Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kuulkaas kiljunen. Nytpä on pakko mennä puihin, koska osa ei käy. Kattelin tota linkin kuvaa jo heti ja mietin että ei se kyllä ton näkönen ole. Jostain syystä minulla on pyöreä laippa neljällä pultilla ja sitten v-clamp jonka jälkeen ns. elbow josta lähtee downpipen laippa. Tossa juttua ja loppupuolella kuva paketista jossa kiinni.

    https://www.dsmtuners.com/threads/hx35-stock-vband-clamp.441993/
     
    Muokattu: 25.9.2019
  2. S.L

    S.L Double Gearhead

    Ainakin Diamond Eye tekee 4" downpipea jossa on suoraan V-panta.

    Tais maksaa Ebaysta tilaten jonkin matkaa toista satkua.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, oon kai sellasenkin nähny. Toi panta on kai harvinaisempi ku se elbow 5-pultin laipan kera.

    Kiitos kuitenkin muistutuksesta.
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Ei se mitään, mitäs sä tuolla jos erillainen. Eikö sun turbo oo sitten hukkaportillinen? Niissä oon nähny pyöreää laippaa

    Hy35 näyttäis oleva vähä erinlaine, mutta ei siinäkään oo pyöreä https://www.dieseltruckresource.com...ies-2nd-gen-only-91/hy35-vs-hx35-pics-253869/
     
    Muokattu: 25.9.2019
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, ei siinä näytä olevan hukkaporttia.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mikäs ahdin sulla sitten onkaan siellä, jos ei oo hukkaporttia?

    Joku tämän näköinen, mutta 4:llä pultilla?

    https://www.speeding.fi/p/turbo-til...holset-super-hx40-6-bult-3-v-band-kit-rf.html

    Hx40 superissa 18 pakopesällä oli muistaaksein 4 pulttinen laippa. Haluutko uutta ihan heti turbolta eteenpäin vai siitä elbow:lta. Minusta noi rammien down pipet on niin helpon näkösiä et ei tossa ny mikää ihan kaamee ressi ois tehä. Toki matskun tarvii aina.. ja vähä tekemisen intoa. Kai mä oon vaan niin tottunu siihen, ettei mistään kaupasta oo tarvinu noihin omiin katiskoihin mitää valmista ettiä..
     
  7. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kyllä tässä aletaan olla elävien kirjoissa jälleen, vaivat on taltutettu tai oikeestaan niihin on totuttu... uutta ammattia opiskelen töitä tehden ja välillä koululla hypäten.
    Työpaikalla ois tehopenkkiki, vaa on tuo pitkä rami 30cm liian pitkä siihen :mad: pitäs kokeilla ottaa etupuskuri irti ja mallata uudelleen josko se sitten menisi o_O sais mustaa valkosella missä mennään nyt.

    Kyllähän niitä ei ole fata rahoja kuulunu, taisi jonkun sorttinen kavallus käydä... kuha tässä saan jostai ylimäärästä rahaa nii ostan serverin ja kokeilen vaikka vuodeksi että heräiskö se vielä, oon vähä varovasti kyselly serveri tilaa jne jne...
     
    turbosleeper, Cumminski, Karppaj ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Perhana ku piti vielä pimiässä könytä auton päälle kahtomaan. Näytti olevan hx35w turbon tyyppikilvessä. Dodgeram.org mukaan kuulus ollakin semmone. Kuvassa oikealla samanmoinen.

    http://dodgeram.org/tech/dsl/FAQ/turbo_faq.htm

    Se diamond eyen down pipe on 4” ja tarkoitettu hx40 ahtimeen mikäli luin oikein. Elikä jos olen ymmärtänyt oikein hx35 on 3,5” ja hx40 4” ulostulolla. Kuitenkin niissä on samankokoinen v-clamp liitos? Sama downpipe käy silloin minulle mikä hx40?

    Kyllä tommosen tekee itekin mutta kokemuksesta luulisin sovitellessa ja hitsaillessa menee jokunen tovi. Auton ei paranis seisoa juuri yli päivää ku pitäs päästä liikkuun. Silloin ne loppuputket hitsailee ja sovittelee kyllä suht livakasti mutta 4” downpipe 2gen cumminsiin on meleko tiukka joten pitäs mennä just eikä melkein siitä mistä se on tarkoitettu.
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu ei ollu tarkotus mitään ylimääräistä iltaurheilua aiheuttaa, mutta jostain syystä nyt vaan aina kiinnostaa, jos jollain sattuu olemaan joku toinen turbo..

