?
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No nii, pari vuotta kerkes olla venttiilinkopan tiivistimet hyllyssä ko enhän minä ole näköjään jaksanu niitä venttiilejä säätää. Joku jenkki joe sanoi että säätää ne 45min. Täytyy lennättää se tänne säätämään seuraavan kerran ku on tarvetta ni saahaan markkinahumua ja lipunmyynnistä meinasin rahat ottaa. Kiss my valve lash! Just lopetin ja tais mennä monta tuntia. Helppohan nuo jos ei tarttes mahallaan siinä koneen päällä olla ja pari takimmaista olis näkyvillä. Tietysti jos sillä jenkillä on kolme kättä ni se auttaa paljon. Taikka se kone ei ole tommosessa ramissa missä konehuone on pieni ku perssilmä.
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eliko turha homma vai löytykö säädettävää? Minä (hölmö) en vaan jostain syystä tarkistanu venttiilejä ku kone oli irrallaan... nyt jotenki epäilen, että kahen takimmaisen sylinterin venttiilikoppia ei ees mahu ottaa pois...

    Tarvii muute sen verran nyt palata vielä öljynvaihtoon. Teboil super hpd 15w-40 vakuuttaa. Aikasemmin on aina tehny mieli laittaa liikennevaloissa vapaalle ku tuntuu käynti niin raskaalta. Jotenki nyt käy "kevyemmin" tyhjää vaihepäällä. Aikasemmin oli gulf super fleet. Tosin kone oli seissy ennen gulffia vissii 3-4 vuotta? Eli ehkä ois ollu syytä vaihtaa melkein heti öljyt kertaalleen. Noh, minä ajoin 12 tkm ja 2 vuotta...

    ~11 litraa tuli ulos ja about saman verran laitoin sisään. Tikku on sitä mieltä, että olis liikaa. Eikö 12 litraa pitäs mennä? Vai muistanko väärin.. Tosin minulla ei oo pata ehkä ihan vaaterissa joka suuntaan. Paljo muilla on menny 12v öljyn vaihossa?
     
  19. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Taisi olla niin, että kokonaistilavuus on 12qt eli reilun 11 litraa. Eli vaihdossa 11 qt koneeseen ja yks menee suodattimeen eli pikkasta vajaa litra
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyllä ne tuli säädettyä joka ikinen. Ne takimmaiset kaksi pyttyä muuten, tiedät sen tunteen kun makaat mahallasi koneen päällä tuskissasi ja pidät liuskaa kädessäsi, toisella kädellä 14mm lenkkiä ja kolmas käsi puuttuu kun ei ole millä sitä meisseliä pitäs. Sitte se meisseli ei edes mahdu pystyyn sinne, pitäs olla nysä. Laitoin sitte 1/4 sarjan vääntimeen ruuvibitsin. Nyt on kaikki paikat kipiänä ja mustelmilla makaamisesta. Suihkuputket ei yhtään helpota sitä liuskan työntämistä rakoon. Suasittelen että kääntää räikällä ja 22mm/7/8 inch hylsyllä vastapäivään konetta laturin mutterista. Helpoin tapa. Muistaa vaan että väärin perin pyöriessä silloin imu vaihtuu pakoksi jolloin 1. Pytyn ja 6. pytyn vaihtokohdilla saa kummallakin 6 venttiiliä säädettyä. Takimmaiset kopat tulee nippa nappa kääntelemällä pois. Kannattaa puhaltaa ennen irrotusta ilmalla paskat pois ja imuri varata kuitenkin roskien imurointiin. Roskia sinne sitte tippuu kuitenkin ku takimmaisiin ei edes nää kunnolla. Hyvin uskon ettei välttämättä viitti säätää ainakaan jos ei ole paljon säädelly ennen mistään.
     

Kerro tästä muillekin!