    Ja kyllä joo kaikki fiksailut menee haastavaks sillon ku se edustaa jokapäiväistä käyttistä.. ja en oo tosiaa rammiin sitä down pipeä tehny, ni en oo mikään huutelemaan sen homman helppoudesta. Aina se homma menee kinkkisemmäks ku pitäs pinta-alaa saada lisää ;)

    Oon jotenki kuvitellu, että tuo "w" siinä holsetin mallin perässä tarkottas hukkaporttia. Mutta kyllähän noista toki vaihtuu vaikka pakopesäkin portittomaksi. Varmaan siellä ilmakello sojottaisi, jos hukkis löytyisi.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, täytyy katella ajan kanssa onko kyseessä hybridi vai koskematon tehtaan jäljiltä. Kuitenkin luin useammasta paikasta että pantaliitoksella on ollu hx35 ahdinta vaikka useimmat on ollu kiljusen linkin mukaisia varustettuna laipallisella elbowilla. Jospa S.L on jo laittanu samanlaiseen downpipen ku minulla ja vahvistaa mikä tuote siihen käy. En viitti tilailla huvikseen mitään mikä ei sitten käy ja ala hitsailla siitä sitten sopivaa.
     
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nyt kun oikein otsalampulla ja peilillä tihrusti männä ehtoolla mahallaan ni olihan siellä tanko waste gatelle ja vaikkei sormet tuntenu ni peili näytti että 5-pultilla on pakopesän pääty kiinni. Olen siis sokia ja muutenkin ihan käsi. Kysymyksessä on siis siihen uutenakin kuuluva uudempi normi hx35w. Vanhemmissa hx35 on siis kuitenkin lähtö pakopesästä sillä nelipultti pyöreämmällä laipalla.

    Sitten kun tutkin netistä ni hx35 lähtö pakopesästä on 2,5”. Pacbrake myy ”power elbow”ta jossa 4” lähtö joka käy 94-02. Banksilla myös 4” tuuman lähdöllä mutta valmistajan mukaan ei käy 94-97 vaan pelkästään 24v 98-02. Mistään en löytänyt syytä enkä kuvaa miksi banksin vastaava ei käy mutta pacbraken käy myös 12v.

    Sitten jos lähtö on 2,5” niin onko 4 tuuman ”power elbow” edes tarpeellinen ollenkaan koska voihan 4” pakoputkella lähteä vaikka siitä 45 asteen elbow mutkasta. Että onko sillä väliä muuttuuko 20cm aiemmin vai myöhemmin se 2,5” muuttuu 4”? Kiljunen kun irrottaa sen lähdön niin siitä näkis mikä siinä banksin osassa on ettei kävis 12v?
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Tässähän oli kiinni kun auton ostin packbraken pakokakaasujarru. Sitten tämän ostin kaverilta käytettynä ja täs oli pätkä pakoputkea. Siihen alkuosaan jouduin lisään noin 20cm pätkän kun muuten olisi pakoputki menny apukuskin jalkotilaan. En sitte tiiä missä autos ollu ennemmi kiinni.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tässä näkyy mimmonen laippa on pacbraken vastaavassa tuotteessa:

    https://pacbrake.com/product/c44083-pacpro-max-flow-elbow/

    Olikona tommonen laippa banksissa? Netin mukaan hx35w on myös 24v malleissa joten en ymmärrä miksei kävis myös 12v malleihin. Laippojen pitäs samoja olla. Kiljusen oli 12v vai 24v? Jos se käy, niin kai sen voi ostaa.
     
  15. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Mulla on 12v. Laitan siitä vielä kuvan kun joudan...
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Voihan sitä olla eroa turbon sijainnissa 12v ja 24v mosilla. Voisiko tästä johtua sopivuus hommat?

    Tiedä näistä, mun kokemuksen mukaa kaikki "bolt on" kamat jenkkilästä on yleensä hyviä aihioita..
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se mainitsemani useimmiten melkein päivittäinen tarve rajaa pois ettei viittis alkaa mutkista väsäämään koko putkistoa. Lomilla minulla on kuulemma muuta tekemistä. Linkkaamani pacbraken modeli kuitenkin käy molempiin mikä kummastuttaa kun banks taas rajaa 12v pois.
     
  18. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Eikös se ihan perimmäinen vaikutus pantojen säädöllä ole se, miten "nätisti" vaihteet vaihtuu. Jos säätö on johonkin suuntaan liikaa pielessä kytkeytyminen joko luistaa tai menee joko todella terävästi pykälät päälle tai pahimmillaan edellinen pykälä ei kerkeä irrota kokonaan kun menee jo seuraava yhtä aikaa päälle? Kaiken kaikkiaan todella laiminlyöty huolto automaateissa eikä kaikissa laatikoissa edes ole säädettäviä pantoja.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Niin näkisin että jos tehomielessä sitä down pipeä kasvatat niin aika tehokkaasti toi pieni alkupätkä tappaa sen isomman putken hyödyn pois?
    Ainakin mitä yleisesti pidetään fiksuna sitä että down pipe on heti turbon jälkeen reilun kokoista.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!